Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام رهبری به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"افزود:  شعار امسال در ادامه نامگذاری سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی مطرح شده و به تولید، پشتیبانی و رفع موانع اختصاص پیدا کرده است و نشان می‌دهد که در عرصه تولید نیاز به حمایت و پشتیبانی و رفع موانع داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سرمایه مملکت باید بیشتر به سمت تولید هدایت شود، افزود: می‌توانیم براساس اعتقاد به توان داخلی کشور، اعتماد به جوانان و اعتقاد به جمله "ما می‌توانیم" بزرگترین موانع را از راه تولید کشور برداریم.

محمدبیگی با اشاره به ضرورت رفع موانع پیش روی تولید، اضافه کرد: برای پشتیبانی از تولید نیازمند رونق بازار کسب و کار هستیم اما در حال حاضر محصولی که تولید می‌شود در بازارهای داخلی به خوبی عرضه نمی‌شود بنابراین برای پشتیبانی از ادامه تولید نیازمند بازاریابی خوب هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین فضای کسب و کار  نیازمند دیپلماسی فعال در فضای بین المللی است و برای دیپلماسی اقتصادی باید تعداد رایزن‌های بازرگانی در سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه که بهترین بازار مصرف کالاهای ایرانی است افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون، دیپلماسی اقتصادی درصد بسیار کمی از تجارت خارجی را به خود اختصاص داده است که جا دارد در سال جدید،  توان دیپلمات‌ها و دیپلماسی خارجی در این زمینه به کار گرفته شود.

محمدبیگی افزود: در حوزه رفع موانع نیز باید فعالیت‌های مختلفی تعریف شود و نمایندگان مجلس نیز در این حوزه باید در گام اول موانع قانونی تولید را به منظور شکوفایی جهش تولید برطرف کنند.

وی تاکید کرد:  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جهش تولید مباحثی است که در خود مجلس به شکل ویژه به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون ویژه جهش تولید به طور ویژه باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که در بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت جدی انجام و بودجه‌ای برای نوآوری ها در نظر گرفته شده است باید ادامه داشته باشد.


محمد بیگی اضافه کرد: همچنین قوانین دست و پاگیر و مزاحم در حوزه کسب و کار و ثبت مجوزها در مجلس باید مورد بازنگری قرار بگیرد و قوانین جدید باید با فوریت به تصویب نمایندگان و شورای نگهبان برسد.

وی با بیان اینکه مجلس باید در حوزه نظارت خوب عمل کند، افزود: در حوزه نظارت میدانی از جمله مبارزه با قاچاق کالا انتظار می رود تمامی قوا و به خصوص قوه اجرایی کشور به عنوان کسی که می‌تواند قاچاق کالا را مدیریت کند حضور جدی داشته باشند.

محمدبیگی افزود: مبارزه با قاچاق کالا موجب دلگرمی تولیدکنندگان داخلی خواهد شد و در نتیجه کالاها با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی دستگاه‌های قوای سه گانه کشور باید جدی گرفته شود، افزود: هر چقدر بتوانیم با رانت، فساد اقتصادی و ویژه خواری مبارزه کنیم تولیدکنندگان، صاحبان شرکت ها، صنایع، تجار و بازرگانان به فضای کسب و کار داخل کشور دلگرم می شوند و این دلگرمی موجب جهش تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد:  فعالیت دیگری که باید مورد تاکید قرار گیرد، حمایت از مصرف کالای ایرانی است که همه مردم باید مورد توجه قرار دهند و ما نیز به عنوان خادم ملت، این سبک و سیاق را در پیش گرفته و کالای ایرانی مصرف کنیم و مروج این امر باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد:  فرهنگ صرفه‌جویی و قناعت پشتیبان تولید است و باید تا جایی که بتوانیم قناعت کنیم و نقدینگی‌ها را به سمت ایجاد تعاونی، شرکت‌های تولیدی،  مشاغل خانه‌محور و خانواده محور هدایت کنیم.

وی گفت: اگر بتوانیم اقتصاد خرد را حمایت کنیم با تشکیل شرکت‌های کوچک،  تعاونی کوچک و صنایع کوچک می توانیم بزرگترین اتفاقات را در خاورمیانه رقم بزنیم.

محمدبیگی یادآور شد: آینده خوبی در انتظار ایران اسلامی است و امیدواریم با حضور جوانان و نسل نواندیش بتوانیم ایران را آباد، مستقل و خودکفا کنیم به گونه ای که همه مردم قله‌های سعات و تعالی را فتح کنند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی مجلس شورای اسلامی رونق تولید مقام معظم رهبری جهش تولید استان قزوین تولید فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی مجلس شورای اسلامی رونق تولید سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی مجلس شورای اسلامی رونق تولید مقام معظم رهبری جهش تولید استان قزوین تولید فیلم اخبار کنکور جهش تولید رفع موانع کسب و کار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان

درویشعلی حسن زاده گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

او افزود: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید