Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@02:04:35 GMT

نماینده واشنگتن برای آتش‌بس به یمن می‌آید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۳۰۱۸

نماینده واشنگتن برای آتش‌بس به یمن می‌آید

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن قصد دارد طی روزهای آینده برای پیشبرد آتش بس در یمن به منطقه سفر کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه خبر داد که «تیموثی لیندرکینگ» نماینده ویژه واشنگتن در امور یمن طی روزهای آینده به منطقه سفر می‌کند تا آتش بس و توافق صلح در یمن را به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: حمایت‌های آمریکا از سعودی‌ها مانع استیصال آنها نشد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که ابتکار و طرح پیشنهادی دولت سعودی درباره آتش بس در شکل و مضمون غیر منطقی است، به طوریکه در این طرح دعوت به گفت‌وگو شده است، گویی که دولت سعودی یک میانجی‌گر بی طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در طرح اقدام به بدگویی از نیروهای انقلابی یمن شده است.

«فیصل بن فرحان » وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا یمن عربستان سعودی آتش بس واشنگتن بندر الحدیده فیصل بن فرحان آمریکا محمد عبدالسلام دولت نجات ملی یمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد