Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز پنجشنبه نشست مشترک مجمع نمایندگان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، افزود: در طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای حقوق مبداء نیز باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مبدا عالمانه و بر مبنای عدالت و اصول زیست‌محیطی نباشد یک استان ویران نمی‌شود بلکه منافع یک کشور به خطر می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به همکاری‌های بین ۲ استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: این همکاری‌ها می‌تواند به الگویی در کشور تبدیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طرح تحقیق و تفحص از طرح‌های انتقال بین‌حوضه‌ای در مجلس اجرایی می‌شود و این طرح هم‌اینک در کمیسیون کشاورزی مطرح شده است.

احمد راستینه افزود: انتظار نمایندگان استان بر این است تا توزیع منابع آب با نگاه ملی و تاکید بر اولویت آب شرب و حقوق استان‌های مبداء و توسعه کشاورزی انجام گیرد.

وی، مجلس یازدهم را مجلسی عدالت‌خواه دانست و گفت: از دیگر ویژگی‌های این مجلس، توجه به محرومیت‌زدایی است از همین‌رو امید است حقوق استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری و خوزستان که با محرومیت مضاعفی مواجه هستند احیا شود.

راستینه با بیان اینکه زمینه‌های مشترکی بین ۲ استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار داشت: تهدیدات مشترکی نظیر بیکاری بالا و محرومیت متوجه این استان‌ها است که با تقویت همکاری‌ها می‌توان این تهدیدات را رفع کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پیشنهاد داد تا به جای انتقال آب بین حوضه‌ای، از انتقال آب دریا استفاده شود.

قدرت‌الله حمزه افزود: عقل و منطق حکم می‌کند تا در ابتدا نیاز مبداء تامین شود و سپس مازاد آن انتقال داده شود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خوزستان به همراه جمعی از کارشناسان و اصحاب رسانه علاه‌بر نشست مشترک با نمایندگان استان خوزستان از طرح‌های انتقال آب حوضه آبریز کارون نیز دیدن کردند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس چهارمحال وبختیاری رودخانه کارون خوزستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس چهارمحال وبختیاری مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب خلیج فارس چهارمحال وبختیاری رودخانه کارون خوزستان وزارت نیرو اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری مجلس شورای اسلامی طرح های انتقال استان خوزستان بین حوضه ای انتقال آب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست