Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:25:14 GMT

صبر و بردباری؛ لازمه رسیدن به حکومت مهدوی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۱۹۷

صبر و بردباری؛ لازمه رسیدن به حکومت مهدوی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف اله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: در خصوص مواجهه ما انسان ها با کتاب آسمانی و کلام خدا و اینکه رفتار و واکنش های ما در رابطه با آن چیست، در سوره مبارکه بقره آمده است: خداوند خیر و منفعتی نمی‌کند از اینکه برای انسان ها مثال بزند و عبرتی بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انسان ناتوان است و حتی اگر یک پشه از او چیزی بگیرد نمی تواند آن را پس بگیرد و از خودش دفاع کند همانند نمرود که توسط یک پشه کشته شد همچنین ترامپ هم با همه خوی استکباری اش نتوانست کاری بکند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند رتبه جهانی ما در شاخص‌های مختلف پیشرفت کرده و حتی متخصصان هم به این امر اذعان دارند ولی بعضی افراد این را باور ندارند و با این امر لجبازی می‌کنند و گمراه می شوند.

آیت الله دژکام بیان کرد: شخص فاسق، شخصی است که بیماری روحی دارد که در این زمینه خدا می‌فرماید: قرآن به عنوان کلام الهی مشکلی ندارد و کسی به واسطه قرآن گمراه نمی شود مگر آنکه فاسق باشد.

وی با بیان اینکه گاهی وقت ها یک حرف می‌زنیم اما دوگونه برداشت می‌شود، آدم ها قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی دارند و آدم خوب برداشت خوب و آدم بد برداشت بد می‌کند و حتی وقتی یک آیت الله العظمی برای انسان صحبت کند اما در آدمی هوش نباشد فایده ای ندارد.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: چرا برخی انسان ها اینگونه می‌شوند؟ چون فاسق هستند و وقتی انسان قول داد و پای قول و تعهدش ایستادگی و وفا عهد نکرد، فاسق است و فاسق یعنی پای حرف نمی ایستد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما با تمدن غرب این است که آنها به خدا باور قلبی ندارند و خود را خدای خود و عالم می‌دانند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اومانیسم یا انسان محوری همین است یعنی انسان از جایگاه حقیقی خود خارج شده است و پیمان و عهد خود را فراموش کرده است.

آیت الله دژکام افزود: دومین ویژگی فاسق این است که به آنچه که خدا دستور داده نمی پردازد.

وی اظهار داشت: صله رحم پیامبر اکرم یعنی دوست داشتن و محبت ورزیدن نسبت به امامانی که فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها هستند و واجب بودن صله رحم یعنی ارتباط خوب ما با اهل بیت پیامبر و خویشاوندان خودمان و برادران دینی مان که اگر این ارتباط قطع شد، فسق پدیدار می شود و قرآن در آدم فاسق، اثر نمی کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سومین نشانه فاسق، فساد کردن در زمین هست، گفت: بگذاریم احکام و دستورات قرآن در جامعه رواج یابد تا سلامت اجتماعی رواج ایجاد شود و فضای جامعه آرام باشد.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز میلاد حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: در این روز بزرگ حتی با نصب یک پرچم می‌توانیم ارادت خودمان را نسبت به امام زمان نشان دهیم و گوشه و کنار این شهر در روز نیمه شعبان باید معلوم شود که شهر سربازان امام زمان و شهر منتظران است.

وی خاطرنشان ساخت: در روزهایی که موضوع دفاع از حریم حرم های اهل بیت در عراق و سوریه مطرح بود، ۸۰۰ نفر از جوانان شیرازی برای دفاع از حریم اهل بیت ثبت نام کردند.

آیت الله دژکام بیان کرد: ما عقیده داریم که دشمنان هر چه که حیله و دشمنی بکنند اما سرانجام امام زمان ظهور خواهند کرد و دولت کفر و استکبار تمام خواهد شد چرا که این وعده قرآن کریم است.

امام جمعه شیراز افزود: این مسیر مشکلاتی دارد و جز با صبر نمی‌شود این مسیر را طی کرد و به ظهور رسید و این صبر، از آن صبرهای معمولی نیست.

وی تاکید کرد: می فرمایند در آخرالزمان کار برای مومنان و منتظران سخت می شود، خدا همه ما را امتحان می کند و صبر می کند چرا که می خواهد اگر حتی یک نفر می تواند هدایت شود، در نهایت هدایت یابد و حتی اگر یک نفر هست که در دلش نفاق هست، از صف مومنان جدا شود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله دژکام حکومت مهدوی استکبار امام جمعه شیراز آیت الله دژکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان متن پیام نماینده ولی فقیه در گلستان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

انسان، والاترین آفریده خدای بزرگ و نشانه قدرت بی منتهای اوست. انسان، مستعد به همه صفات و کمالات الهی است. او را خلق کرد تا به مقام قرب الهی و جانشینی خدا در زمین برسد و این سیر جز با تعلیم و تربیت صحیح محقق نخواهد شد.

امام ( رضوان‌الله‌علیه ) فرمودند: «معلّمی شغل انبیا است»؛ این جمله خود جایگاه رفیع معلم را نشان می دهد و بنده بنا براهمیت تعلیم و تربیت تاکید دارم معلمین ما باید از میان بهترین ها انتخاب شوند.

به بیان متفکر و فیلسوف شهید مرتضی مطهری، معلم باید نیروی فکر و قوه ی ابتکارِ متعلم را زنده کند و آن را پرورش دهد و او را به سوی استقلال راهنمایی کند.از اینرو شأن والای معلم این است که ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک کند و ندای فطرت را به گوش همه رساند.   

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره ی متفکر شهید مرتضی مطهری از زحمات جامعه فرهنگیان استان گلستان در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های اسلام ناب و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقدیر و تشکر نموده و و توفیق روزافزون همگان را از خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • مطهری امام
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری