Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع محل از ادامه شمارش آرا انتخابات کنست که برای چهارمین بار در کمتر از دو سال برگزار می شود خبر دادند و گفتند که پس از شمارش 97 درصد از کل آرا حزب لیکود 30 کرسی را از آن خود کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه عبری "اسرائیل الیوم" گزارش داد، پس از شمارش 97 درصد از کل آرا، احزاب "لیکود" 30 کرسی، "یش عتید"18 کرسی، "آینده ای هست" 17 کرسی ، "شاس" 9 کرسی ، "آبی و سفید" 8 کرسی ، "اسرائیل بیتنا" 6 کرسی ، "کار" 7 کرسی، "یهودیت تورات" 7 کرسی،  "یمینا"7 کرسی، "لیست مشترک" 5 کرسی ، "صهیونیسم دینی" 6 کرسی،"امید جدید" 6 کرسی ، "صهیونیسم دینی" 6 کرسی ، "مرتس" 5 کرسی به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین "فهرست یکپارچه عربی" به ریاست عباس منصور 4 کرسی به دست آورده و پنجمین کرسی خود را به "مرتس" واگذار کرد.
شمارش آرا تاکنون نشان داده که هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی به تنهایی قادر به تشکیل دولت جدید نیستند و نیاز به کسب اکثریت آرا دارند.
تشکیل دولت تل آویو به حداقل 61 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست نیاز دارد.
روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشی گرفتن بر نتایج و با استناد به نتایج غیر رسمی که براساس نظر سنجی های پای صندوق رای اعلام شد مدعی «پیروزی بزرگ» راستگرایان شد و گفت که حزب لیکود تحت رهبری او جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.
او نوشت، حزب لیکود تحت رهبری او، با فاصله زیاد جلوتر از سه‌ حزب بزرگ دیگر است.
کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری گفت ممکن است نتایج نهایی را روز جمعه اعلام کند.
این انتخابات در حالی برگزار شد که نتانیاهو از یکسو به دلیل اتهاماتی همچون فساد و سوء استفاده از قدرت بشدت مورد انتقاد مخالفانش قرار گرفته و از سوی دیگر موفقیت دولتش در راه اندازی یک کمپین سراسری برای واکسیناسیون عمومی مردم در مقابل همه‌گیری ویروس کرونا، یک برگ برندۀ درخور توجه برای او در این انتخابات به شمار می‌رود.

تلاش احزاب اسرائیلی برای تصویب قانونی در ممانعت از نخست وزیری مجدد نتانیاهو 
احزاب اسرائیلی مخالف بنیامین نتانیاهو، رایزنی ها را برای تصویب قانونی در کنست آغاز کرده اند که بر اساس آن فردی که با کیفرخواست روبرو است از تشکیل دولت منع می شود.
به گزارش  العربی الجدید، منابع عبری گزارش دادند که یائیر لاپید ، رهبر حزب "یش عتید" و آویگدور لیبرمن ، رهبر حزب راستگرای "اسرائیل بیتنا" در حال رایزنی با احزاب و جنبش هایی هستند که با تشکیل دولت توسط بنیامین نتانیاهو مخالفند.
طبق اعلام این منابع موضوع مذاکرات تصویب قانونی است که مانع از تشکیل دولت توسط نتانیاهو به خاطر اتهامات فساد و رشوه خواری می شود.
در صورت تصویب،  در شرایطی که رژیم صهیونیستی با توجه به عدم توانایی احزاب حامی نتانیاهو و اپوزیسیون برای تشکیل دولت مجبور به برگزاری انتخابات پنجم باشد، از این قانون استفاده می شود.
همچنین منابع عبری فاش کردند بین احزاب مخالف نتانیاهو درباره لزوم برکناری رئیس کنست که از حزب لیکود است اتفاق نظر وجود دارد زیرا اختیاراتی دارد که او را مجاز به مداخله در احتمال تصویب چنین قانونی می کند.
علاوه بر این ، احزاب مخالف خواهان کنترل برخی از کمیته های مهم کنست خواهند شد.
 بنیامین نتانیاهو در چند پرونده به فساد اداری، دریافت رشوه ، نقض اعتماد و کلاهبرداری متهم است.
پیش از این نیز بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رهبر حزب آبی سفید هشدار داد که نتانیاهو در صورت پیروزی در انتخابات محاکمه خود را لغو می کند.
وی در توئیتی نوشت: اگر اردوگاه نتانیاهو موفق به کسب 61 کرسی شود، آن وقت وی آویخاوی مندلبلیت، مشاور قضایی دولت و دادستان کل را برکنار کرده و محاکمه او(نتانیاهو) نیز لغو خواهد شد.

بن بست علی رغم کسب بیشترین کرسی ها توسط نتانیاهو
لیکود، حزب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در انتخابات این رژیم بار دیگر به قوی‌ترین نیروی پارلمان اسرائیل تبدیل شد. صبح چهارشنبه 4 فروردین / 24 مارس، پس از شمارش دو سوم آرا، این حزب از 120 کرسی 31 کرسی را به‌دست آورده است. نتایج منتشر شده نشان می‌دهد ائتلاف بنیامین نتانیاهو باز هم نمی‌تواند به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت دست یابد و باز هم برگزاری انتخابات تکراری محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.
لیکود، حزب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات این رژیم بار دیگر به قوی‌ترین نیروی پارلمان اسرائیل تبدیل شد. صبح چهارشنبه 4 فروردین / 24 مارس، پس از شمارش دو سوم آرا، این حزب از 120 کرسی 31 کرسی را به‌دست آورده است. اصلی‌ترین رقیب نتانیاهو، وزیر دارایی پیشین، یعیر لپید، همانطور که انتظار می‌رفت در جایگاه وم قرار گرفت. حزب «آینده وجود دارد» (یش آتید) او تنها 18 کرسی کسب کرده است.
 نظرسنجی‌های جدید می‌گویند حزب نتانیاهو در نهایت بین 31 تا 33 کرسی به‌دست خواهد آورد و پس از آن حزب «آینده وجود دارد» با 16 تا 18 کرسی دوم خواهد شد.
نتایج منتشر شده نشان می‌دهد ائتلاف بنیامین نتانیاهو باز هم نمی‌تواند به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت دست یابد و باز هم برگزاری انتخابات تکراری محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.
در تمام طول شب گذشته تقسیم آرا مدام تغییر می‌کرد. نتانیاهو پس از ساعت 2 بامداد چهارشنبه در اورشلیم (بیت‌المقدس) در برابر طرفداران خود ظاهر شد. او که بلافاصله پس از بسته شدن مراکز رأی‌گیری در ساعت 10 شب به وقت محلی، ادعا کرده بود که به «یک پیروزی بسیار بزرگ» دست یافته وقتی مقابل طرفداران خود قرار گرفت، فقط از «موفقیت بزرگ» صحبت کرد.
نتانیاهوی 71 ساله کاملاً خسته به نظر می‌رسید. او از شهروندان اسرائیلی به خاطر دادن رأی به راست‌گرایان و حزب لیکود تشکر کرد و گفت:«اکثریت قریب به اتفاق شهروندان اسرائیلی خواهان یک دولت راست‌گرا، قدرتمند و باثبات هستند.»
نتانیاهو گفت با نفتالی بنت، وزیر پیشین آموزش و پرورش و رهبر حزب جنگ‌طلب دست راستی «یامینا» صحبت کرده و با همه مقامات منتخب که به اصول حزب او اعتقاد دارند تماس می‌گیرد و استثنایی قائل نمی‌شود.
بنیامین نتانیاهو افزود اکنون مسئله تشکیل یک دولت پایدار است و تحت هیچ شرایطی نباید پنجمین دور انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی برگزار شود.
اسرائیلی‌ها سه‌شنبه 3 فروردین / 23 مارس برای چهارمین بار به پای صندوق‌های رأی رفتند زیرا دولت ائتلافی لیکود و حزب «آبی و سفید» بنی گانتز، وزیر دفاع پیشین که با تلاش فراوان تشکیل شده بود، در دسامبر گذشته شکست. حزب «آبی و سفید» پس از پیوستن به ائتلاف نتانیاهو در انتخابات قبلی چند پاره شد و آسیب دید. با این حال اعضای پراکنده حزب گانتز عملکردی بهتر از حد انتظار داشتند و براساس آخرین آمار با به‌دست آوردن 8 کرسی راضی به‌نظر می‌رسند.
به‌طور کلی، نتایج اولیه نشان‌دهنده گرایش بیشتر به راست است. احزاب راست و مذهبی در مجموع بیش از 70 کرسی دارند. صهیونیست‌های مذهبی، اتحادی از احزاب فوق راست، نژادپرست و ضدهمجنس‌گرایان، که نتانیاهو با آن‌ها وارد یک پیمان انتخاباتی شده و 6 کرسی به‌دست آورده‌اند، می‌توانند خود را برنده بدانند. با این وجود، روند تشکیل دولت احتمالاً دشوار خواهد بود. اگر نتانیاهو می‌خواهد اکثریت خود را تأمین کند، نه تنها به موافقت دو حزب فوق ارتدکس «شاس» و «اتحاد یهودیت توراتی»، شرکای قبلی خود، بلکه به آرای صهیونیست‌های مذهبی و حزب «یامینا»ی نفتالی بنت نیز نیاز دارد.
در حالی که بنت با توجه به نتایج خوب در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر مدعی پست ریاست دولت بود، اکنون باید با کمتر از 10 کرسی راضی باشد. بنت گفته است که با مسئولیت رفتار خواهد کرد. با توجه به این چندپارگی، رئیس دولت با مذاکرات دشواری برای تشکیل دولت ائتلافی روبه‌رو است و شرکای بالقوه او همه تلاش‌های خود را می‌کنند تا بیشترین امکانات را برای خود فراهم سازند.
حزب کارگر و مرتس، دو حزب جبهه مخالف، نتایج بهتری نسبت به دوره قبل به‌دست آورده‌اند. براساس آخرین نتایج حزب کارگر 8 کرسی و مرتس 6 کرسی دارد. گیدئون سعر، وزیر پیشین کابینه و عضو سابق حزب لیکود که حزب «امید تازه» را راه‌اندازی کرده انتظارات را برآورده نکرد و تنها 6 کرسی به‌دست آورده است.
ا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائیل نتانیاهو انتخابات پارلمانی بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت رژیم صهیونیستی دست آورده کرسی به دست پس از شمارش نخست وزیر حزب لیکود رهبر حزب باز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا

به‌گزارش همشهری آنلاین، خاویر میلی رئیس‌جمهور راستگرای آرژانتین که به‌تازگی ریاست دولت را برعهده گرفته است، اقدامات بنیادینی در اقتصاد این کشور آغاز کرده است که مهم‌ترین آنها مربوط به کاهش هزینه‌های دولت، مقابله با تورم و تقویت ارز ملی این کشور است.

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که با گذشت ۴‌ماه از عمر دولت او ارزش پزوی آرژانتین، پول ملی این کشور، نه‌فقط نزول خود را در برابر دلار آمریکا متوقف کرده است، بلکه در ۳‌ماه گذشته ارزش این ارز در برابر دلار ۲۵درصد افزایش یافته و منجر شده است که پزو در میان ۱۴۸ ارز دنیا رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار باشد. به زعم اقتصاددانان، این آماری تکان‌دهنده برای کشوری است که سال‌ها است ارز ملی آن به‌طور مداوم با نزول‌های سنگین مواجه می‌شود.

سیاست‌های او همچنین منجر به کاهش شدید هزینه‌های دولت شده و به رشد اقتصادی این کشور کمک کرده است.

خط جدید برای دلار آمریکا

مروری دیگر بر اخبار اقتصاد جهان نشان می‌دهد که سیاست‌های آمریکا برای تحریم کشورها رفته‌رفته بر ضدش عمل خواهد کرد و منجر به شکل‌گیری بلوک‌های اقتصادی جدیدی خواهد شد که در مبادلات خود از دلار استفاده نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند حاکمیت دلار را در اقتصاد جهانی به خطر بیندازد که برای اقتصاد آمریکا بسیار حیاتی است.

به‌تازگی خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به نقل از یک مقام سابق صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که استفاده ابزاری آمریکا از دلار به‌عنوان سلاح در ضبط دارایی‌های ارزی روسیه می‌تواند منجر به کنار گذاشتن دلار شود.

به‌زعم او، تحریم‌های آمریکا می‌تواند بر شدت گرفتن روند فاصله گرفتن کشورها از این ارز سرعت ببخشد. براساس قانونی که این هفته به امضای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا رسید دولت این کشور اجازه یافته است تا دارایی‌های دولتی روسیه در بانک‌های آمریکایی را ضبط کند.

آمریکا و کشورهای اروپایی درمجموع ۳۰۰میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده‌اند که ۵میلیارد دلار از این رقم در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید

زلزله خاویر میلی اقتصاد آرژانتین را تکان داد | آرژانتین به کدام سو خواهد رفت؟ لحظه اخراج وزیر کار آرژانتین در برنامه زنده تلویزیونی | ببینید تولید خودرو برقی ارزان توسط تسلا

تازه‌ترین خبرها از فضای کسب‌وکار جهانی نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی‌ تسلا متعلق به ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی که به تولید خودروهای برقی گران‌قیمت در جهان معروف است، به‌دلیل تنگناهای مالی در تلاش برای تولید خودروهای ارزان برقی است و حتی در این زمینه به چین هم سفر کرده. هدف اصلی تسلا افزایش حاشیه سود شرکت و رشد درآمدهایش است.

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد حاشیه سود تسلا در ۳ماهه اول سال‌ جاری میلادی ۱۶.۴درصد بوده است، درحالی ‌که برآورد می‌شد میزان آن رقمی نزدیک به ۱۷.۶درصد باشد.

کد خبر 848187 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی آرژانتین دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس