Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از تکمیل ظرفیت بستری تمامی بخش های بیمارستان های تابعه جنوب غرب خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکر الله سلمان زاده عصر امروز پنجم فروردین ماه 1400 در حاشیه نشست کمیته بحران دانشکده علوم پزشکی آبادان که در محل بیمارستان طالقانی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن آمار مبتلایان در منطقه و افزایش موارد بستری در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های تابعه این دانشکده ظرفیت تمامی بخش های این بیمارستان ها تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علت تکمیل ظرفیت بیمارستان ها را عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و گفت: مراجعه دیر هنگام و با حال بد از سوی شهروندان باعث شده تا شمار بیماران بد حال در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها افزایش یابد و شرایط به گونه ای است که اگر این روند ادامه یابد مجموعه ی درمانی دیگر نتوانند پاسخگوی بیماران باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: درصد بسیار بالایی از موارد فوتی به علت مراجعه دیر هنگام شهروندان به بیمارستان ها است.

سلمان زاده در پایان از مردم خواست به محض مشاهده هر گونه علامت مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشک به بستری، بدون درنگ به بیمارستان مراجعه کنند و از درمان های خانگی و مصرف خود سرانه دارو پرهیز کنند.

لازم به ذکر است که کمیته بحران دانشکده علوم پزشکی آبادان با حضور اعضای هیات رییسه، روسای بیمارستان ها و جمعی از پزشکان متخصص به منظور بررسی و ارایه راهکارهای اجرایی برای حل این بحران در محل بیمارستان آیت الله طالقانی برگزار شد.

محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شادگان تکمیل ظرفیت دانشکده علوم پزشکی آبادان آبادان و خرمشهر بیمارستان طالقانی آبادان مراکز 16 ساعته بستری کرونایی خود درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی