Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@06:49:41 GMT

کرونا ثروتمندان را پولدارتر کرد!

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۷۶۸

دو سوم از میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۰ موفق شدند ثروت خود را بیشتر کنند، کرونا سبب شده است که دولت‌ها با هدف جذب سرمایه مشوق‌های فراوانی برای افراد ثروتمند در نظر بگیرند.

خبرگزاری میزان - ایسنا به نقل از فوربس نوشت:  اگرچه شیوع کرونا در جهان تاکنون منجر به ورشکستگی شمار زیادی از کسب و کار‌ها و بیکاری و یا کاهش درآمد چشمگیر بخشی از شاغلان در سطح جهان شده است، اما روند افزایش ثروت افراد ثروتمند در جهان نه تنها متوقف نشده که سرعت آن نسبت به سال قبل از شیوع کرونا بیشتر هم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود دو سوم کل میلیاردر‌های جهان در سال ۲۰۲۰ موفق شدند ثروت خود را بیشتر کنند و تخمین زده می‌شود مجموع ثروت میلیاردر‌های جهان در اواسط ماه دسامبر نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ به میزان حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تا ابتدای ماه مارس، مجموع ثروت میلیاردر‌ها تنها در امریکا به نسبت به قبل از شیوع کرونا ۱.۳ تریلیون دلار رشد کرده است بدین معنا که افراد دارای یک میلیارد دلار ثروت و بیشتر در امریکا، در مجموع ۴.۲ تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند که این رقم معادل یک پنجم کل تولید ناخالص داخلی آمریکا، بیشتر از مجموع ثروت پنج دهک پایین این کشور و بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشورهایی، چون آلمان و یا انگلیس است.

در حال حاضر هشت نفر از ۱۰ نفر برتر در فهرست ثروتمندان جهان آمریکایی هستند. همه ۱۰۰ نفر اول این فهرست هم بالای ۱۸ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند.

پیامد‌های وسیع کرونا بر روی اقتصاد کشور‌ها همچنین باعث شده است با هدف جذب سرمایه خارجی بیشتر دولت‌ها مشوق‌های وسوسه کننده‌ای برای افراد ثروتمند در نظر بگیرند تا آن‌ها را به انتقال سرمایه خود به کشورهایشان مجاب کنند. طبق برآورد موسسه هنلی اند پارتنرز- شمار درخواست میلیاردر‌های آمریکایی برای انتقال تمام یا بخشی از سرمایه خود به دیگر کشور‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل آن ۲۰۶ درصد افزایش یافت. این رقم برای برزیل نیز ۱۵۶ درصد بوده است. به گفته این موسسه سوئیس، لوکزامبورگ و سنگاپور بیشترین جذب سرمایه خارجی را در زمان همه گیری داشته اند.

 

بیشتر بخوانید: فیلم| کدام میلیاردر‌ها در دوران کرونا پولدارتر شدند؟ انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

برچسب ها: کرونا میلیاردرهای جهان ثروتمندان جهان سرمایه گذاری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا میلیاردرهای جهان ثروتمندان جهان سرمایه گذاری میلیاردر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • فرار سرمایه‌ها از اسرائیل ادامه دارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!