Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دومین نشست گروه دوستی بین پارلمانی ازبکستان  و کانادا به صورت ویدئویی بین پارلمان های دو کشور در ماه آوریل برگزار می‌شود.

«جولان وهاب اف» سفیر ازبکستان در کانادا، «زیاد ابوالتایف» رئیس گروه دوستی «کانادا و ازبکستان» و «روبرت آلیفانت» نماینده وزارت امور خارجه کانادا در چارچوب یک ویدئو کنفرانس مسایل گسترش همکاری های بین پارلمانی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ازبکستان با اشاره به نتایج تغییرات چشمگیر در این جمهوری تحت ریاست رئیس جمهور، گزارشاتی را در مورد چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه ازبکستان و کانادا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و همکاری های بین پارلمانی در اختیار طرف کانادا قرار داد.

طرفین برای روند اجرای اصلاحات در زمینه قانون گذاری پس از انتخابات پارلمانی توجه خاص مبذول داشتند.  

«زیاد ابوالتایف» اظهار داشت که برای گسترش همکاری های متقابل بین دو کشور در زمینه های بازرگانی، گردشگری و همچنین روابط فرهنگی پتانسیل بزرگی موجود است.

نمایندگان با هدف تحکیم همکاری های قانون گذاران دو کشور آمادگی خود را برای برگزاری دومین نشست گروه دوستی به صورت ویدئویی بین پارلمان های دو کشور ابراز داشتند.  

طرفین همچنین سازماندهی سفر نمایندگان و سناتورهای کانادا به ازبکستان از جمله اعضای گروه دوستی «کانادا و ازبکستان» را پیشنهاد کردند.

گروه دوستی «کانادا و ازبکستان» در پارلمان کانادا روز 22 اکتبر سال 2012 میلادی تاسیس شده است.  

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، کانادا استقلال این کشور را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 7 آوریل سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: بین پارلمانی گروه دوستی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن