Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ فردی حتی فکر نمی‌کند که ابتلای به میکروب معده می‌تواند به از دست دادن عضو دیگری از بدنش منجر شود.

مردی انگلیسی انتظار نداشت که یک سفر خانوادگی در کمپ با یک بیماری معده به پایان برسد که به دنبال آن منجر به قطع هر دو پایش شود. دکتر «نیل هاپر» جراح ۴۴ ساله‌ای است که هزاران دست و پا را در طول زندگی حرفه‌ای خود قطع کرد، اما هرگز انتظار نداشت که خودش روزی به عنوان بیمار در اتاق عمل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه دردناک و سخت او از یک سفر خانوادگی به همراه همسرش راشل (۴۲ ساله) و دو فرزندش به جنگل و هنگامی که او و دخترش به میکروب معده مبتلا شدند، آغاز شد.

او در طی درمان میکروب معده‌اش به عفونت شدید ریوی مبتلا شد که باعث ورود عفونت به خون او شد و این عکس العملی شدید به افزایش میزان عفونت در بدن او بود. در این شرایط بسیار اضطراری، باید به سرعت درمان می‌شد که در غیر این صورت به بافت‌های اعضای بدن او آسیب وارد می‌شد و شدت آسیب می‌توانست به نارسایی عضو و حتی مرگ او منجر شود.

بیشتر بخوانید

اقدام عجیب جراح حین شرکت در دادگاه مجازی!

این وضع باعث شد که پا‌های این دکتر به شدت درگیر عفونت شود و بافت عضلات ساق پای او از دست بروند به گونه‌ای که جراحان را مجبور به قطع پا‌های خود کرد. نیل که خود دکتر جراح بود یک هفته به جراحان پلاستیک متعدد مراجعه کرد تا ببینند آیا آن‌ها می‌توانند پایش را نجات دهند یا خیر. ابتدا معلوم شد که ممکن است پای چپ او نگهدارند، اما ممکن است نتایج بدی داشته باشد و منجر به تعدد اعمال جراحی شود.

نیل هر دو پا را برای قطع از زیر زانو انتخاب کرد و این عمل یک روز پس از تولد همسرش در ماه مه انجام شد. بهبودی او طولانی دردناک و طاقت فرسا بود و شامل فیزیوتراپی شدید و آموزش توان بخشی بود، اما باید نزدیک به دو ماه برای دریافت درمان پس از ترک بیمارستان منتظر می‌ماند.

این دکتر اهل انگلستان در ابتدا در اکتبر ۲۰۱۹ به صورت نیمه وقت به کار جراحی خود بازگشت سپس در فوریه ۲۰۲۰ به صورت کامل به زندگی روزمره خود برگشت و در شرایطی که درک بالاتری از قطع عضو دارد به بیماران دیگری که در شرایط مشابه خود بودند، کمک رسانی ویژه‌ای را آغاز کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری عفونی جراحی پلاستیک اخبار حوادث میکروب معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟

تپه سیف که با گذشت زمان بار‌ها تغییر نام داده و امروز هیچ اثری از آن باقی نمانده به حد فاصل خیابان فرزانه فعلی تا میدان آزادی گفته می‌شد و آنطور که قدیمی‌ها نقل می‌کنند این اراضی وسیع را یک تپه پوشش داده بود. محمدباقر حسین‌مردی، یکی از قدیمی‌ترین اهالی طرشت که به طایفه حسین‌مردی‌ها تعلق دارد، می‌گوید: «وجود تپه سیف در منطقه درشت قدیم این خاصیت را داشت که وقتی سیل می‌آمد از دو طرف تپه جاری می‌شد و روستای طرشت را ویران نمی‌کرد. احتمالا به همین دلیل اسم تپه را سیف گذاشتند، چون همچون شمشیر جریان آب را می‌شکافت و به دو بخش تقسیم می‌کرد.»

به گزارش همشهری آنلاین، تپه مشهور محله طرشت تا اواخر دهه ۴۰ پابرجا بود، اما از ابتدای دهه ۵۰ که ساخت‌وساز‌ها در پایتخت سرعت گرفت جای خودش را به خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی داد و امروز هیچ نشانی از آن باقی نمانده است. تپه سیف برای اهالی طرشت و در مقیاسی بزرگ‌تر برای تهران‌نشین‌ها، اهمیت تاریخی هم دارد، چراکه در یک برهه تاریخی اقامتگاه موقت طغرل سلجوقی، بنیانگذار سلسله سلجوقیان، هم بوده است.

حسین‌مردی با نقل روایتی در این باره می‌گوید: «طبق روایتی که نسل به نسل منتقل شده و در کتاب «مشایخ فقه و حدیث در جماران، کلین و درشت»، تالیف عزیزالله عطاردی، به آن اشاره شده، طغرل با شرط ادامه پرداخت مالیات از طرف سرزمین‌های شرقی، دختر خلیفه بغداد را به عقد خودش درمی‌آورد. بعد از این ماجرا راهی ری می‌شود تا مقدمات مراسم ازدواج را مهیا کند و بین راه در منطقه درشت یا طرشت امروزی، به قول معروف اردو می‌زند. تپه سیف در آن روزگار موقعیت توچال امروزی را داشته و در بلندی بوده و طغرل در تپه سیف به ری احاطه داشته است. طغرل در انتظار رسیدن همسرش به درشت بود، اما همان شب به خواب ابدی رفت و همان جا درگذشت.»

درباره تپه سیف روایت‌های تاریخی مختلفی نقل می‌شود که برخی از آن‌ها شفاهی است و نسخه مکتوب ندارد. قدیمی‌های طرشت نقل می‌کنند که ناصرالدین شاه وقتی به ولیعهدی رسیده به طرشت آمده و از بالای تپه سیف به این قریه خوش و آب هوا نگاه کرده است. بعد هم نام این منطقه سرسبز را از همراهانش پرس‌وجو کرده و بعد از این ماجرا چند بار دیگر به روستای ییلاقی درشت رفته تا در باغ‌های وسیع این منطقه ییلاقی اتراق کند.

دیگر خبرها

  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!