Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار بندرانزلی، با بیان اینکه تسهیل قوانین با توجه به نامگذاری سال باید در اولویت توجه دستگاه ها قرار گیرد، گفت: اولین گام در مانع زدایی حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر است تا بخش خصوصی مجددا بالنده شود.

اسماعیل میرغضنفری در گفت وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کرده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر با تکیه بر موضوعات اقتصادی در واقع نسبت به ارائه برنامه و ریل گذاری مسیر اقتصادی کشور اقدام کرده اند و نگاه آسیب شناسانه ای نسبت به فرایند توسعه و پیشرفت در مقوله اقتصاد داشته اند و با نامگذاری سال های متعدد در چارچوب مفاهیم اقتصادی نقشه راه را برای مجریان در بخش های مختلف ترسیم نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعا با توجه به نامگذاری سال جاری برخی مقوله ها باید مورد توجه قرار گیرد تا ابتدا از تولید و صنعت داخلی پشتیبانی شود و بعد با تسهیل شرایط، موانع برداشته شود؛ در این رویکرد باید به صنعتی شدن و خصوصی سازی توجه ویژه داشته باشیم و ضمن حفظ نیروی کار داخلی، فناوری نوین داخل به شکوفایی برسد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: باید با افزایش توان دیپلماسی زمینه صادرات محصولات داخلی فراهم و از واردات غیرضروری جلوگیری شود و در کنار همه این مسائل نواقص سیستم بانکی کشور را رفع کنیم و تولیدکنندگان بتوانند با شرایط آسان از ظرفیت بانک ها بهره مند شوند.

میرغضنفری، با بیان اینکه موثرترین مولفه در تحقق اقتصاد پایدار، حمایت از تولید دانش بنیان است، تاکید کرد: در اقتصاد امروز دنیا اقتصاد دانش بنیان مورد توجه جدی همه کشورهاست و کسانی قدرتمندتر هستند که دانش بیشتری داشته باشند؛ دانش تولید محصول و تکنولوژی ارزشمندترین موتور محرکه اقتصاد است که می تواند همه ارکان اقتصادی را تقویت کند و کشور را از وابستگی نجات دهد. در واقع اقتصاد مبتنی بر علم و دانش موجب رشد و توسعه پایدار جامعه و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

وی به حضور مردم از طریق مشاغل خانگی در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی مزایای بسیار زیادی دارد؛ برای نمونه باعث استقلال عمل تولیدکننده می شود و می توان برای این مشاغل ساعات کاری منعطف تعریف کرد. همچنین با برخی از ویژگی های اقشار جامعه همخوانی بیشتری دارد، زمینه مشارکت همه اعضای خانواده را فراهم می کند و افراد می توانند به واسطه آن از مزایا و معافیت های مختلفی استفاده کنند.

فرماندار انزلی اضافه کرد: مشاغل خرد و خانگی نه تنها شرایط مناسبی را برای تولیدکننده ها فراهم می کنند، بلکه به جامعه نیز کمک می کنند، زیرا می توانند نقش بسیار بالایی را در اشتغال بانوان و جوانان جویای کار داشته باشند و بستر کارآفرینی را در جامعه با قدم های کوچک فراهم کنند. این مسئله باعث استفاده بهینه از توان افراد می شود و کارآفرینی در این واحدهای کوچک نه تنها می تواند زمینه تولید را توسط بخش بزرگی از جامعه فراهم کند، بلکه موتور محرکه توسعه کشور را به حرکت وامی دارد.

میرغضنفری، با بیان اینکه تسهیل قوانین با توجه به نامگذاری سال باید در اولویت توجه دستگاه ها قرار گیرد، تاکید کرد: ما بعضا در بخش اقتصاد و تولید با قوانین دست و پاگیر و بخشنامه های زاید مواجهیم و این بروکراسی اداری تولیدکننده را بی انگیزه می کند. بنابراین اولین قدم در مانع زدایی حذف یا اصلاح قوانین دست و پاگیر است تا بخش خصوصی مجددا بالنده شود و رغبت سرمایه گذاری در بخش تولید به اقتصاد کشور بازگردد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب سال هاست که شعار سال را در پرتو مقولات اقتصادی تبیین می کنند و مفاهیمی مانند جهاد اقتصادی، تولید ملی، حمایت از کالا و سرمایه ایرانی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، جهش تولید و... به عنوان شعار سال مد نظر ایشان بوده لذا این مسئله نشان می دهد که شعارها مختص یک سال نیست، بلکه یک ریل گذاری و نقشه راه است.

فرماندار انزلی اظهار کرد: در سال های اخیر اقتصاد کشور به عنوان پاشنه آشیل توسعه همواره مورد هدف دشمنان بوده؛ ضمن اینکه همواره با تحریم های ظالمانه سعی شده اقتصاد کشور را ناکارآمد جلوه دهند. بنابراین همه مسئولان در همه بخش ها باید با مدنظر قرار دادن این شعارها به نحوی برنامه ریزی کنند که هدف نهایی که همان توسعه، اقتدار و خودکفایی اقتصادی است، مهیا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها اقتصاد مقاومتی قوانین دست و پاگیر نامگذاری سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند

 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در مراسم روز کار و کارگر چابهار اظهار داشت: کارگران به عنوان ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند و اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ سازمان منطقه آزاد چابهار، ضمن نکوداشت به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و بی دریغ کارگران نجیب، متعهد و پرتلاش این روز مبارک را خدمت شما تبریک عرض می‌کنم.

حمیرا ریگی گفت: بر کسی پوشیده نیست که کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید جامعه مشغول به فعالیت هستند و نقش بسیار بی بدیلی را در اقتصاد کشور دارند و قطعاً بخش عظیمی از دستاوردهای اقتصادی و صنعتی کشور هم مرهون تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی این انسان های شریف، یعنی شما کارگران بزرگوار هستید.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزادچابهار افزود: از این رو رقع موانع تولید و زمینه جهش تولید با مشارکت مردم با دستان مبارک و دانش شما کارگران خلاق و نوآور محقق می‌شود.

وی گفت: روز جهانی کار و کارگر برای همگان تداعی گر تلاش و همت ارزشمند انسان های سخت کوش در عرصه تولید است و این هفته به عنوان هفته کار و کارگر، فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزنده کارگران عزیز در تولید و اقتصاد، توجه به جایگاه منحصر به فرد سرمایه های انسانی در بنگاه های اقتصادی و ارج نهادن به مقام شامخ کارگران و کارفرمایان است.

ریگی بیان کرد: در دوره نوین مدیریتی نوین سازمان منطقه آزاد چابهار با رویکردی توسعه محور و همچنین با رهیافتی لجستیکی از سرزمین اقتصادی منطقه آزاد چابهار در روز جهانی کارگر فرصت را مغتنم شمرده و به افق های جدید می اندیشیم و می خواهیم به کمک شما عزیزان در مسیر جهانی شدن حرکت کنیم که نقش کارگران متعهد، خلاق و فناور در تولید بویژه در حوزه صنعت دانش بنیان بی دیل است و نه تنها به آن ایمان داریم بلکه با پشتوانه آن در این مسیر قدم گذاشتیم و بر این باور هستیم که امنیت اقتصادی هر کشور هم به دست کارگران آن کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه با اهمیت و جایگاه کار و کارگر در اسلام امروزه شاهد هستیم که کشورهای توسعه یافته غیر مسلمان توانسته‌اند بر اساس عمل و اقدام در راستای احکام اسلامی و موازین دین اسلام گام هایی را در جهت شکوفایی تولید و رونق اقتصادی خود بردارند و از قوانین مبین اسلام برای رشد اقتصاد کشورهای خود بهره ببرند.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزادچابهار گفت: رشد و شکوفایی بر اساس تعهد، سخت‌کوشی و نظم کارگر است و نباید از این غافل باشیم که امنیت شغلی آن حداقل خواسته ای است که کارگران عزیز به آن نیاز دارند و مورد انتظار ما از کارفرمایان بزرگوار است.

وی افزود: بدیهی است که در جنگ اقتصادی امروز کشورهای دشمن با جمهوری اسلامی ایران، تنها می توان با اتکا بر تولید داخلی از آن سربلند عبور کرد و جامعه کارگری در تحقق این امر می تواند نقش موثری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است