Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت فوتبال و فوتسال بانوان تغییر کرد اما با وجود وعده‌ای که داده شد، خبری از پاداش فوتسالی‌ها در سال ۱۳۹۹ نشد تا آنها چشم به سال جاری داشته باشند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بعد از بازگشایی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، مسابقات نیمه تمام لیگ فوتسال بانوان برگزار شد و با قهرمانی مس رفسنجان به پایان رسید، اما لیگ برتر بانوان ادامه پیدا نکرد و شهرداری بم با توجه به فاصله امتیازی با تیم‌های دوم و سوم به عنوان قهرمان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه انصراف‌ها در لیگ حرفه‌ای!

مسابقات لیگ سال 99 در دو گروه به صورت رفت و برگشت برگزار شد. براساس قرعه‌کشی تیم‌های فوتبال شهرداری بم، سپاهان اصفهان، نماینده البرز، ذوب‌آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی و نماینده خوزستان در گروه یک و تیم‌های وچان کردستان، شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام، ملوان بندرانزلی، زاگرس شیراز و نماینده بوشهر در گروه دو قرار گرفتند. پس از مسابقات رفت و برگشت مرحله مقدماتی تیم‌های شهرداری بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان و وچان کردستان به مرحله نهایی راه یافتند.

در این مرحله شهرداری سیرجان با کسب امتیازات بیشتر قهرمان شد و نوار قهرمانی‌های متوالی بم را پاره کرد. از نکات قابل توجه لیگ برتر فوتبال بانوان در سال 99 تغییر ساعت برگزاری مسابقات و برداشتن گام‌هایی برای حرفه‌ای شدن و حضور در جام باشگاه‌های آسیا بود در حالی که در ادامه لیگ برتر تیم‌های زاگرس شیراز و هیئت البرز انصراف دادند و دلیل انصراف خود را شرایط بد مالی عنوان کردند. با این شرایط به نظر می‌رسد لیگ فوتبال بانوان هنوز نتوانسته حامیان مالی خوب و حرفه‌ای را جذب کرده و با قدرت و نگاه حرفه‌ای در لیگ حضور یابد.

غیبت تیم‌های پایتخت‌نشین

عدم حضور یک تیم تهرانی در لیگ برتر فوتبال بانوان حاشیه‌ساز شد و در جلسه قرعه کشی لیگ برتر فوتبال این پرسش را به وجود آورد که چرا هیئت فوتبال استان تهران در جذب اسپانسرهای حرفه‌ای موفق نبوده است؟ چه عاملی مانع حضور و جذب اسپانسرهای قدرتمند فوتبالی در لیگ بانوان می‌شود؟ منصورالسادات هاشمی، نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان تهران نیز برای رهایی از انتقادها به تلاش‌هایی که برای جذب اسپانسر انجام داده اشاره کرد اما اگر تلاشی هم انجام گرفته حاصلی نداشته است.

خارج شدن از رده بندی فیفا

تیم ملی فوتبال بانوان به دلیل عدم شرکت در مسابقات برون مرزی از رده بندی جهانی خارج شد. تیم بانوان پیش از این در رده هفتادم جهان قرار داشت و بر اساس قوانین
فدراسیون جهانی فوتبال تیم‌هایی که بیش از پنج بازی و بیشتر از 18 ماه با تیم‌های رسمی بازی نکرده باشند در رده بندی فیفا حضور ندارند که این امر خود گواه نداشتن برنامه
برای تیم ملی فوتبال بانوان بود. این تیم به دلیل شرکت نکردن در رویداد بین المللی جایگاه جهانی خود را از دست داد تا ملی پوشان و مربیان و کارشناسان فوتبال افسوس بخورند.

عملی نشدن وعده‌ها

یکی از اتفاقات مهم فوتبال و فوتسال، انتخابات فدراسیون فوتبال و رهایی از بلاتکلیفی بود و بعد از مشخص شدن رئیس جدید، شهره موسوی به عنوان نایب رئیس بانوان برگزیده شد. وی در مصاحبه با تسنیم اعلام کرد، تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال اهمیت زیادی دارند و برنامه‌اش انتخاب سرمربیان تیم های ملی و برگرداندن فوتبال بانوان به رده بندی جهانی است. موسوی همچنین از پرداخت پاداش عقب مانده تیم ملی فوتسال تا پایان سال 99 خبر داد اما این وعده طبق گفته موسوی به دلیل محدودیت زمانی عملی نشد و قرار است امسال پرداخت شود. از طرفی در حالی که لیلا صوفی‌زاده، نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بعد از طی مراحلی در سال 2023 با حضور نمایندگان آسیایی برگزار می‌شود، شهره موسوی، نایب رئیس جدید بانوان فدراسیون از نخستین دوره این مسابقات در آبان ماه امسال خبر داد و شهرداری سیرجان را به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها معرفی کرد.

بعد از عملی نشدن وعده پرداخت پاداش ملی‌پوشان فوتسال بانوان؛ موسوی: محدودیت زمانی مانع شد

تداوم انصرافی‌های لیگ فوتسال و گلایه مدعیان قهرمانی

از طرف دیگر مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان در دو گروه انجام شد که سایپا تهران، ملی حفاری ایران، نامی نو اصفهان، دختران کویر کرمان، پویندگان فجر شیراز، شهروند ساری و هیئت فوتبال رودان در گروه نخست و مس رفسنجان، هیئت فوتبال خراسان رضوی، پالایش نفت آبادان، رهیاب تهران، پارس آرا شیراز، هیئت فوتبال اصفهان و کیمیای اسفراین در گروه دوم قرار گرفتند.

تعداد تیم‌های شرکت کننده نشان دهنده وضعیت بهتر لیگ فوتسال بانوان بود در حالی که گلایه تیم‌های مدعی رده بالای جدول از انصراف تیم‌های شهروند ساری، هیئت فوتبال رودان، پویندگان فجر شیراز، هیئت فوتبال اصفهان و دختران کویر کرمان سطح کیفی لیگ را به چالش کشید. شهرزاد نصیری، مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ فوتسال از یک سو از تیم‌های پایین جدولی دفاع و از سوی دیگر دلیل این اتفاقات را شرایط نامناسب برخی تیم‌ها و آئین نامه لیگ عنوان کرد که هر تیمی می‌تواند یک بار از مسابقه برابر تیم دیگری انصراف دهد. به هر روی این مسابقات در سال 99 تمام نشد و قرار است از هفتم فروردین ماه ادامه پیدا کند.

تیم ملی فوتسال نیز مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد در شرایطی که اردوهای کافی نداشته و مشخص نیست با شرایط موجود و حواشی که حول این تیم وجود دارد بتواند جام را به ایران بیاورد یا خیر.

فوتسال در سال 99؛ سرشار از حاشیه و «لغو»فدراسیون فوتبال در تولد 100 سالگی؛ بلاتکلیف و آشفته انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال فوتسال فوتبال فوتسال فوتبال و فوتسال شهرداری سیرجان فوتسال بانوان فوتبال بانوان هیئت فوتبال لیگ فوتسال نایب رئیس رده بندی لیگ برتر عملی نشد حرفه ای تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین همدان، امیرحسین حسنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۱۷ آبان سال گذشته هیات وزنه برداری استان را با تعداد ۲۹ ورزشکار بیمه شده تحویل گرفتیم، اظهار داشت: اما طی ۹ ماهی که خادم وزنه برداری هستیم توانستیم بدهی‌ ۴۰۰ میلیون تومانی را که از دو دوره قبل هیات بود، با کمک فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان پرداخت کنیم.

رئیس هیات وزنه برداری استان همدان با بیان اینکه برگزاری رویداد کراس فیت در تیرماه را در برنامه داریم، افزود: همچنین در نظر داریم مسابقه بین المللی و یا چند جانبه بین المللی را نیز در همدان برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را در همدان داریم، بیان کرد: در مسابقات کشوری تمامی استانداردهای جهانی رعایت می شود.

حسنی ادامه داد: در این مسابقات ۵۵۰ نفر ورزشکار حرفه ای به مدت ۸ روز و در دو رده سنی نوجوانان و جوانان با یکدیگر به رقابت می پردازند که چهار روز اول مسابقات بانوان و چهار روز بعدی آقایان می باشند.

رئیس هیات وزنه برداری استان همدان با بیان اینکه در مسابقات قهرمانی کشور ۱۲۰ مدال تقسیم می شود، گفت: تیم ها روندی را که طی می کنند مانند مسابقات المپیک است و این تیم ها هستند که مدال می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در رده سنی جوانان و نوجوانان بانوان حرفی برای گفتن داریم، عنوان کرد: در انتخابی تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور می توانیم سکویی را از آن خود کنیم؛ همچنین ۴ داور از استان در این مسابقات حضور دارند.

حسنی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات در دانشگاه آزاد مسابقات برگزار می شود، اظهار داشت: خوابگاه، رستوران و محل تمرین ورزشکاران همگی در دانشگاه آزاد انجام می شود و تمامی استان ها نیز در این مسابقات شرکت دارند.

رئیس هیات وزنه برداری استان همدان با بیان اینکه مسابقات قهرمانی کشور از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار می شود، افزود: حدود یک میلیارد و۲۰۰ هزار تومان هزینه مسابقات قهرمانی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های هیات وزنه برداری استان گفت: پارسال تعداد بیمه گذاران ما به ۱۴۰ نفر در کراس فیت و ۱۱۲ نفر در وزنه برداری رسید.

حسنی با تاکید بر اینکه همدان، ملایر، کبودراهنگ، رزن و تویسرکان در رشته وزنه برداری فعال هستند، بیان کرد: بیشترین بیمه گذاران هیات وزنه برداری را بانوان تشکیل دادند چراکه در سال ۱۴۰۲ در مدارس استعدادیابی برگزار کردیم.

رئیس هیات وزنه برداری استان همدان با بیان اینکه ملایر و همدان استعدادهای خوبی در این رشته دارند، عنوان کرد: ملایر پایلوت وزنه برداری استان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مسابقات قهرمانی کشور پخش زنده را از طریق صدا و سیما داریم، گفت: اسم و نام همدان در کشور دیده می شود و جا دارد از استاندار درخواست کنیم به هیات وزنه برداری کمک کنند تا این رشته به روزهایی که در اوج بود، برسد.

حسنی با بیان اینکه در اردوی تیم ملی ۳ نماینده حتما خواهیم داشت، عنوان کرد: شاهد حضور مربی از استان در اردو نیز می باشیم و هچنین سعی داریم میزبان اردوی تیم ملی و حتی اردوی مسابقات المپیک در همدان باشیم.

مدیرعامل تولیدات ورزشی متحد نیز در ادامه گفت: شرکت متحد تولید و توزیع و فروش لوازم ورزشی و بدنسازی را بر عهده دارد و تمامی استانداردهای جهانی را دارد.

مهدی غفاری با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور را در همدان تجربه خواهیم کرد، افزود: امید داریم بتوانیم به لحاظ تجهیزات حرفه ای وزنه برداری در کنار ورزشکاران و هیات وزنه بردای استان باشیم.

وی با بیان اینکه بیشترین عمده فروش ما به خارج استان است، اظهار داشت: شرکت متحد در دو لاین تولید بدنسازی و تجهیزات وزنه برداری فعالیت دارد و تاکنون به عراق، روسیه و انگلیس صادرات داشته است.

برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه برداری به مناسبت گرامیداشت شهدای مواد مخدر کشور
دبیر هیات وزنه برداری استان همدان نیز در ادامه گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه برداری به مناسبت گرامیداشت شهدای مواد مخدر کشور می باشد که از خانواده شهدا نیز تجلیل به عمل خواهیم آورد.

مهدی عباسی با بیان اینکه با انتخاب امیرحسین حسنی به عنوان رئیس هیات وزنه برداری، همدان از رتبه ۲۹ کشوری به رتبه ۹ طی ۹ ماه ارتقا یافت، اظهار داشت: در گذشته هیات وزنه برداری وزشکار محور بود اما اکنون قانون محور شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۱۵ سال تجهیزات وزنه برداری همدان انجام شد، افزود: سالن ملایر که پایلوت وزنه برداری همدان است بازسازی و تجهیز شد و بازسازی سالن همدان نیز در حال انجام است.

نایب رئیس هیات وزنه برداری استان همدان نیز در ادامه گفت: در نهاوند استعدادهای بالایی در حوزه بانوان داریم مانند عسل کدخدایی که قهرمات آسیا شد.

طاهره یادگاری با بیان اینکه در رزن و کبودراهنگ در حال راه اندازی وزنه برداری بانوان هستیم، اظهار داشت: شهرستان فعال استان، ملایر است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قهرمانی کشور ۱۰ نفر شرکت کننده بانوان داریم، در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی هیات وزنه برداری استان پیشرفت ورزشکاران است.

دیگر خبرها

  • زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • شمسایی: خوشحالم با جام برگشتم/ برای ادامه همکاری باید جمع بندی کنیم+فیلم
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • عکس/جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام ملت های آسیا