Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@20:36:15 GMT

نقاشی بنکسی رکورد زد (+عکس)

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۴۱۹۹

نقاشی بنکسی رکورد زد (+عکس)

اثری که «بنکسی» هنرمند معروف خیابانی برای قدردانی از زحمات کادر درمان در مبارزه با کرونا کشیده بود، رکورد فروش آثار این هنرمند در حراج‌های هنری را شکست.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصویری که بنکسی گرافیتی‌کار مشهور انگلیسی همزمان با اولین موج از شیوع کرونا در تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت در این کشور کشیده بود، در حراجی کریستیز به قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد و رکورد جدیدی در کارنامه این هنرمند مطرح برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر سیاه و سفید که تغییرساز (Game Changer) نام دارد، پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که عروسک بتمن و سوپرمن خود را کنار گذاشته و به جای آنها با عروسک یک ابرقهرمان که لباس پرستاری به تن دارد، بازی می‌کند.

این اثر اولین بار ماه مه سال گذشته روی یکی از دیوارهای بیمارستان ساوت‌همپتون در جنوب انگلیس ظاهر شد. به گفته مقام‌های بیمارستان، بنکسی همراه این نقاشی یک یادداشت هم برای کادر درمان گذاشته بود با این مضمون: از تمام زحماتتان تشکر می‌کنم. امیدوارم این نقاشی به فضای بیمارستان کمی رنگ و رو ببخشد هرچند که خودش سیاه و سفید است.

به گفته متولیان حراجی کریستیز، بخش عمده پول فروش این اثر مفهومی در راه کمک به سازمان‌ها و خیریه‌های فعال در حوزه بهداشت و سلامت در سراسر انگلیس صرف خواهد شد. همچنین نسخه مشابه‌ای این نقاشی برای بیماران، ملاقات‌کنندگان و کارکنان در سالن بیمارستان باقی می‌ماند.

بنکسی نام مستعار یک گرافیتی‌کار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثارش با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند. وی اغلب از هنر برای بیان درد و اندوه مهاجران و آوارگان استفاده می‌کند. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند.



لینک کوتاه: asriran.com/003G0O

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت

  به گزارش خبرنگار جام‌جم، روزهای پایانی فروردین امسال آتش‌سوزی در یکی از محله‌های مرکزی پایتخت به آتش‌نشانی گزارش شد. نیروهای امدادی به آنجا اعزام شده و توانستند شعله‌های آتش را خاموش کنند. آنها زنی میانسال، شوهر او و پسرشان را که دچار سوختگی شده بودند، به بیمارستان منتقل کردند اما مادر خانواده همان روز فوت شد ولی پسر ۱۱ساله و پدر خانواده تحت درمان بودند تا این‌که دو روز بعد پسر نوجوان هم به‌دلیل شدت سوختگی در بیمارستان فوت کرد اما پدر خانواده که نجات یافته بود، در تحقیقات پلیسی مدعی شد که نفهمیده چطور خانه آتش گرفته و وقتی به خود آمده، همسر و پسرش در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و خودش هم می‌خواسته آنها را نجات دهد که دچار حادثه شده است.بنابراین ماموران به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند که آنها اعلام کردند زن فوت‌شده با شوهرش اختلاف و درگیری داشته، بارها صدای مشاجره‌شان را بلند شده و آن روز هم صدای مشاجره مادر و پسر با پدر خانواده را شنیدند، سپس صدای کمک‌خواهی از خانه‌شان بیرون آمد که متوجه شدند آتش‌سوزی شده و از آتش‌نشانی کمک خواستند. با جمع‌بندی این اطلاعات مرگ این دو نفر به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. در حالی که پدر خانواده منکر آتش‌سوزی مرگبار بود اما شواهد حکایت از آن داشت که او در ماجرا نقش دارد؛ تا این‌که چند روز پیش کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده که او با دستور قضایی بازداشت شد و سرانجام دو روز پیش با اعتراف به قتل دو عضو خانواده‌اش گفت: کارم نقاشی ساختمان است. با همسر و پسرم بر سر مسائل مختلف اختلاف داشتم. حتی از پسرم می‌خواستم وقتی برای انجام کار نقاشی ساختمان می‌روم، او نیز با من بیاید اما کار نقاشی ساختمان را دوست نداشت و با من همراهی نمی‌کرد. روز حادثه قرار بود برای نقاشی خانه‌ای در یکی از محله‌های تهران بروم. از پسرم خواستم با من همراه شود اما قبول نکرد و دعوای‌مان شد. ظرف بنزینی را که می‌خواستم برای کار نقاشی ببرم، برداشتم و مقداری از آن را روی خودم پاشیدم و به پسرم گفتم اگر از این رفتارت دست برنداری، خودم را به آتش می‌کشم که توجهی به این تهدیدهایم نکرد. حتی جواب سربالا به من داد که مرا با حرف‌هایش عصبانی‌تر کرد. همین موضوع باعث شد یکدفعه تصمیم بگیرم او را به جای خودم بسوزانم. بخشی از بنزین را روی او پاشیدم و فندک زدم که او آتش گرفت.متهم به قتل ادامه داد: زنم آمد جلو تا شعله‌های آتش را خاموش کند و پسرمان را نجات دهد که چون بنزین روی زمین پخش شده بود، لباس‌هایش آغشته به آن شد و همگی سوختیم. پشیمان شدم و خواستم نجات‌شان دهم که نشد و شعله‌های آتش بخشی از خانه را هم سوزاند. همسایه‌ها خبردار شده و به کمک آتش‌نشانی به خانه‌مان آمدند و آتش را خاموش کردند که من زنده ماندم اما همسر و فرزندم فوت شدند. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر به جام‌جم گفت: متهم به قتل همسر و فرزندش در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس