Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با مداحان جوان به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: درباره حضرت علی اکبر(ع) فرموده‌اند، ایشان شبیه ترین فرد در وقار و شخصیت و ظواهر و شبیه ترین فرد در اخلاق و شبیه ترین فرد در عقل و تدبیر به پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌ جمعه قزوین افزود: هر جوانی می‌تواند جوانمردی محله‌ای، استانی یا کشوری و جهانی به ناحق یا حق پیدا کند که بسیاری از جوانان دیگر از وی حساب ببرند، خداوند این ظرفیت را در تک تک وجود همه ما قرار داده است بستگی دارد که چقدر از این ظرفیت استفاده کنیم؟ همچون امام راحل که با جوانمردی به حق، انقلابی جهانی بپا کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدا و سردار سلیمانی زائیده تفکر علی اکبری هستند، ادامه داد: یعنی امثال حضرت علی اکبر(ع) پایه گذار مکتبی شدند تا دیگران نیز جسارت مقابله و مبارزه و بیان حق را پیدا کنند و کوته بینی و منفعت طلبی و خودبینی را کنار گذاشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، حضرت علی اکبر(ع) را سمبل جوانی برای همه جهانیان برشمرد و اضافه کرد: ما دو موضوع جوانی و جوانمردی داریم، جوانی یک مساله تقویمی است و اختیار آن در دست ما نیست اما جوانمردی در دست ماست و ما باید در بستر جوانی، جوانمردی را تحصیل کنیم.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: جوانی یک محدوده زمانی دارد و می‌گذرد اما جوانمردی نمی‌گذرد، جوانی محدود به آن زمان است اما جوانمردی فقط محدود به آن زمان نمی‌شود بلکه ممکن است یک کودک یا یک پیرمرد یا یک بانو همه جوانمرد باشند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در اوایل مبارزات انقلاب در مدرسه فیضیه سخنرانی داشتند که عده ای به ایشان گفته بودند که تو مرجع مسلم و مستعد آینده هستی به شرطی که دست از مبارزات برداری و به مجلس درس و تدریس برگردی، اما مقام معظم رهبری در پاسخ فرموده بودند در دوران شاهنشاهی وظیفه من مبارزه است؛ شاهد بودیم که پس از پیروزی انقلاب خداوند هم فهم قرآنی هم مرجعیت و هم رهبری حکومت اسلامی را به ایشان عنایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند با مردم جوانمردانه رفتار می‌کند، گفت: اخلاص در هر اقدامی لازمه کار است زیرا خداوند به کاری که خالصانه برای وی صورت می‌گیرد برکت می‌دهد، همچنین اگر در حق هرکس جوانمردی به خرج دهیم خدای متعال نیز در حق ما جوانمردی به خرج می‌دهد و تمام کارهای ما سر و سامان می‌گیرد.

آیت الله عابدینی یادآور شد: قرآن می‌گوید هنگام شب، خود را برای کارهای زیادی که طی روز دارید آماده کنید، یعنی در نماز شب و ذکر شبانه باید قوت و برکت فعالیت روز را بگیریم والا اقدامات ما کم تاثیر است.

امام جمعه قزوین خطاب به مداحان، افزود: مستندگویی در بیان صحبت‌ها و حقایق نیز مهم است بنابراین زمانی که برای مردم مطالب را مطرح می‌کنید با استناد به احادیث و روایات مستند باشد چون اگر مستند حرف بزنیم صحبت‌های ما برای مردم قابل قبول خواهد بود.

وی تاکید کرد: مداحی که قرآنی و اهل نهج البلاغه و ذکر باشد حتما با دیگر مداحان متفاوت خواهد بود و نفوذ، جنس و تاثیرگذاری کلامش متفاوت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: مداح رسالت مدار است و خواننده نیست و ستایشگر ائمه و بزرگان دینی است که در راه خدا جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مداحان عبدالکریم عابدینی قزوین سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مداحان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سازمان بسیج مداحان قزوین سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور حضرت علی اکبر ع ما جوانمردی جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: تفاوت رویداد امسال نسبت به سال گذشته برگزاری همزمان آن در سطح استانی و ملی است که برای این مهم به فرمانداران شهرستان‌های استان قزوین نیز تاکید کردیم که روی این مهم تاکید داشته باشند.

وی با بیان اینکه این رویداد جایزه جوانی جمعیت یک رویداد فرهنگی اجتماعی شناخته می‌شود، اضافه کرد: این رویداد برابر ماده ۱۹ قانون جمعیت که به توسعه رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی تاکید دارد، سالانه یک مرتبه در هفته جمعیت برگزار می‌شود.

علیخانی به بخش‌های مختلف این رویداد اشاره کرد و گفت: رویداد جایزه جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان فعال بوده که علاقه مندان می‌توانند در این بخش‌های ثبت نام کنند.

به گفته این مسئول، با هدف بهره مندی از تمامی افراد جامعه هدف در جایزه جوانی جمعیت تلاش شده تا این رویداد بتواند به شناسایی فعالان این عرصه در روستا‌ها نیز اقدام کند که انتظار داریم با مشارکت گسترده‌ای از سوی مردم استان قزوین همراه باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: ثبت نام رویداد از امروز ۶ اردیبهشت تا دهم اردیبهشت ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نامه در سطح استانی به آدرس banovan-qz.ir و برای ثبت نام در سطح ملی به آدرس jameyat.ir مراجعه کنند.

رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت