Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایراسین، سید رسول خلیفه سلطانی با بیان این مطلب در ادامه افزود: با توجه به اینکه حجم تولید فولاد در ایران به مرز ۳۵ میلیون تن نزدیک شده و نیاز داخل نیز بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن بیشتر نیست، در نتیجه ایران به یک صادرکننده محصولات فولادی تبدیل خواهد شد و نیمی از تولید را باید صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برای انجام صادرات باید به محصولات با کیفیت بالا متکی شویم. در این میان می‌بینیم، شرکت فولاد مبارکه نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور نیز محصولات ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. زیرا اگر اینگونه نبود اقصی نقاط جهان خریدار محصولات این شرکت فولادی نبودند.

به گفته وی، در زمانی که ایران و صنعت فولاد کشور تحریم نبود، شاهد صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه به اروپا بودیم. برای مثال در سال ۹۵ حدود ۶۴ درصد محصولات صادراتی این شرکت به اروپا همچون ایتالیا و پرتقال، فرانسه می رفت. بنابراین زمانی که محصول ورق فولادمبارکه به کشورهای صنعتی اروپایی و شرق آسیا مانند تایوان، تایلند، ویتنام و... صادر می‌شده، نشان از محصولاتی با ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق استانداردهای بین المللی دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: نکته مهم اینجاست که باید میزان تولید شرکت فولاد مبارکه آنقدر افزایش پیدا کند که نیاز داخل را تامین و مابقی آن را صادر کند، اما در شرایط فعلی تنها مشکل این است که تولید فولاد مبارکه با نیاز بازار داخل تقریبا در یک سطح قرار دارد و درنتیجه محصولی برای صادرات و ارزآوری باقی نمی‌ماند؛ البته اینکه شرکت فولاد مبارکه توانسته نیاز داخلی کشور را تامین کند، دستاورد بسیار بزرگی است اما در کنار این موضوع لازم است تا برای این شرکت و همچنین تولید ورق توسط فولاد مبارکه و دیگر تولیدکنندگان این محصول افق چشم انداز در نظر گرفته شود تا روزی برسد که حداقل ۲ برابر نیاز داخلی ورق تولید کنیم.

خلیفه سلطانی در پایان تاکید کرد: ورق یک محصول کیفی فولادی به حساب می‌آید و ارزش افزوده بالایی را برای فولاد کشور به همراه دارد. در نتیجه ما باید روی شرکت فولاد مبارکه و همچنین توسعه طرح‌های این شرکت تعصب داشته باشیم که با سرعت بیشتری انجام شود. برای مثال طرح نورد گرم ۲ به زودی باید اجرا شده و به بهره برداری برسد تا علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم در مسیر صادرات گام برداریم.

پربیننده ترین پشت پرده ترخیص هفت میلیارد دلاری دوو؛ حامی بانوان ورزشکار و قهرمان ایران عبور از مرز ۷میلیون و ۶۰۰هزار تن فروش انواع محصولات شرکت فولاد مبارکه در سال «جهش تولید» تلفیق شیوه‌نامه و طرح فولادی؛ معجون نارس مجلس و دولت آنچه که بر معدن و صنایع معدنی در سال جهش تولید گذشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد مبارکه برجام شرکت فولاد مبارکه نیاز داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست