Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@21:42:07 GMT

دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۲۹۱۵

دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، شبکه دویچه وله افزود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امیدوار بود که با مداخله عربستان سعودی در درگیری های یمن، انصارالله را به سرعت از بین ببرد. عربستان سعودی و تعداد دیگری از کشورهای خاورمیانه در جنگ با شیعیان یمن از نیروهای عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه آلمانی در ادامه با اشاره به تداوم شش ساله جنگ یمن و ناموفقیت های متوالی عربستان نوشت: مشخص شده است که انصارالله از زمان شروع درگیری در ۲۶ مارس (ششم فروردین) ۲۰۱۵ به طور مداوم در حال پیروزی هستند. عربستان سعودی دیگر نمی تواند در جنگ پیروز شود.

به دنبال هجوم نیروهای سعودی به یمن و درگیر کردن این کشور به جنگ و خونریزی، طبق برآوردهای سازمان ملل، بیش از ۲۳۰ هزار نفر در این مدت کشته شده و میلیونها نفر گرسنه و بیمار هستند و علاوه براین سیستم بهداشتی تحت فشار بیماری همه گیر ویروس کرونا از هم پاشیده است.

دویچه وله با اشاره به طرح صلح ارائه شده توسط عربستان بعد از شش سال درگیری و کسب موفقیت ناچیز نوشت: این طرح به وضوح راهبرد خروج عربستان سعودی است. شیعیان انصارالله صنعا پایتخت یمن و مناطق وسیعی از شمال غربی یمن را تصرف کرده اند.

برای سالها سعودی و ائتلاف نظامی به رهبری عربستان حملات هوایی به صنعا را انجام داده اند و در تلاش برای قطع دسترسی انصارالله به منابع، ارتباطات هوایی و دریایی را بسته اند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تلاش بلینکن برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت