Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک سال نو اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده که نشان از اهمیت مسئله اقتصاد و معیشت مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم پیگیری تحقق شعار سال گفت: باید این مهم به دور از شعارزدگی پیگیری شود نه اینکه درگیر مسائلی چون نصب بنر شویم، زیرا با این مسائل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی محقق نمی‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مجلس برای حمایت از حوزه تولید باید نسبت به تصویب قوانین تقویت‌کننده این بخش اقدام کند اضافه کرد: قوانین باید در راستای حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار مصوب شود در صورتی که در برخی مواقع شاهد تصویب مقررات، آیین‌نامه و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و آزاردهنده سرمایه‌گذار هستیم.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال نیازمند اقدام انقلابی، عزم جدی و انسجام و همراهی مسئولان و دستگاه‌های اداری است، بیان کرد: قوانین دست و پاگیر و مخل عرصه تولید که در سال‌های گذشته مصوب شده باید کنار گذاشته شده یا اصلاح شوند.

شعبانی ورود به عرصه تولید را جهاد بزرگ اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه این افراد با وجودی که می‌توانند به راحتی وارد بازار مسکن و ارز شوند به تولید روی آورده‌اند که باید قدردان آنها بود اظهار کرد: حمایت از جهادگران عرصه تولید و اقتصاد کشور وظیفه تک تک مسوولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی و بانکی کشور باید در راستای تحقق شعار سال و به نفع تولیدکننده تغییر کند بر لزوم برنامه‌ریزی برای تقویت صادرات و توجه به بازار داخلی و منطقه‌ای نیز تأکید کرد.

امام جمعه همدان گفت: رهبر فرزانه انقلاب در فرمایشات خود عنوان کردند که ایران با 80 میلیون نفر جمعیت دارای بازار بزرگ داخلی و منطقه‌ای است که این ظرفیت با سیاست‌های صادراتی توسط مسئولان و همراهی مردم جدی گرفته شود.

وی حل مشکلات اقتصادی کشور را در گرو توجه به توان داخلی دانست و با بیان اینکه دشمن هیچ گاه گره از مشکلات ما را باز نخواهد کرد ادامه داد: امیدواریم سیاست‌های اقتصادی کشور اصلاح و در راستای حمایت از تولیدکننده باشد.

شعبانی مبارزه با مفاسد، قاچاق، رانت‌خواری و ویژه‌خواری را یک اصل مهم برشمرد و تأکید کرد: رانت خواری گاهی از مواقع انگیزه تولیدکننده را کاهش می‌دهد که باید با این موارد به صورت جدی شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تصریح کرد: واحد تولیدی که در استان می‌تواند برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند ۱۰ سال تعطیل و تبدیل به یک خرابه شده که باید فکری به حال رفع مشکلات آن شود.

اقدامات خیریه باید به سمت کارآفرینی و تولید پیش رود

امام جمعه همدان با بیان اینکه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان پرونده‌های واحدهای تولیدی تعطیل شناسایی و برای رفع موانع به قوه قضاییه ارسال می‌شود در ادامه خواستار ورود جریانات انقلابی و خیرین در عرصه کارآفرینی شد.

وی با اشاره به اینکه کارها و اقدامات خیریه باید به سمت کارآفرینی و تولید پیش رود ادامه داد: مردم ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادگی کردند که امروز نیز در جریان جنگ اقتصادی باید مجاهدانه وارد عرصه دفاع از کشور و مردم شویم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک «روز جوان» از مسوولان خواست نسبت به جوانان اعتماد کنند چراکه جوانان نخبه و با انگیزه قادر به بن‌بست شکنی هستند.

وی ازدواج جوانان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و با بیان اینکه باید در این زمینه سیاستگذاری درستی انجام شود خواستار توجه مسوولان امر نسبت به این مهم شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خصوص فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: شب نیمه شعبان جو شب‌هایی است که احیا و مناجات در آن توصیه شده است.

وی با بیان اینکه با وجود کرونا امسال نیز جشن روز نیمه شعبان تحت تاثیر قرار می گیرد، عنوان کرد: مردم باید در این روز در مساجد، سردرخانه‌ها، محلات و مناطق شادی خود و جشن نیمه شعبان را نشان بدهند؛ باید مسئله نیمه شعبان را برجسته کنیم و با رعایت پروتکل‌ها جشن نیمه شعبان را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه همدان رونق تولید رفع موانع تولید جشن نیمه شعبان ازدواج جوانان نیمه شعبان جمعه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا با توجه به اینکه این شهرستان مهم‌ترین پل راهبردی ایران با کشور جمهوری آذربایجان، دروازه ورود به قفقاز و اروپا، یکی از مرزهای مهم و استراتژیک ما و بزرگترین گمرک زمینی شمال کشور است سبب می‌شود که شهرستان آستارا برای استان گیلان یکی از شهرستان‌های ویژه و استراتژیک قلمداد شود.

فکور با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان گفت: بارانداز ریلی، پروژه پایانه مرزی، بزرگراه آستارا-آستارا، پروژه ترمینال غلات، چهار بانده کردن مسیر آستارا به اردبیل جزو پروژه‌هایی که خاص شهرستان و استان و حتی ملی است که اتمام این طرح دغدغه همه مسؤولان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: اثربخشی این پروژه‌ها برای کل کشور است لذا نگاه ما نیز در خصوص این پروژه‌ها باید نگاه ملی باشد و مسؤولان باید دغدغه این پروژه‌ها را داشته باشند.

فکور با اشاره به نامگذاری شعار سال اضافه کرد: جهش تولید فقط در حوزه تولید کارگاه‌های اقتصادی نیست و اصولاً زیر ساخت این جهش تولید را باید در حوزه عمرانی دنبال کرد.

وی ادامه داد: اگر پایانه مرزی درست شود و بتواند به درستی خدمات دهد ما در حوزه اقتصادی و در بخش ترانزیت کالا بهتر می‌توانیم کار کنیم اگر ما مسیرهای دسترسی زیرساخت‌ها را بخواهیم به درستی انجام دهیم آن وقت است که مسیر تولید مهیا می‌شود و جهش صورت می‌گیرد؛ ما هم باید در حوزه خودمان این جهش را ایجاد کنیم باید با زمانبندی پیگیر پروژه‌ها باشیم و زمینه جهش تولید را فراهم کنیم.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد

فکور با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد افزود: ما باید کار را از حالت طبیعی خارج کنیم جهش تولید با کار طبیعی انجام دادن و روزمرگی محقق نمی‌شود؛ ما با تغییر نگاه و روش کارمان باید نگاه انقلابی و کار جهادی داشته و پیگیر کارها باشیم، باید موانع را شناسایی کرده و برای رفع موانع از همه ابزارها استفاده بکنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مردم نباید متوقف شود بلکه باید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد، افزود: کارها باید انجام بگیرد، مسؤولین باید پیگیر باشند، اگر در استان قابل حل نبود از ظرفیت ملی استفاده کنند.

فکور با اشاره به تورم به عنوان مهم‌ترین مشکل کشور گفت: برای حل مشکلاتی همچون تورم، بحث معیشت، تولید ثروت، افزایش اعتبار و قدرت پول ملی باید به سمتی برویم که حضرت آقا اشاره می‌کند و آن جهش تولید با مشارکت مردم است و این میسر نخواهد شد مگر اینکه ما در بحث تولید بتوانیم به نقطه ایده آل و مطلوب برسیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید حرکت و تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی استانداری گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی در بحث پروژه‌ها در بحث عمرانی مسأله مصالح است که دستگاه‌های متولی برای حل این دغدغه باید کمک کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر پیگیری پروژه‌ها توسط مدیران دستگاه‌ها تصریح کرد: فقط صرف نامه زدن نباشد، پیگیر کار باشید فکر کنید کار شخصی خودتان را انجام می‌دهید.

کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گیلان

وی با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گفت: در بحث مسکن در استان با توجه به اینکه محدودیت زمین را داریم نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت هستیم و این یک واقعیت است که در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته جاهایی که ما مشکل تأمین زمین از منابع ملی و دولتی داریم بحث خرید زمین از اشخاص هم پیشنهاد شده و مجوز آن صادر شده است.

معاون استانداری گیلان به به پروژه نیمه کاره مسکن مهر و مسکن ملی در آستارا اشاره کرد و گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و یکی از شعارهای محوری دولت است، چرا مسکن مهر آستارا که مردم سال‌ها است معطل آماده سازی آن هستند به خاطر مشکلات کوچک مثل رنگ آمیزی نیمه تمام بماند، باید هرچه سریع‌تر تکلیف ۳۰۰ واحد نیمه تمام مشخص و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن روستایی استان گفت: الحمدلله در بحث تولید مسکن روستایی ۲۲۴۷۰۸ واحد جزو ابلاغیه سه ساله ما بود که الان ۲۱۸۵۲ واحد ساخته شده یعنی ۹۷ درصد انجام شده و پیشرفت خوبی را داشته اما در بحث مسکن مربوط به مددجویان پیشرفت ۵ یا ۱۰ درصدی شایسته نیست و این را دستگاه‌های متولی باید کمک کنند آورده‌هایشان را تکمیل کنند تا پروژه با سرعت به کار خود ادامه دهد.

کد خبر 6091226

دیگر خبرها

  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل در قوه قضاییه
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد