Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سایه تلاش‌های فرهنگیان استان از صف تا ستاد و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برنامه ما این است که سال ۱۴۰۰، سال پشتیبانی از تولید محتوای علمی و مانع‌زدایی از تحقق عدالت آموزشی به معنای واقعی باشد.

محمدعلی واقعی، امروز پنجشنبه ۵ فروردین در اولین روز کاری سال جدید و دیدار نوروزی با کارکنان این اداره کل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد امسال افزود: در حالی که دشمنان اسلام و انقلاب و مزدوران منطقه‌ای آنها هجمه‌های عظیمی را در جهت القای ناامیدی و کم کردن مشارکت مردمی در انتخابات به راه انداخته‌اند، معلمان باید زمینه جلب مشارکت عمومی در انتخابات را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هر گونه تبلیغات و فعالیت انتخاباتی له یا علیه هر یک از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در محیط اداری ممنوع است گفت: همه ما در قبال سرنوشت، آینده، فرزندان و جامعه خود مسئولیم و باید در خط ولایت حرکت کرده و مسئولانه به تکالیف خود عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته کرونا زندگی مردم از جمله فرایند تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به جان باختن هفت معلم استان خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا، از تلاش معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان در سال ۹۹ تشکر کرد و گفت: کرونا علیرغم خسارت‌هایی که به بار آورد، باعث شد فرصت‌های نوینی در فرایند تعلیم و تربیت به وجود آید که می‌تواند سرفصل‌های خوبی برای مباحث پژوهشی یا بازبینی برنامه‌های آموزش و پرورش باشد.

واقعی با بیان اینکه آموزش مستقیم براساس اسناد تحولی و برگزاری آموزش تلفیقی در اولویت اصول حاکم بر مدرسه در این شرایط است افزود: شبکه شاد را باید به عنوان بستر اصلی تعامل مستقیم یادگیری در سطح مدرسه، تفکر راهبردی و تحولات علم و فناوری، آینده پژوهی در نظر گرفت و استفاده برد.

وی بر بهره‌گیری هوشمندانه از فضای مجازی با نگاه تقویتی و تکمیلی، آینده پژوهی و پایش تحولات موثر فضای مجازی بر فرایند تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها متناسب با تولید و اشاعه محتوای مربوط به تعلیم و تربیت در فضای مجازی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمی و کیفی، توجه به تفاوت‌های فردی جنسیتی فرهنگی و جغرافیایی، بخشی از اصول و ارزش‌هاست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، از جوانان فرهنگی به عنوان جوان نماد عظمت، عزت، پاکدامنی، سرشار از امید و نشاط و طلایه‌دار پرچم پیشرفت و تعالی یاد کرد و افزود: جوان حیات‌بخش جامعه، مظهر سرزندگی و بالندگی و قلب تپنده‌ای است که روح اجتماع را جلا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه جوانان موتور محرکه نظام هستند خاطرنشان کرد: جوانان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که می‌توانند آینده موفقیت‌آمیز ایران اسلامی را در عرصه‌های جهانی تضمین کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی محتوای آموزشی خودآموز آموزش و پرورش تعلیم و تربیت خراسان جنوبی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است