Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@12:15:23 GMT

مالديو بهشت روي زمين

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۳۹۸۰۸۰

مالديو بهشت روي زمين

خبرگزاری آریا- جزایر مرجانی با زیبایی خیره‌کننده فقط پنج درصد از جزایر کره زمین را به‌خود اختصاص می‌دهند. گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری سفر به این مناطق و تماشای سواحل سفید متشکل از بدن مرجان‌ها را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین و گسترده‌ترین جزایر مرجانی دنیا با آرامشی بی‌بدیل و هم‌نشینی ماهی‌های اقیانوس هند را تجربه کنید، تور مالدیو و سفر به این سرزمین رویایی را ازدست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه سفر به مالدیو متناسب با فصل متغیر خواهد بود. درادامه قصد داریم به معرفی مالدیو بهشت روی زمین بپردازیم.

مالدیو کجاست

مجمع‌الجزایر دیدنی مالدیو را می‌توانید در پهنه بی‌کران اقیانوس هند و در فاصله 600 کیلومتر از کشور هند پیدا کنید. حدود 1200 جزیره کوچک و بزرگ که البته بزرگ‌ترین جزیره مسکونی آن فقط 9 کیلومترمربع مساحت دارد. مالدیو با کم‌تر از 290 جزیره قابل سکونت، کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور قاره وسیع آسیا به‌شمار می‌رود. در رقابت با کم‌ارتفاع‌ترین سرزمین‌های دنیا این مجمع‌الجزیره، مقام اول را کسب خواهد کرد. درحقیقت بلندترین نقطه این خشکی شگفت‌انگیز از سطح دریا کم‌تر از سه متر ارتفاع دارد که این حقیقت نگرانی مسئولان این کشور را به‌دلیل گرم‌شدن کره زمین و فرورفتن سریع این پهنه کم‌ارتفاع زیر آب برمی‌انگیزد. برای سفر به مالدیو بهشت روی زمین قبل از زیرآب رفتن این جزیره جذاب، تور مالدیو را ازدست ندهید.

جزایری که دولت برای توریست‌ها درنظر گرفته با جزایر مسکونی فرق دارد و هنگام سفر به مالدیو، ارتباط چندانی با مردم این کشور نخواهید داشت. فرهنگ مردم مالدیو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای متاثر از همسایگان خود یعنی هند جنوبی و سریلانکا است و حتی در طبخ غذا و ذائقه مردم هم این تاثیرپذیری را می‌توان مشاهده کرد. 200 جزیره از این کشور که بیشترشان در قسمت شمالی کشور وجود دارد، مربوط به مناطق مسکونی بوده و حدود 90 جزیره گردشگری با هتل‌های لوکس روی آب و امکانات تفریحی و طبیعت‌گردی بی‌نظیر که بیشتر در نواحی جنوبی قرار گرفته، دراختیار توریست‌ها است.

تکه‌ای از بهشت

این کشور کوچک آسیایی همچون تکه‌ای از بهشت که روی زمین قرار گرفته، میان آب‌های اقیانوس هند می‌درخشد. ترکیب هماهنگ و موزون طبیعت آبی و خشکی و تجربه تعامل همگون با ماهی‌ها و جانداران زیبای دریا همگی فقط در بهشت زمین، مالدیو، میسر می‌شود. همراه تور مالدیو قدم‌زدن روی سواحل سفید، پیاده‌روی در پل‌های روی آب، تماشای دلفین‌ها و ماهی‌های کوچک و بزرگ از نزدیک، بدون فاصله و... را در یک سفر فراموش‌نشدنی امتحان کنید. ماهی‌های تک شاخ، کوسه‌ها، مرغ‌های ماهی‌خوار، مرغ دریایی، فرشته ماهی و... بخشی از حیات‌وحش غنی این جزایر مرجانی محسوب ‌می‌شوند.

آب‌وهوای جزایر کشور جمهوری مالدیو گرم و دمای هوا بین 24 تا 33 درجه سانتی‌گراد متغیر است. نور ملایم آفتاب، بادهایی که از سمت اقیانوس می‌وزند و باران‌های موسمی، هوای جزیره را دل‌پذیر می‌کند. می‌توان گفت جاذبه‌های طبیعی و بکر در این کشور تنها دلیل اصلی رونق گردشگری به‌شمار می‌رود؛ به‌گونه‌ای که چرخ اقتصاد مالدیو روی صنعت جذب توریست می‌چرخد. درحقیقت امکانات و تفریحاتی که برای گردشگران به‌وجود آمده، امکان استفاده از این جاذبه‌ها و بهره‌بردن از زیبایی‌های خدادادی مالدیو را میسر می‌کند. استخرهایی که به اقیانوس راه دارند، ماهی‌گیری در سواحل، غواصی در عمق کم برای دیدن طبیعت بکر زیر آب حتی برای افرادی که غواصی بلد نیستند، همه این‌ها کنار سایر تفریحات، سفر به این نقطه آرام و بدون دغدغه را با تور مالدیو لذت‌بخش می‌کند. یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های سفر به مالدیو تردد بین جزیره‌ها با هواپیماهای دریایی است که به تاکسی هوایی معروف هستند. اگر به این سرزمین سفر کردید، سوارشدن به این تاکسی‌های جالب را جزو برنامه‌های خود قرار دهید.

جزیره ماله

اگر می‌خواهید با همراهی تور مالدیو در نقاط محلی و همراه مردم خون‌گرم مالدیو سفر خود را رقم بزنید، پایتخت این کشور یعنی جزیره ماله انتخاب خوبی خواهد بود. در ماله می‌توانید از همراهی مردم و غذاخوردن در رستوران‌های محلی لذت ببرید. در پایتخت باشگاهی به‌نام Dive Club وجود دارد که برای ورزش و تفریحات گردشگران به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند. در این باشگاه امکان کوهپیمایی، ماهیگیری، سفر اسکوتر زیر آب و غواصی برای شما فراهم می‌شود.

جزیره Como cocoa

جزیره Como cocoa پوشیده از شن‌های سفید با زیبایی طبیعی خود تفرج‌گاه‌های وسوسه‌برانگیزی را شکل داده و مقصد تعداد زیادی از گردشگران در سفر با تور مالدیو است. هتل‌های لوکس روی آب با رستوران‌های معروف که غذاهای بین‌المللی را برای شما سرو می‌کنند، خاطره تکرارنشدنی از سفر به مالدیو را برای‌تان می‌سازند. Como cocoa برای ماه‌عسل زوج‌های جوان مکانی رمانتیک و رویایی است که زیباترین لحظات آغازین زندگی را شکل می‌دهد. با سفر همراه تور مالدیو هزینه‌های اقامت در هتل‌های لاکچری این جزیره را کاهش دهید.

جزیره Huvahendhoo

جزیره Huvahendhoo برای یک سفر دور از شلوغی و تکنولوژی‌های ارتباطی، گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. در هتل‌های این جزیره تلویزیون وجود ندارد. اگر با خانواده قصد سفر به مالدیو را دارید، این جزیره بهترین مکان برای اقامت شما خواهد بود. وجود باشگاه کودکان و سرو انواع غذاهای مخصوص کودک در رستوران‌های لوکس جزیره، امکان استراحت و گردش راحت‌تر را برای شما فراهم ‌می‌کند؛ علاوه‌بر اینکه کودکان هم از سفر به مالدیو بسیار لذت خواهند برد. خدمات اسپا، استخر، زمین تنیس، زمین والیبال ساحلی و... ازجمله امکانات جزیره آرام Huvahendhoo است که هیجان تفریح و تفرج در این مکان را چند برابر می‌کند.

جزایر گردشگری زیادی در مالدیو وجود دارد که با خدمات گوناگون و منحصربه‌فرد خود هر سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش می‌دهد. برای اطلاع از امکانات تفریحی هر جزیره و انتخاب مکان موردنظر خود با تور مالدیو همراه باشید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مالدیو بهشت زمین سفر به مالدیو تور مالدیو ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده منازل سازمانی پایانه‌های نفتی در خارگ، بررسی موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران فراجا بخش ویژه خارگ قرار گرفت.

وی افزود: مأموران تجسس فراجا و پلیس آگاهی این جزیره با انجام اقدامات هوشمندانه و پلیسی سه سارق را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

بخشدار ویژه خارگ با بیان اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد، تصریح کرد: از تمام شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه مورد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کد خبر 6089104

دیگر خبرها

  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست