Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: با اجرای طرح سردار شهید سلیمانی از ۱۸ تا ۲۲ اسفند ماه پارسال و با تشدید بیماری یابی شاهد کاهش تعداد مبتلایان و بستری بیماران در استان بودیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: با شروع خرید‌های شب عید و تعطیلات بیماری کرونا در استان مقداری خیز برداشت که در چند روز گذشته دو شهر ایذه و بهبهان به تعداد شهر‌های قرمز استان افزوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و سیر کاهشی بیماری، از این وضعیت بیماری کرونا در استان خارج شویم.

استقبال کرونایی‌ها از مرگ با مراجعه دیرهنگام به بیمارستان

‌فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد فوتی‌های کرونایی در خوزستان کمتر از ۲۴ ساعت در بیمارستان حضور دارند، گفت: این افراد دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و کاری از دست پرسنل درمان ساخته نیست.

او با اشاره به اینکه اغلب این بیماران یا فوت شده به مراکز درمانی آمده و یا یکی، ۲ ساعت در بیمارستان می‌مانند که این موضوع به ویژه در شوش ثابت شده است، افزود: در این شهرستان روزانه ۲ تا ۳ بیمار کرونایی فوت شده کمتر از یکی، ۲ ساعت در بیمارستان حضور دارند.

ابول نژادیان اظهار داشت: هر کسی علائمی دارد باید هر چه سریعتر به کلینیک‌های تنفسی و یا به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کند، این در حالی است که هم اکنون شاهد مراجعه بیمارانی به مراکز درمانی خوزستان هستیم که بعضا تنگی نفس و سرفه ندارند، اما درصد زیادی از ریه آن‌ها درگیر بیماری شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: روند بروز بیماری در استان از روز ۲۷ اسفندماه پارسال به بعد کاهشی شده و امیدواریم که دید و بازدید‌های عید و شلوغی بازار‌ها مانع از این سیر کاهشی نشود.

او پیک سوم بیماری کووید-۱۹ را بسیار سنگین‌تر از پیک‌های اول و دوم دانست و ادامه داد: سوش غالب کرونای انگلیسی است و براساس بررسی‌های انجام شده، از ۲۵ نمونه کرونایی، ۲۱ مورد آن از نوع کرونای نوع انگلیسی است.

دید و بازدید‌های نوروزی نتیجه خوبی ندارند

او گفت: در صورت کاهش موارد سرپایی، معمولا یک تا ۲ هفته بعد موارد بستری سیر کاهشی خواهد داشت. در سه، چهار روز اخیر روند بستری‌ها کاهش پیدا کرده و امیدوارم که این وضعیت ادامه یابد، اما نگران آن هستیم که دید و بازدید‌های ایام تعطیلات روند بیماری را سینوسی کرده و در نهایت سیر صعودی پیدا کند.

ابول نژادیان به مراجعه روزانه افراد به مراکز منتخب اشاره کرد و بیان داشت: روز ۲۳ اسفندماه پارسال ۴ هزار و ۱۹۸ نفر به مراکز منتخب کووید ۱۹ در استان که ۶۲ مرکز هستند، مراجعه کردند، روز ۲۸ اسفندماه ۳ هزار و ۲۰۹ نفر، روز ۲۹ اسفند ۲ هزار و ۶۰۰ نفر و روز سی ام نیز ۲ هزار و ۱۷۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند، اما در ۲ روز اخیر بار مراجعه به مراکز منتخب استان نسبت به ۲ روز قبل از آن، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه بروز بیماری با مراجعه بیماران به مراکز منتخب و درمانی متفاوت است، افزود: ممکن است زمانی از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۷۰ نفر آن‌ها کرونا مثبت باشند و در زمانی دیگر ۳۰ نفر آن‌ها مثبت باشند.

افزایش ۲۶ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های خوزستان

فرهاد ابول نژادیان در خصوص روند روزانه مراجعان به بیمارستان‌های خوزستان گفت: میزان مراجعه به مراکز درمانی در روز سوم فروردین ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که روز چهارم فروردین به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید، ضمن اینکه در ۳ روز اخیر میزان مراجعه به بیمارستان‌ها نسبت به ۳ روز قبل، ۲۶ درصد افزایش یافته است که از این بابت نگران هستیم و امیدواریم بروز بیماری که اکنون روند کاهشی دارد به دنبال افزایش تعداد مراجعه کنندگان، صعودی نشود.

افزایش ۶.۸ درصدی موارد بستری بیماران مثبت و محتمل

ابول نژادیان به روند روزانه موارد بستری مثبت و محتمل در استان اشاره کرد و بیان داشت: روز ۱۶ اسفندماه، ۲۹۳ مورد بستری مثبت و محتمل داشتیم که این میزان در روز سی ام اسفندماه به ۲۸۳ نفر و یکم فروردین به ۲۷۳ نفر رسید، اما در ۳ روز اخیر میزان بستری‌های مثبت و محتمل نسبت به ۳ روز قبل، ۶/۸ درصد افرایش یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی موارد بستری مثبت در ۲ روز اخیر

او در خصوص روند موارد مثبت بستری در استان اظهار کرد: در روز ۱۶ اسفندماه ۲۰۰ بیمار بستری مثبت داشتیم که این میزان در روز دوم فروردین به ۱۵۹ نفر رسید، اما در روز‌های سوم و چهارم فروردین میزان موارد مثبت بستری به عدد ۱۸۸ و ۱۹۵ رسید یعنی موارد بستری مثبت در ۲ روز اخیر ۱۵ درصد نسبت به ۲ روز قبل افزایش یافته است که بسیار خطرناک است و امیدوارم مردم دید و بازدید و مسافرت را کمتر کنند.

کنترل روند بیماری در اهواز، کنترل خوزستان است

این مقام مسئول ادامه داد: جمعیت اهواز به همراه کارون، باوی و حمیدیه تقریبا ۳۵ درصد جمعیت خوزستان است، بنابراین اگر این بیماری در اهواز کنترل شود، یعنی استان را کنترل کردیم. در حال حاضر در اهواز تعداد موارد سرپایی کاهش پیدا کرده، اما میزان بستری‌ها به حالت ثابتی رسیده است، در شهرستان کارون و حمیدیه موارد سرپایی و بستری هر ۲ کاهشی، در باوی موارد سرپایی افزایشی و بستری‌ها کاهشی است.

او  اظهار کرد: در امیدیه، دزفول، شوش، دهدز، رامشیر، مسجدسلیمان، اندیمشک، ایذه، بهبهان، اندیکا و بهبهان موارد سرپایی و بستری افزایشی، در دشت آزادگان و هویزه موارد بستری و سرپایی کاهشی، در شادگان، رامهرمز و هندیجان موارد سرپایی ثابت و بستری‌ها کاهشی، در لالی و هفتگل نیز موارد سرپایی افزایشی و بستری‌ها ثابت است.

پشتیبانی از طرح شهید قاسم سلیمانی مطلوب است

ابول نژادیان ادامه داد: در ماهشهر موارد بستری و سرپایی ثابت، در گتوند موارد سرپایی کاهشی و بستری‌ها ثابت، در آبادان و شوشتر موارد سرپایی ثابت و بستری‌ها افزایشی، در خرمشهر موارد سرپایی بالا و بستری‌ها کاهشی بوده که نزدیکی آن به آبادان ممکن است مجددا وضعیت این شهرستان را قرمز کند.

او بیان داشت: ستاد استانی کرونا برای مهار بیماری تاکنون محدودیت‌های زیادی اعمال کرده و زحمات بسیاری کشیده است همچنین فرمانداران همواره در صحنه حضور دارند. در طرح شهید قاسم سلیمانی کار پشتیبانی از سوی استانداری و فرمانداری‌ها به خوبی در حال انجام است و استاندار و معاون امنیتی استانداری روزانه پیگیر موضوع هستند.

انجام روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تست کرونا در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر منطقه غرب و شرق اهواز را هر کدام به ۱۲ منطقه تقسیم کردیم و طرح شهید قاسم سلیمانی با تشدید بیماریابی به صورت جدی انجام می‌شود. همکاران ما در طرح شهید سلیمانی روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تست کرونا انجام می‌دهند همچنین از افرادی که قصد سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را دارند تست گیری می‌شود و در صورتی که تستشان منفی بود اجازه تردد دارند.

او تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار نیروی عملیاتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت کرده و برای بیماریابی و انجام تست به درب منازل مراجعه می‌کنند. روزانه حدود ۵ هزار بازدید مشترک از واحد‌های صنفی و ۶۰۰ مورد پلمب در استان انجام می‌شود، اما با این وجود باز نیاز به همراهی مردم داریم.

در زمینه تخت بیمارستانی مشکلی نداریم

ابول نژادیان بیان کرد: در زمینه تخت ویژه و عادی هیچ مشکلی نداریم و از بیماران درخواست داریم ابتدا به بیمارستان رازی مراجعه کنند و در صورت نیاز توسط این مرکز به جایی دیگر منتقل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون همراه با دیگر استان‌های کشور در خوزستان در حال انجام است گفت: تاکنون پرسنل اورژانس و بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی، سرای سالمندان، بیماران خاص و جانبازان نخاعی و شیمیابی بالای ۵۰ درصد در استان خوزستان واکسینه شدند همچنین در مرحله بعد قرار است به پاکبانان و نیرو‌های غسالخانه واکسن کرونا تزریق شود.

 شهرستان‌های اهواز، کارون، ایذه، بهبهان، بندر ماهشهر، آبادان، دزفول، رامهرمز و شوش در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. همچنین شهرستان‌های اندیمشک، امیدیه، باغملک، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس مراکز درمانی مراکز منتخب بستری ها کاهش ابول نژادیان بیمارستان ها موارد سرپایی دید و بازدید موارد بستری بستری مثبت بستری ها روز اخیر طرح شهید ۲ هزار روز قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

آفتاب‌‌نیوز :

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا