Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، آلمان ادامه حضور نظامی خود در افغانستان را بررسی می‌کند.

بر این اساس، نمایندگان پارلمان آلمان به دنبال تصمیم گیری درباره موضوع تمدید یا عدم تمدید ادامه حضور نیرو‌های نظامی این کشور در افغانستان هستند. بیش از هزار نیروی آلمانی هم اکنون در افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها در اطراف شهر مزار شریف در شمال افغانستان مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت این نیرو‌ها آموزش نیرو‌های امنیتی افغانستان است.

نخستین واحد از نیرو‌های آلمانی نزدیک به دو دهه پیش به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی ضد تروریسم و به دنبال حملات یازدهم سپتامبر به آمریکا به افغانستان اعزام شدند. در جریان این ماموریت تاکنون ۵۹ نیروی آلمانی جان خود را از دست داده اند.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است. این موضوع در حالی روی می‌دهد که شاهد مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان هستیم. بیش از نیمی از جمعیت این کشور همچنان در فقر زندگی می‌کنند و گروه شبه نظامی طالبان به دنبال بازگشت به قدرت است. در این حال ماه‌ها مذاکرات صلح بین افغان‌ها پیشرفت اندکی داشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس اخیر خود اجرای زمانبندی صورت گرفته برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان ذیل توافق با گروه طالبان را کاری دشوار دانست. پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده بود ما با متحدان خود در ناتو وارد افغانستان شدیم و با هماهنگی با آن‌ها از این کشور خارج می‌شویم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آلمانی پارلمان آلمان جنگ افغانستان نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم