Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@07:44:38 GMT

هدیه بنکسی به کادر درمان، رکورد زد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۵۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

تصویری که بنکسی گرافیتی‌کار مشهور انگلیسی همزمان با اولین موج از شیوع کرونا در تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت در این کشور کشیده بود، در حراجی کریستیز به قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد و رکورد جدیدی در کارنامه این هنرمند مطرح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اثر سیاه و سفید که تغییرساز (Game Changer) نام دارد، پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که عروسک بتمن و سوپرمن خود را کنار گذاشته و به جای آنها با عروسک یک ابرقهرمان که لباس پرستاری به تن دارد، بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر اولین بار ماه مه سال گذشته روی یکی از دیوارهای بیمارستان ساوت‌همپتون در جنوب انگلیس ظاهر شد. به گفته مقام‌های بیمارستان، بنکسی همراه این نقاشی یک یادداشت هم برای کادر درمان گذاشته بود با این مضمون: از تمام زحماتتان تشکر می‌کنم. امیدوارم این نقاشی به فضای بیمارستان کمی رنگ و رو ببخشد هرچند که خودش سیاه و سفید است.

به گفته متولیان حراجی کریستیز، بخش عمده پول فروش این اثر مفهومی در راه کمک به سازمان‌ها و خیریه‌های فعال در حوزه بهداشت و سلامت در سراسر انگلیس صرف خواهد شد. همچنین نسخه مشابه‌ای این نقاشی برای بیماران، ملاقات‌کنندگان و کارکنان در سالن بیمارستان باقی می‌ماند.

بنکسی نام مستعار یک گرافیتی‌کار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثارش با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند. وی اغلب از هنر برای بیان درد و اندوه مهاجران و آوارگان استفاده می‌کند. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بنکسی کادر درمان کرونا نقاشی دیواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا

محمود حقیقت رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی اظهار کرد: درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در گروه گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز برای نخستین بار در دنیا انجام شد.

او ادامه داد: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.

حقیقت گفت: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کار گرفته نشده بود.

او با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به علت ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، افزود: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در این بیمارستان است.

ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین هم بیان کرد: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به علت بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.

او ادامه داد: در این روش نوین، اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.

شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاه‌ترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.

او افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس