Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ابراهیم ملکی مدیر کل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، گفت: این تفاهم نامه میان استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، تیرماه امسال با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسید که تاکنون۶۸۰ تن در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، عنوان کرد: ۶۸۰ تن تا الان در این طرح ثبت نام و ۴۴۰ نفر نیز به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۲۸۰ تن موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

او ادامه داد: پروانه احداث این ساختمان‌ها به صورت رایگان صادر و مجوز نظام مهندسی آن‌ها نیز با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

ملکی، با بیان اینکه روند اجرای این طرح با سرعت قابل قبولی در حال انجام است، افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی، وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و ۳۰ میلیون بلاعوض نیز داده می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، در ادامه با اشاره به واگذاری حق بهره برداری ۲۷۷ هکتار از زمین‌های ضلع غربی کمربندی امام علی از سه راه خرمشهر تا جاده جعفریه گفت: با اخذ موافقت از ۱۰ دستگاه مختلف، در گام اول ۱۲۰ هکتار از این محدوده به شهرداری قم واگذار شد که این منطقه هم اکنون فضای سبز در این منطقه ایجاد شده‌است.

او ادامه داد: با موافقت ایجاد شده، حق بهره برداری از این محدوده تا ۱۵ سال به شهرداری واگذار می‌شود تا فضای سبز ایجاد کند.

ملکی افزود: برای موافقیت ایجاد فضای سبز در آن منطقه یک هزار سهم از حقابه آب رودخانه به دریاچه و فصای سبز این منطقه تخصیص یافت که با این اقدام که پس از ۳۰ سال محقق می‌شود، علاوه بر احیای دریاچه این بوستان بزرگ، آبیاری فضای سبزاین منطقه از آب رودخانه تامین می‌شود.

او ادامه داد: درحال حاضر نیز ۲۷۷ میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری قم احصا شده‌است که پیگیری‌ها برای واریز این مبلغ به حساب شهرداری قم ادامه دارد.

مدیر کل امور شهری و شورا‌های استانداری قم، در ادامه با اشاره به پیگیری مطالبات شهردای قم از دستگاه‌های دولتی به عنوان یکی از وظایف این اداره کل، گفت: در سال گذشته ۱۴۳ میلیارد تومان بدهی دستگاه‌های اجرایی قم به شهرداری قم احصا و به حساب شهرداری واریز شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری قم بنیاد مسکن شهرداری قم فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • مشهد با کمبود ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس مواجه است
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست