Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@00:18:29 GMT

طرز تهیه بیسکوئیت خانگی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۲۴۹۳

فقط کافی است یک ظرف بیسکویت خانگی داغ و تازه و یک فنجان چای را کنار هم تصور کنید تا لبخند به لبانتان بنشیند.

خبرگزاری میزان - همشهری آنلاین نوشت: تقریبا در تمام خانه‌ها مخصوصا آن‌هایی که عاشق شیرینی‌پزی هستند، یک دستورالعمل از تهیه بیسکوئیت و کیک به صورت روتین وجود دارد. این دستورالعمل می‌تواند بیسکوئیتی سالم با جو دوسر و تکه‌هایی از شکلات باشد که با مواد لازم انگشت‌شمارش خیلی راحت و سریع آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر استفاده از شکلات هم برایتان خوشایند نیست و می‌خواهید بیسکوئیت رژیمی‌تری داشته باشید، به جای چیپس یا تکه‌های شکلات می‌توانید از کشمش یا مغز‌هایی مثل گردو و بادام زمینی استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه بیسکوئیت خانگی سالم با جو دوسر که از کتاب کاله برایتان آورده‌ایم آشنا می‌شوید. همراه ما باشید تا این بیسکوئیت مقوی و با ارزش غذایی بالا را بتوانید وارد رژیم غذایی‌تان کنید.

مواد لازم برای تهیه بیسکوئیت خانگی سالم

آرد همه‌منظوره، یک فنجان

کره بدون نمک، هشت قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت، دو قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر، یک قاشق چای‌خوری

دارچین آسیاب‌شده، یک قاشق چای‌خوری

نمک، نصف قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ بزرگ، یک عدد

عصاره وانیل، یک قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای، یک فنجان

شکر دانه‌ریز، یک‌چهارم فنجان

جو دوسر، دو فنجان

چیپس یا تکه‌های شکلات، یک فنجان

طرز تهیه بیسکوئیت خانگی

اول از همه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. دو عدد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

کره را در بازه‌های زمانی ۳۰ ثانیه‌ای داخل مایکروویو قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس حدود پنج دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. سپس شکر قهوه‌ای و دانه‌ریز، تخم مرغ و وانیل را به کره اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مواد یک‌دست شوند.

آرد، نشاسته ذرت، بیکینگ پودر، دارچین و نمک را با هم داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید و کنار بگذارید. در این مرحله جوی دوسر و چیپس شکلات را به مخلوط کره اضافه کنید و بعد از آن مخلوط آرد را اضافه کنید. مواد را به کمک یک لیسک کاملا هم بزنید تا رگه‌های خشک آرد باقی نماند.

به کمک قاشق برای هر عدد بیسکوئیت حدود یک‌ونیم قاشق از خمیر روی کاغذ روغنی بریزید؛ هشت عدد بیسکویت در هر سینی فر آماده کنید. سینی فر را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بیسکوئیت‌ها شروع به قهوه‌ای شدن کنند. سپس صبر کنید تا بیسکوئیت‌ها به مدت یک دقیقه داخل سینی خنک شوند. سپس آن‌ها را به توری منتقل کنید تا کاملاً خنک شوند.

► چند نکته

استفاده از چیپس یا تکه‌های شکلات سلیقه‌ای است. اگر رژیم دارید می‌توانید آن را کاملا حذف کنید.
استفاده از تکه‌های شکلات به جای چیپس شکلات طعم بیسکوئیت را جذاب‌تر می‌کند؛ چون شکلات داخل بافت بیسکوئیت آب می‌شود و طعم آن را بهتر می‌کند.
میزان شیرینی بیسکوئیت را هم بسته به ذائقه‌تان می‌توانید کم یا زیاد کنید؛ بنابراین خمیر بیسکوئیت‌ها را قبل از پخت بچشید.
اگر دوست دارید بیسکوئیت طعم و بوی قهوه داشته باشد، از مقداری پودر قهوه استفاده کنید.
شما می‌توانید کوکی کدو حلوایی را هم با جو دوسر تهیه کنید.
حتما خمیر را به طور یک‌دست و یکنواخت به یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا حل شود و رگه‌هایی از آن داخل خمیر به چشم نیاید.

انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. برچسب ها: ترفندهای آشپزی آشپزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی آشپزی تکه های شکلات قاشق چای خوری یک فنجان جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات

آفتاب‌‌نیوز :

حتما قرار است که «پدر قهوه» ساخته شود، اما از نظر ساترا، مهران مدیری هنوز برای تولید سریال خاصی اقدام نکرده و اخبار منتشرشده در فضای مجازی با موضوع تولید سریال «پدر قهوه» توسط مهران مدیری صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی است. شنیده شده که سریال «پدر قهوه» قصه مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

خبر رسیده که این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد و این در حالی است که ساترا می‌گوید هیچ مجوزی برای سریال صادر نشده.

یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان کار در فیلم‌نت پخش می‌شود. مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، در کار جدیدش بازی می‌کند و گفته می‌شود ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند. عنوان «پدر قهوه» یکی دیگر از سریال‌های مدیری با عنوان «قهوه تلخ» را به یاد مخاطبان می‌اندازد، سریالی که در زمان پخش با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. ظاهرا این سریال هم طنز است. به‌احتمال زیاد خود کارگردان هم در این سریال مانند دیگر آثارش بازی خواهد کرد. این روز‌ها «اسکار» مهران مدیری بیننده زیاد دارد و توانسته از رئالیتی‌شو‌های محبوب شبکه نمایش خانگی باشد.

از «قهوه تلخ» تا «پدر قهوه»

اواخر دهه ۸۰ وقتی مهران مدیری با تلویزیون به بن‌بست رسید، سریال «قهوه تلخ» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت. سال‌های ۸۹ و ۹۰ اوج داستان فروش سی‌دی‌های فیلم و سریال در سوپرمارکت‌ها بود و «قهوه تلخ» پرمشتری‌ترین محصول فرهنگی‌ای بود که در سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شد، سریالی که بسیار دیده شد، ولی ناتمام ماندنش به‌دلیل اختلاف مدیری با سرمایه‌گذار، ضربه‌ای کاری به اعتماد مخاطب وارد کرد. پس از «قهوه تلخ» مدیری سریال‌های دیگری برای شبکه نمایش خانگی ساخت، سریال‌هایی، چون «ویلای من» که هیچ‌کدام نتوانستند موفقیت «قهوه تلخ» را تکرار کنند. دهه ۹۰ دهه بازگشت مدیری به تلویزیون بود و در این سال‌ها او را بیشتر به‌عنوان برنامه‌ساز دیدیم تا کارگردان سریال. البته مدیری در میانه‌های دهه ۹۰، فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» را هم کارگردانی کرد. او که سال‌ها با «دورهمی» میهمان خانه‌های مردم بود، حالا برنامه «اسکار» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد و در تدارک سریال «پدر قهوه» است که هنوز مجوز ساترا را برای تولید نگرفته.

افتتاح کافه برای زدن بانک

سریال «پدر قهوه» که گفته می‌شود، اقتباسی از یک کمدی هالیوودی است ماجرای گروهی است که با تصور گران شدن قهوه، به قصد سرمایه‌گذاری و کسب سود، همه دار و ندار خود را صرف خریدن قهوه می‌کنند. در این میان امضای قراردادی میان ایران و کنیا، قیمت قهوه را به‌شدت پایین می‌آورد. راه‌حل انتخابی برای جبران مافات، زدن بانک است. به همین منظور مغازه کناری یک بانک انتخاب شده و به‌صورت صوری کافه‌ای تاسیس می‌شود؛ کافه‌ای که گردانندگانش، چون دغدغه کافه‌داری ندارند با مشتریان بدرفتاری می‌کنند؛ اتفاقی که باعث شهرت کافه در تهران می‌شود و حالا خیلی‌ها می‌خواهند به کافه‌ای بروند که در آن خبری از تکریم مشتری نیست. به این ترتیب کافه‌ای که برای زدن بانک راه‌اندازی شده، به شلوغ‌ترین کافه پایتخت تبدیل می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آموزش روز دوم، طرز تهیه مرغ خیارشوری
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • مراسم قهوه خوری خوزستان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳