Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:49:23 GMT

لزوم ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه/ به جوانان اعتماد کنیم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۵۸۹۳

لزوم ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه/ به جوانان اعتماد کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت سال نو و نوروز و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امیدواریم امسال سال ظهور منجی عالم بشریت باشد.

وی با تاکید بر برپایی باشکوه جشن‌های نیمه شعبان و آذین بندی معابر و خیابان‌ها اظهار داشت: ترویج مهدویت و فرهنگ مهدویت امری بسیاری مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لائینی شناخت وظیفه را در عصر غیبت مهم برشمرد و گفت: در این زمان باید به وظیفه خود را بشناسیم و متناسب با موقعیت و توانایی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مناسبت روز جوان بر اعتماد کردن به جوانان تاکید کرد و گفت: حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد کردند و تشکیل دولت جوان انقلابی از انتظارات است.

آیت الله لائینی بر لزوم رفع مشکلات اشتغال و زندگی جوانان تاکید کرد و گفت: جوان تربیت شده موازین اسلامی بزرگترین سرمایه جامعه است.

امام جمعه ساری همچنین سالروز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت: در این روز ملت ایران تصمیم گرفت تا نظام سیاسی، جمهوری اسلامی باشد.

وی به فرازی از بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد و گفت: تبدیل صنعت مونتاژ به فناوری بومی، درخشش در رشته‌های مهم و حساس پزشکی و دهها نمونه دیگر محصول پیشرفت و احساس جمعی است که انقلاب اسلامی برای ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: ایران پیش از انقلاب در تولید علم و فناوری صفر بود و هنری نداشت و قابل قیاس با ایران امروز نیست.

امام جمعه ساری با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تدابیر ارزشمندی داشته است و در زمینه برجام نیز نکات اساسی را مطرح کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه تحریم‌ها باید برداشته شود و راستی آزمایی شود تا ایران به تعهدات برگردد از مسئولان خواست تا یک صدا باشند و همه باید یک حرف را بزنیم.

کد خبر 5176140

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری امام جمعه ساری خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تردد وسایل نقلیه تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نوروز گردشگری سانحه تصادف وزش باد مسافران نوروزی گرگان اردبیل بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • مد خوب، مد بد!
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد