Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید محمودی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمایشگاه غذا و دارو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های اداره کل آزمایشگاه‌ها مرجع کنترل غذا و دارو است که کنترل کیفیت مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه معاونت غذا و دارو با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته و با استفاده از فنون پردازش اطلاعات مواد مختلف را مورد آزمایش قرار می‌دهد، افزود: این آزمایشگاه مواد غذایی و آشامیدنی را از نظر وجود آلاینده‌ها، بقایای داروهای دامی، سموم کشاورزی و افزودنی‌ها بررسی و کنترل می‌کند، ارائه نتایج معتبر، شفافیت و قابلیت ردیابی از اهداف اصلی این آزمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نمونه‌های آزمایشگاهی در سال گذشته از سوی ۱۴ شبکه بهداشتی، مدیریت دارو و مراکز انتظامی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی به این آزمایشگاه ارسال شده است، گفت: در مدت مذکور یازده هزار و ۶۲۰ آزمون بر روی نمونه‌های ارسالی به این آزمایشگاه انجام شده که به طور میانگین روی هر نمونه ۳/۷ آزمون انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و ۲۳۳ نمونه مواد غذایی در آزمایشگاه کنترل و ارزیابی غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بررسی شد.

محمودی با تاکید بر اینکه از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کرمانشاه به صورت مستمر نمونه برداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از اواخر بهمن ماه سال ۹۸ با شیوع کرونا روش آزمون دستگاهی، برای سنجش محلول‌های ضدعفونی کننده بر اساس استانداردهای غذا و دارو در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مواد ضدعفونی کننده توزیع شده در ایام کرونا در استان کرمانشاه با استانداردهای غذا و دارو مطابقت داشته است، افزود: در صورت عدم انطباق استانداردها در محصولات تولیدی این موضوع در مرحله اول به تولید کننده اطلاع داده می‌شود، اگر تولید کننده عدم انطباق را اصلاح نکند در مراحل مختلف پیگیری و در نهایت به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

کد خبر 5175731

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آزمایشگاه غذا و دارو مواد ضدعفونی کننده شیوع کرونا ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تردد وسایل نقلیه نوروز گردشگری بوشهر گرگان مسافران نوروزی سانحه تصادف وزش باد ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند