Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@14:19:28 GMT

مسکو: ایران نقش مهمی در حل مسئله افغانستان دارد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۰۳۶

مسکو: ایران نقش مهمی در حل مسئله افغانستان دارد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان امروز (چهارشنبه) بر نقش ایران در حل و فصل مسئله افغانستان تأکید کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی با تأکید بر نقش ایران در حل مسئله افغانستان گفت: «ایران می‌تواند نقش بسیار موثری در حل و فصل افغانستان ایفا کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات روس در این خصوص تصریح کرد: «ایران در صورت پیوستن به مذاکرات (افغانستان) می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند. عدم حضور ایران در میز مذاکرات احساس می‌شود و من امیدوارم که در آینده‌ای بسیار نزدیک، شرکای ایرانی ما به این تلاش‌ها بپیوندند و با تمام قوا در این خصوص (حل مسئله افغانستان) تلاش کنند».

کابلوف همچنین در خصوص تداوم تهدیدات داعش در شمال افغانستان گفت که این تهدیدات همچنان ادامه دارد و توضیح داد: «داعش همچنان خطری برای شمال افغانستان محسوب می‌شود. ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم. ما بارها گفته‌ایم که در زمان مواجهه با مشکلات این چنینی به ویژه وقتی مشکل مربوط به یک سازمان تروریستی خطرناک همچون داعش مربوط می‌شود، بهتر است از نزدیک با این مشکل رو در رو شویم».

وی همچنین با اشاره به این که تفاوت چندانی میان دولت «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در قبال مسئله افغانستان نمی‌بیند، گفت: «روسیه در حال حاضر تغییر محسوسی در سیاست های آمریکا در قبال افغانستان با آمدن بایدن نمی‌بیند».

نشست یک روزه «تروئیکای گسترده» با حضور نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان روز پنج‌شنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفندماه) در شهر مسکو برگزار شد که در این نشست هیأت‌های دولت افغانستان و گروه طالبان نیز حضور داشتند.

در بیانیه‌ مشترک پایانی چهار کشور فوق آمده است که براساس قطع‌نامه ۲۵۱۳ سال ۲۰۲۰ شورای امنیت سازمان ملل در مورد پایان جنگ در افغانستان، این کشورها از بازگشت «امارت اسلامی» حمایت نمی‌کنند.

در این بیانیه‌ مشترک همچنین از طالبان خواسته شده است که برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان به دنبال عملیات بهاری مثل سال‌های گذشته نباشند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسئله افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • (ویدئو) چرا ایران از ترتیبات منطقه‌ای کاسپین و افغانستان حذف شد؟
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند