Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کاروان خودرو‌های حامل احشام در دام پلیس گرفتار شدند

فرمانده انتظامی لارستان گفت: دیشب کاروان خودرو‌های شوتی حامل ۳۱۱ راس گوسفند در دام پلیس این شهرستان گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه قاچاقچیان احشام شبانه با خودرو‌های سواری موسوم به شوتی به صورت کاروانی از محور‌های خاکی اقدام به جا به جایی و انتقال احشام از لارستان به سمت هرمزگان و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس می‌کنند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: علی رغم وجود راه‌ها و کوه‌های صعب العبور، ماموران انتظامی این شهرستان در قالب چند اکیپ به محل‌های مذکور اعزام و با استقرار ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند در یک عملیات ضربتی، ۲۳ دستگاه سواری حامل احشام را توقیف و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در مجموع در بازرسی از این خودروها، ۳۱۱ راس گوسفند قاچاق کشف و تحویل دامپزشکی شدند، عنوان داشت: در این خصوص ۲۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

۱۵ میلیارد کالای قاچاق در خرمبید کشف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی خرمبید حین کنترل محور‌های مواصلاتی "اصفهان-شیرار"، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این کامیون، یک هزار و ۳۴۰ کارتن لامپ کم مصرف و ۵۶۵ کارتن فندک خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی با اشاره به اثرات سوء و منفی قاچاق بر تولیدات داخلی کشور، بیان کرد: قاچاق کالا امنیت اقتصادی جامعه را هدف قرار می‌دهد و عزم پلیس در مبارزه با این پدیده ناهنجار و مخرب، جدی است.

کشف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیاردی در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک دستگاه موتوسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی "خنج" با اقدامات فنی و تخصصی از دپو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک باغ شخصی در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی خنج با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

کشف بیش از ۱۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در یک عملیات ضربتی موفق شدند در بازرسی از ۲ دستگاه سواری، ۱۰ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال کالای قاچاق کشف کنند.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "فیروزآباد-عسلویه"، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۷۲۶ کیلوگرم گردو و ۳۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ جوکار عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۷۱ راس گوسفند قاچاق در  مهر

جانشین فرمانده انتظامی مهر از کشف ۷۱ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مرتضی رمضانی بیان کرد: شب گذشته مأموران کلانتری مرکزی این فرماندهی هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "مهر-شیراز"، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۷۱ رأس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را، ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۴ خودرو حامل احشام قاچاق

فرمانده انتظامی فسا از توقیف ۴ دستگاه سواری پژو حامل احشام قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق احشام و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی فسا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۴ دستگاه سواری ۴۰۵ در یکی از روستا‌های این شهرستان در حال بارگیری احشام و انتقال آن به استان‌های مرزی کشور هستند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در یک عملیات ضربتی ضمن توقیف ۴ دستگاه سواری پژو، ۹۴ راس گوسفند قاچاق را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۴ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۳۰ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی خرمبید از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارق اماکن خصوصی و کشف ۳۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم سیدرحمان هاشمی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان خرمبید، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق شدند ۳ نفر سارق سابقه دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ دوم هاشمی به شهروندان توصیه کرد: منازل خود را به دوربین مداربسته و قفل‌های سویچی مجهز و در صورت مسافرت، از همسایه‌ها و افراد مورد اعتماد درخواست سرکشی از منزل کنند.

دستگیری نگهبانی که از کار فرمای خود کلاهبرداری می‌کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از دستگیری نگهبانی که ۷۵۰ میلیون ریال از کارفرمای خود کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی شکایت مسؤل یکی از کارگاه‌های خرید ضایعاتی از نگهبان خود مبنی بر کلاهبرداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان "کوه چنار" قرار گرفت.

او افزود: در بررسی صورت گرفته توسط ماموران پلیس آگاهی، مشخص شد فرد کلاهبردار به صورت صوری اقدام به تنظیم فاکتور‌های خرید اموال ضایعاتی می‌کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تصریح کرد: در تحقیقات بدست آمده توسط پلیس مشخص شد که متهم با در دست داشتن شماره کارت‌های افرادی که فاکتور به اسم آن‌ها ثبت می‌کرد مبلغ ۷۵۰ ملیون ریال از کارفرمای خود کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند، عنوان داشت: این کلاهبردار حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

دستگیری اعضای باند رسید ساز جعلی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از اعضای باند رسید ساز جعلی که از طریق اپلیکیشن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند در شیراز خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: تعدادی از شهروندان شیرازی به این پلیس مراجعه و مدعی بودند که مورد کلاهبرداری اینترنتی از طریق رسید ساز جعلی قرار گرفته اند، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهمان پس از مراجعه به فروشگاه‌ها، درخواست تابلو فرش، لوازم یدکی خودرو، فرش، حبوبات و ... می‌کنند و با ارائه یک رسید بانکی جعلی در موبایلشان، ادعا می‌کردند که پول به حساب فروشندگان واریز شده است، ولی پس از گذشت چند ساعت شکات متوجه می‌شدند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر کلاهبردار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه تا کنون به ۵۰۰ میلیون کلاهبرداری از ۳۵ نفر شهروند در شیراز اقرار کردند، عنوان داشت: اعضای این باند پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

او از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

توصیه‌های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت داخل خودرو

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان به منظور پیشگیری از سرقت داخل خودرو به شهروندان توصیه کرد از پارک کردن خودرو در مکان‌های تاریک، خلوت و کم تردد خودداری کنند.

کارمند رتبه ۱۵ مهدی نعمایی بیان کرد: اگر شهروندان هشدار‌های پیشگیرانه پلیس را رعایت کنند؛ سارقان شانس کمتری برای دستیبابی به اهداف خود پیدا می‌کنند.

او با اشاره به هشدار‌های پیشگیرانه پلیس درباره سرقت درون خودرو، افزود: باید خودرو را در پارکینگ عمومی و یا در مرکز شعاع دید خود پارک کرده و از قرار دادن اشیاء قیمتی و یا کیف دستی بر روی صندلی و صندوق عقب خودداری شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه باید از نگهداری مدارک شناسایی در خودرو خودداری شود، تاکید کرد: باید وسیله نقلیه خود را به سیستم دزدگیر مجهز کرده و برای پارک آن از پارکینگ استفاده شود.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه به هنگام خروج از بانک نسبت به اطراف خود هوشیار بوده و دقت لازم را داشته باشید، گفت: در صورتی که پس از اخذ وجه از بانک یا به همراه داشتن اشیاء قیمتی، با پنچری خودرو مواجه شدید قبل از هرگونه اقدام، اموال خود را در داخل خودرو قرار داده و درب‌ها را قفل کنید؛ چرا که احتمال عمدی بودن این اتفاق وجود دارد.

نعمایی با اشاره به هشدار‌های پیشگیرانه در راستای پارک خودرو در خیابان، خاطر نشان کرد: باید خودرو در مکان پرنور و در دید خودتان پارک شود و اشیاء قیمتی علی الخصوص وجه نقد درون آن قرار داده نشود.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی پلیس فارس با بیان اینکه در هنگام پارک خودرو در خیابان، آن را زیر نظر داشته باشید و مرتب به آن سرکشی کنید، افزود: هنگام خروج از قفل بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها مطمئن شده و از گذاشتن کیف بر روی صندلی خودداری کنید.

باند سارقان دوچرخه در شیراز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای دوچرخه و محتویات خودرو با ۲۲ فقره سرقت خبر داد.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی صورت ویژه در دستور کار جانشین فرمانده انتظامی میلیارد ریال برآورد یک عملیات ضربتی موتورسیکلت قاچاق سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی کارشناسان ارزش ۵ میلیارد ریال قاچاق به ارزش رسید ساز جعلی گوسفند قاچاق دستگاه سواری قاچاق مکشوفه موفق شدند اماکن خصوصی احشام قاچاق کالای قاچاق مراجع قضائی اعضای باند ۱۰ میلیارد راس گوسفند حامل احشام پلیس آگاهی سرهنگ دوم قرار گرفت یک دستگاه فقره سرقت قاچاق کشف پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، سردار سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی سوادکوه ضمن تبریک حمله سپاه پاسداران به اسرائیل با برشمردن وظایف نیروی انتظامی، اظهار داشت: وظیفه اصلی نیروی انتظامی حفظ نظام و تامین امنیت است که در راستای آن همه دستگاه‌ها و اقشار مشارکت و نقش دارند، دشمن بهترین روش برای از پا درآوردن ایران را بحث فرهنگی و موضوع حساس عفاف و حجاب در نظر گرفته است.
وی تصریح کرد: ما در میان کشورهای همسایه سرآمد هستیم و قدرت نظامی ما را ندارند در چند سال اخیر مشکلات عدیده‌ای داشتیم و در سال 1401 مشکلات و اغتشاشات اتفاق افتاده بود و در سوادکوه مشکل چندانی در آن حوزه نداشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح نور مشکلی در سوادکوه نداریم و آنچه که در این منطقه در حوزه عفاف و حجاب اتفاق می‌افتد از سوی مسافرین است.

حسینی اجرای طرح نور را از اقدامات مهم در شرایط حساس برشمرد و با توضیح علت اجرای آن اظهار کرد: حفظ شان نیروی انتظامی، مطالبات مردمی، جلوگیری از خدشه‌دار شدن نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه به موازین شرعی و قانونی در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در این شرایط سردار رادان جرات اجرای این طرح را داشت، افزود: البته با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش‌های قبلی این طرح در 25 فروردین اجرا شد و باید اذعان کرد همکاری و همراهی سپاه، بسیج ، دستگاه‌های دولت و استانداری، ائمه جمعه را داریم. 

حسینی ضمن گلایه از سایر دستگاه‌های متولی در بحث اجرایی کردن طرح نور، تصریح کرد: 32 دستگاه باید پای کار بیایند اما برخی با شک و شبهه آمدند و برخی اصلا نیامدند و از این وضعیت گلایه داریم البته این طرح را با اقتدار اجرا کردیم.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران ، عنوان کرد: در استان علوی مازندران نزدیک به 85 درصد در اجرای طرح نور توفیق داشتیم و در جای جای مازندران این طرح را اجرا می‌کنیم که نزدیک به 50 درصد این موفقیت مربوط به تبلیغات قبل اجرای طرح بوده است.

حسینی با توضیح اولویت‌های فراجا در سال جدید، گفت: هوشمندسازی برای ارائه خدمات به مردم به صورت غیر حضوری، نصب دوربین‌های هوشمند شهری و راه‌ها مد نظر قرار کرفت.

وی افزود: در حوزه سوادکوه به دلیل اینکه شریان اصلی مازندران است نصب دوربین بسیار اهمیت دارد اما زیر ساخت‌ها در این شهرستان درست نیست، برخورد با اراذل و اوباش در سطح استان که یکی از مطالبات به حق مردم است  انجام می‌شود و نیروی انتظامی با کسی که از خط قرمز عبور کند حتما برخورد خواهد کرد.

وی با برشمردن سایر اولویت‌های فراجا در سال جدید، ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها بحث سرقت است و برنامه‌های خوبی اجرا کردیم و تا پایان سال گذشته اعضای 20 باند غیربومی با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند که دست سارقان غیربومی از مازندران کوتاه شده و 22 درصد کاهش سرقت در مازندران داشتیم.

حسینی گفت: در مبارزه با مواد مخدر نیز از دیگر اولویت‌ها در انتظامی است و اقدامات خوبی انجام شده و مورد دیگر بحث راه و راهور که تلاش داریم تصادفات جاده‌‌‌‌ای را کنترل کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • دو فوتی در واژگونی خودروی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس