Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری مناسب‌تر از ظرفیت نخبگان برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن تلاش کرد تا«جهش تولید» به شکل ملموس در جامعه دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی»  امروز(۶فروردین) در خطبه های نمازجمعه نخستین جمعه سال جدید در مصلی مرکز مازندران ضمن تبریک سال نو گفت: سالی که آغاز و پایانش به دو نیمه شعبان آراسته است و امیدواریم سال ظهور پسر فاطمه مهدی موعود حضرت حجت(عج) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه درمازندران با تاکید بر پرهیزگاری و تقوا پیشه گی، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیایید تصمیم بگیریم گناه نکنیم و از این تصمیم مراقبت کنیم ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم تا در پایان زمان محاسبه ببینیم که نسبت به سال گذشته درصد زیادی از گناهمان کم شده و این قلب امام زمان(عج) را خوشحال می کند.

 

وی افزود: امام علی (ع)در خطبه ای پیرو توصیف پیغمبر اکرم (ص) نگاهی به پیش از بعثت داشته و دارد، فرمودند خداوند پیامبرش را زمانی فرستاد که جریان ورود پیامبران با یک وقفه مواجه شد که به دوران فطرت معروف است شروعش با ورود پیغمبر بود در جریان علم هم وقفه ابجاد شد و از آسمان علم راستین نمی رسید با این دو وقفه بشریت دچار مشکلاتی شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: بشر در آیین ها و دین دچار اختلاف شده تا جایی که هزاران مذهب به وجود آمد و معلوم نیست کدام درست و کدام نادرست است و بشریت دچار گمراهی از حق و نسبت به خدای خودش شد، یکی منکر، یکی شریک  و یکی چند خدایی شد و گمانه‌زنی صورت گرفت.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به نگاهی به گذشته و پیش از بعثت گفت: نگاه به گذشته امروز و آینده در زندگی انسان سرنوشت‌ساز است، همچنین نسبت به آینده خودشان دچار کفر شدند اینکه استخوان پوسیده چگونه زنده می شود چون آخرت را منکر شدند به بیم خدا نسبت به مرگ کفر ورزیدند.

 

وی با اشاره به خطبه دوم و ۹۵ نهج البلاغه اذعان کرد: مردم عصر جاهلیت و قبل از بعثت دچار آسیب‌هایی بودند مولفه‌ها در حوزه‌های مخالف در این خطبه تشبیهات زیبایی به خود گرفته حضرت فاطمه الزهرا (س)هم در آن خطبه زیبا به زمان پیش از بعثت اشاره کرده که مردم چه بودند و بعد از پیغمبر اکرم (ص) چه شدند‌ قرآن هم چهار بار آن دوران را با نام جاهلیت یاد کرده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: توقف علم و وحی با ورود پیامبر به جریان افتاد امروز هم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مقایسه پیش از انقلاب و بعد از آن می‌پردازد.

 

وی با اشاره به جمله‌ای از مناجات شعبانیه، بیان کرد: فردی که به‌واسطه خدا شناخته شود مجهول و گمنام نیست، البته هر کسی به چیزی شناخته می‌شود اما هیچ شناسه‌ای بهتر از دین‌داری و ایمان به خدا نیست، هر کسی به خدا پناه ببرد خار نمی‌شود و اگر به‌غیر از خدا پناه ببری خار و ذلیل شده و داشته‌هایش را از او می‌گیرد کسی که خدا به او اقبال کند به غیر خدا توجه نمی‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به آیه ۳۱ سوره مبارکه نور بیان کرد: گام اول تقوا توبه است، همه باید توبه کنیم، چون همه سرنشینان یک کشتی هستیم و سرنوشت ما با هم گره خورده است.

 

وی افزود: کسی که شب و روزها را جابه جا کرده و در پی آن هفته‌ها و ماه‌ها رقم می‌خورند و گردش ایام صورت می‌گیرد خدا است اگر صاحبان بصیرت باشیم در این نشانه عبرتی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: امسال باید برای نیمه شعبان هم در فضای مجازی و هم فضای واقعی متناسب با شرایط کرونایی سنگ تمام بگذاریم، تا بتوانیم وظیفه خودمان را انجام داده و به ترویج مهدویت بپردازیم به همین مناسبت روز مستضعفان و سربازان گمنام امام زمان(عج) نامیده شده همچنین آعاز غیبت کبری هم است.

 

خطیب جمعه ساری، عنوان کرد: ما در این شرایط زمانی و مکانی باید وظیفه خودمان را در مقابل امام زمان (عج) بدانیم بشناسیم و عمل کنیم که اگر اینطور نباشیم مواخذه خواهیم شد، هر کسی متناسب با شغل موقعیت و توانایی‌اش باید به تحقق اهداف امام بپردازد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به روز جوان که گذشت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به جوانان افتخار کرده و بارها از جوانان گفتند و بارها شعار جوان انقلابی دادند امیدشان به نسل مومن انقلابی است باید به جوانان بها بدهیم مشکلاتشان را برطرف کنیم، جوان تربیت شده بزرگترین سرمایه یک جامعه است.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پیام نوروزی بیان کرد: ایشان نکات زیادی را در حوزه اقتصاد مطرح کردند و شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و  مانع زدایی‌ها) را مطرح کردند و خواهان حضور حداکثری مردم در انتخابات شدند در زمینه برجام نیز خواستند که همه یک صدا حرف بزنیم تحریم‌ها همه باید برداشته شود تا ایران هم به تعهداتش بر‌گردد، مسئولان شعار سال را جدی بگیرند چرا که در عمل به جهش تولید شاهد رضایت مقام معظم رهبری نبودیم امیدواریم پایان سال جدید رضایت داشته باشند.

 

وی با تاکید براینکه «جهش تولید» باید به شکل ملموس در جامعه دیده شود، گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن و استفاده از ظرفیت نخبگان زمینه ساز تحقق این خواست رهبری باشیم.

 

امام جمعه ساری، اظهار کرد:  پنج شنبه پیش رو ۱۲ فروردین ماه روز تشکیل جمهوری اسلامی ایران است روز مهمی است، عبادت به نامه عمل همین رأی به جمهوری اسلامی است، که مقام معظم رهبری نیز بر آن و بر نقش انقلاب تاکید داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فرازی از گام دوم انقلاب گفت: هزاران شرکت دانش بنیان و طرح زیرساختی در حوزه‌های محتلف، میلیون‌ها تحصیل کرده دانشگاهی، هزاران واحد دانشگاهی، صدها طرح بزرگ سوخت هسته‌ای و فناوری نوین و رتبه ۶۰ برابر شدن صادرات غیر نفتی، ده برابر شدن صادرات و از پیشرفت محصول آن روحیه و حضور و احساس جمعی است که انقلاب برای مردم به ارمغان آورد ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناری صفر بود در صنعت به‌جز مونتاژ و در علم به‌جز ترجمه هنری نداشت.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطیب جمعه ساری جهش تولید نماینده ولی فقیه درمازندران برجام روز جوان نیمه شعبان ۱۲فروردین ظهور امام زمان عج فناوری هسته ای لغو تحریم ها مقام معظم رهبری حجت الاسلام محمدی لائینی مقام معظم رهبری جمعه ساری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود