Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نتایج این مطالعه نشان داد، افرادی که به واکنش دولت خود نسبت به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ اعتماد دارند و احساس  همبستگی متقابل دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که ابتلا به کووید-۱۹ را به مقامات و آشنایان گزارش دهند.

در ایتالیا و کره جنوبی، افراد همچنین اگر به واکنش دولت خود به بیماری همه‌گیر اعتماد کنند، به احتمال زیاد از قوانین فاصله اجتماعی پیروی می‌کنند، در حالی که در ایالات‌متحده آمریکا، اعتماد به رعایت فاصله اجتماعی منجر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مورد را می‌توان با رفتار دولت سابق توضیح داد که بر ارزش‌های احترام به اقتدار و سیاست «آمریکایی مقدم است» تاکید می‌کرد و توصیه‌های علمی و فاصله اجتماعی را مورد تحقیر قرار می‌داد.

بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان با اجرای اقدامات قرنطینه با درجات مختلف به همه‌گیری کووید-۱۹ واکنش نشان داده‌اند اما برای موثر بودن، این اقدامات باید به همکاری شهروندان متکی بود. این یافته‌ها حاکی از آن است که ارزش‌های سلسله مراتب و وابستگی متقابل از سوی دولت‌ها که مردم را به اطاعت وادار می‌کنند، نتیجه معکوس می‌دهد و حتی باعث می‌شود که مقامات کمتر بتوانند موارد جدید را ردیابی و آزمایش کنند چون افراد کمتر از این قوانین پیروی می‌کنند. این به نوبه خود می‌تواند بر سلامت عمومی تاثیر منفی داشته باشد.

این تحقیق به سرپرستی دکتر جیووانی تراواگلینو (دانشگاه کنت) و دکتر چانکی مون (دانشگاه لیدزبکت) انجام شد و به اهمیت همکاری و همبستگی در توضیح انطباق افراد با هنجارهای فاصله اجتماعی اشاره دارد.

دکتر تراواگلینو گفت: «تحقیقات ما اهمیت مدیریت احساس شرم مرتبط  با کووید-۱۹ که شاید تلاش مقامات را برای کنترل آن تضعیف می‌کند، برجسته کرده است. دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان با تمرکز بر اهمیت انسجام اجتماعی و قابل اعتماد بودن در تلاش برای مقابله با همه‌گیری و مدیریت واکنش‌های عمومی ممکن است به شفافیت و انطباق بهتری برسند.»

دکتر مون گفت: «در این تحقیق، ما تشخیص دادیم که نقش اعتماد به دولت‌ها و احساسات خودآگاه (شرم و گناه) عوامل تعیین‌کننده‌ای برای رعایت  فاصله اجتماعی و تصمیم به گزارش ابتلا به بیماری به مقامات بهداشتی یا آشنایان است. هنگامی که دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان در رابطه با کووید-۱۹ سیاست‌ها و مقرراتی را وضع می‌کنند، باید توجه داشته باشند که انگ زدن یا سرزنش مردم به دلیل ابتلا به این ویروس می‌تواند به‌طور بالقوه نتیجه معکوس دهد. تلاش دولت‌ها برای تقویت اعتماد، شاید عامل اصلی عبور از بحران ویروس کروناست.»

نتایج این تحقیق با عنوان «رعایت و خوداظهاری در طول بیماری همه‌گیر کووید-۱۹: مطالعه بین فرهنگی از احساس اعتماد و خودآگاهی در ایالات‌متحده، ایتالیا و کره جنوبی» توسط Frontiers در مجله Psychology منتشر شده است.

پربیننده ترین ۹ نکته که درباره لاغری نمی‌دانید! احتمال خیز جدید کرونا در اواخر فروردین بهبود یافتگان کرونا، پلاسما اهدا کنند اولین واکنش به خبر آزاد شدن واردات واکسن ۵نوشیدنی که خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ برجام فاصله اجتماعی کووید ۱۹ دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی، ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته معلم در شهرستان فهرج گفت: آماده سازی دانش آموزان برای پذیرش نقش‌های مختلف مهمترین رسالت معلمان است.

وی با اشاره به اینکه توجه به شورای آموزش و پرورش، شورای دانشگاه و شورای حوزه ضرورتی انکار ناپذیر در راستای توسعه و پیشرفت کشور است افزود: شورای آموزش و پرورش مهمترین شورای در هر استان و شهرستانی است.

وی افزود: از نظر کیفی نیز آموزش و پرورش تأثیر گذار ترین دستگاه اجرایی کشور است، زیرا هیچ فردی در جامعه وجود ندارد که بدون تعلیم و تربیت رشد کرده و تعالی یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مقبول‌ترین گروه اجتماعی فرهنگیان هستند و در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی مدارس علیرغم همه کمبودها، به انتخاب مردم در زمینه انجام تعهدات در رأس قرار دارند.

رضا رضایی، تکریم مقام معلم را از وظایف اصلی افراد جامعه برشمرد و گفت: منزلت و ارتقا جایگاه معلم باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند اهداف مهم تعلیم و تربیت را محقق سازد، تصریح کرد: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا دستگاه تعلیم و تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی را پرورش دهد.

رضایی، با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان در حوزه‌های مختلف گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد و خوشبختانه بودجه آموزش و پرورش به ۱۳ درصد از بودجه کل دولت افزایش یافته است.

کد خبر 6099571

دیگر خبرها

  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • افرادی که در کودکی محبت ندیده‌اند، این ۷ ویژگی را دارند
  • پرداختن به ۱۹۷۴ حادثه توسط هلال احمر در گلستان باعث امنیت شد
  • افرادی که در کودکی محبت ندیده اند این ۷ ویژگی را دارند
  • افراد دارای دو نسخه از یک ژن پرخطر زمینه ژنتیکی ابتلا به آلزایمر را دارند
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان