Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای گذشته  2  مجلس عروسی در روستاهای "راوخ " در بخش بام و صفی آباد و " دولت آباد"  در بخش مرکزی شهرستان اسفراین با وجود تعهدسپاری برای رعایت رعایت پروتکل بهداشتی  به نوعی به دلیل ازدحام جمعیت نتوانستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و دانشکده علوم پزشکی نیز این خانواده ها را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضافه کرد :  قطعا مجالس دیگری نیز با ازدحام جمعیت در سطح شهرستان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد که شاید دانشکده علوم پزشکی شهرستان در جریان این مراسم قرار نگرفت و در شرایط فعلی برنامه  ما  صرفا هشدار به مردم برای عدم برگزاری مراسم عروسی و حتی عزا به دلیل همه گیری ویروس کروناست.
دکتر ایلدرآبادی اظهارداشت : دانشکده علوم پزشکی هیچ گونه اهرم قانونی برای با متخلفان در این حوزه  را ندارد و  صرفا در صورت  اطلاع از این نوع مراسم ، می تواند متخلفان سلامت را به مراجع  قضایی برای برخورد قانونی معرفی کند.
 رییس دانشکده علوم‌پزشکی اسفراین افرود: قبل از برگزاری مراسم و هنگام  مراجعه زوجین به آزمایشگاه علوم‌پزشکی ، تعهدات لازم برای رعایت پرتوکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عروسی  گرفته می شود ، اما در برخی موارد  با وجود تعهد پساری پروتکل ها رعایت نمی شود.
براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی موسوم به تالار عروسی در سطح استان های کشور پس از یک سال از همه گیری ویروس کرونا فعالیت خود را از سر گرفتند و فعالیت این تالارها نیز مشروط به پذیرش 50 نفر در هر سانس است و نباید فعالیت تالار ها از دو سانس 50 نفره و بیش از سه ساعت باشد.
وی وضعیت شهرستان اسفراین را از لحاظ رنگ بندی کرونایی  زرد اعلام کرد و از مردم خواست برای کنترل بیماری باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از هر گونه مراسم و دورهمی که باعث افزایش سرعت انتقال بیماری می شود، خوداری کنند.
براساس آخرین آمار حدود 11 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین بستری هستند و این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.
در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی عکس هایی از برخی مجالس عروسی در سطح شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دست به دست شد که باعث ورود دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ( بجنورد) و دانشکده علوم پزشکی اسفراین به این مجالس و شکایت از برگزارکنندگان آن به دستگاه قضایی شد.
 استان خراسان شمالی که از اوایل سال گذشته با شناسایی نخستین بیمار کرونایی وارد موج اول همه گیری این ویروس شد، هم اکنون طبق ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان در وضعیت زرد و آبی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این استان شش شهرستان در وضعیت زرد و دو شهرستان آبی هستند.
همچنین هم اکنون حدود 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بجنورد و دانشکده علوم پزشکی اسفراین بستری و تحت درمان قرار دارند.
 

برچسب‌ها کرونا بجنورد اسفراین دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی دولت آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بجنورد اسفراین کرونا بجنورد اسفراین دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی دولت آباد اخبار کنکور دانشکده علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی اسفراین خراسان شمالی ویروس کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۹۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

دیگر خبرها

  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل