Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه زلزله ۶.۵ ریشتری منجر به تخریب کامل ۵۰۰ هزار واحد مسکونی می‌شود گفت: موضوع ارتقای کیفیت سازه‌ها، افزایش دستمزد مهندسان و مبارزه با امضافروشی باید در دستور کار قرار گیرد.

احمد خرم اظهار کرد: در صورت وقوع زمین لرزه ۶.۵ ریشتری یا بالاتر در تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب ۱۰۰ درصد می شود و بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تلفات جانی خواهیم داشت. بنابراین باید موضوع کیفیت سازه ها را جدی بگیریم و حتما از مجری ذی صلاح استفاده کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر باید با مساله امضافروشی برخورد شود.
تعداد کسانی که در سازمان نظام مهندسی اقدام به امضافروشی و نظارتهای صوری می کنند حدود پنج درصد است. ما معتقدیم باید به شدت جلوی این کار گرفته شود. درصددیم از سال ۱۴۰۰ در یک برنامه دو ساله به طور جدی با موضوع امضافروشی برخورد کنیم.

از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم پروانه اشتغال به کار کسانی که تخلف می کنند را باطل کند. در حال حاضر مجازات خیلی سبک تر از تخلف است و این عدم تناسب باعث می شود تخلف روز به روز بیشتر شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه دستمزد خدمات مهندسی بسیار پایین است تاکید کرد: عمر مفید ساختمانها در ایران از حدود ۵۰ سال قبل ۲۵ سال بوده و تغییر نکرده است. علت این است که به خدمات مهندسی اهمیت نمی دهیم. تعرفه خدمات مهندسی ۰.۵ درصد هزینه ساخت است، آیا ارزش ندارد که ما برای ارتقای کیفیت، این رقم را به دو درصد برسانیم.

به گفته خرم، تعرفه های کنونی برای ناظر صرف نمی کند. ما نیاز به اصلاح ساختار و اصلاح برخورد با متخلف داریم که قطعا اگر این دو اقدام انجام شود می توانیم عمر مفید ساختمان‌ها را به ۶۰ تا ۷۰ سال برسانیم.

وی با اشاره به میانگین ۲۸ میلیون تومان قیمت مسکن در شهر تهران گفت: متوسط قیمت ساخت شش میلیون تومان و میانگین فروش بالای ۲۸ میلیون تومان است. بنابراین سود اصلی به جیب سرمایه گذاران و واسطه های ملکی می رود و سهم مهندسان در این فرآیند ناچیز است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه حداقل هزینه ساخت مسکن در روستاها متری ۳.۵ میلیون تومان است گفت: در ابلاغیه ای که به سازمان استانها اعلام کردیم کف هزینه را متری ۲.۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم که نیم درصد به خدمات مهندسی اختصاص می یابد. در واقع  تلاش کردیم تا فشار اقتصادی به کارفرماها وارد نکنیم؛ این در حالی است که در دنیا دستمزد مهندسان بین پنج تا هشت درصد هزینه ساخت است./ ایسنا 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی میلیون تومان خدمات مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری ۸۲۶ اتوبوس وارد پایتخت شده است. تا پایان اردیبهشت ماه ۶۰ دستگاه و تا پایان خرداد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را تحویل ما می‌دهند. با این حساب ۲۶۰ اتوبوس داخلی به میزان ذکر شده اضافه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این روند را تا پایان شهریور ادامه خواهیم داد و به این ترتیب تعداد اتوبوس‌ها حدوداً به بالای ۱۵۰۰ اتوبوس می‌رسد.

علیزاده با بیان اینکه این اتوبوس‌ها همگی شماره گذاری شده‌اند، تاکید کرد: فقط ۹۷ دستگاه اتوبوس که از سمت وزارت کشور به ما تحویل داده شده است پلاک گذاری نشده بود که با هماهنگی راهور شماره گذاری شده و در خطوط جاری کردیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عنوان کرد: بنابراین هیچ اتوبوس بدون پلاکی نداریم که به بهانه پلاک متوقفش کنیم.

وی درباره مهندسی خطوط سطح پایتخت نیز بیان داشت: مهندسی خطوط را آغاز و برنامه ریزی کردیم تا در تعدادی از خطوط که از نظر بار مسافر احتیاجی به اتوبوس ندارند مینی بوس جایگزین کنیم تا در خطوط پر ازدحام اتوبوس بیشتری داشته باشیم.

علیزاده گفت: این اقدام را در نزدیک ۵۰ خط انجام دادیم.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی تعمیرگاه مخصوص اتوبوس‌های برقی در تهران، خاطرنشان کرد: قرار است تا با ۲ شرکت به مذاکره بپردازیم تا خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی واگذار کنیم.

کد خبر 6100284

دیگر خبرها

  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • بزرگترین عملیات تخریب در نقب/ ۴۷باب خانه فلسطینیان ویران شد+ فیلم
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران