Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مسوولان اعتماد به جوانان را در راس امور قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: باید تلاش شود موانع تولید در کشور و استان رفع شود زیرا یکی از نقاط آسیب‌پذیر کشور موضوع اقتصاد است و باید با تکیه بر جوانان این مسائل حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئولان و مردم باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اهمیت فضای مجازی و دغدغه‌های حاکم بر این فضا طی سال‌های اخیر در بیانات رهبر انقلاب بارها شنیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: بنابراین مسئولان باید نظارت کافی بر فضای مجازی داشته باشند و نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و ملت توطئه کند.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، ادامه داد: جشن‌ ولادت امام زمان (عج) با همراهی مردم و دستگاه‌ها و ادارات باید به صورت شایسته برگزار شود.

وی گفت: بنابراین به لحاظ اهمیت این مناسبت همه دستگاه‌ها باید سهمی شایسته در برگزاری این مناسبت داشته باشند.

مسئولان باید از تولید و سرمایه‌گذاری پشتیبانی و مانع زدایی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها”، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری قدم بردارند.

امام جمعه میاندوآب افزود: در سالهای گذشته نیز رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها بر امر تولید تاکید داشتند و تاکید بر تولید در نام‌گذاری امسال نشان می دهد که آن‌طور که باید جهش تولید عملیاتی و محقق نشده و از تولید پشتیبانی و مانع زدایی نشده است.

وی با تاکید بر حمایت از تولید در سطح شهرستان، استان و کشور، گفت: باید کسانی که وظیفه دارند از تولید و سرمایه‌گذاری پشتیبانی و مانع زدایی کنند و این موضوع نیز در سطح شهرستان انجام گیرد تا میاندوآب به جایگاه واقعی اش دست یابد.

حسن زاده با اشاره به برخی شبهه ها در فضای مجازی در آستانه انتخابات، افزود: کسانی که می گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد و تدارکاتچی است، چرا برای ریاست جمهوری سر و کله می شکنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ریاست جمهوری، شخص دوم کشور بوده و پرمشغله ترین و پر مسئولیت ترین جایگاه در کشور است، تصریح کرد: تقریبا همه مراکز مدیریتی، پرمسئولیت ترین و پرمشغله ترین و دستگاههای اجرایی همه در اختیار و زیرمجموعه ریاست جمهوری بوده و دخل و خرج کشور در دست دولت است.

وی تصریح کرد: به دلیل نقص و ضعف دولت های مختلف در ۴۲ سال گذشته بوده که دیگران وارد میدان شده و کاستی ها را جبران کرده اند.

حسن زاده با تاکید بر بصیرت و هوشیاری مردم و لزوم توجه به معیارهای انتخاب اصلح، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خویش بیان کردند، هرکس به دنبال سعادت کشور است باید رئیس‌جمهوری، با کفایت، با ایمان، عدالت خواه و فسادستیز، عملکرد انقلابی و جهادی، درون گرا، مردمی، معتقد به جوانان و امیدوار به آینده انتخاب کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) و هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: امنیت و اقتدار ما به برکت رشادت ها و ایثارگری های نیروهای امنیتی و مسلح است.

حسن زاده با بیان اینکه دشمنان با توطئه نفوذ و … هر روز به دنبال ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت ایثارگری ها و رشادت های نیروهای مسلح و سربازان گمنام زمان(عج) در درون دریایی از آتش در نهایت امنیت و آرامش است.

تحقق شعار سال نیاز به حمایت واقعی از تولیدکنندگان دارد

امام جمعه مهاباد امروز در نخستین نماز جمعه سال جدید افزود: تمام شعارهای چند سال گذشته نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع شکوفایی اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه جامعه دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید تنها راه مقاومت در برابر تحریم و فشارهای اقتصادی است، اضافه کرد: با شناخت ظرفیت‌های موجود و الگوبرداری از کشورهایی که با برنامه ریزی طولانی مدت هم اکنون به قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل شده اند، می تواند به این شکوفایی رسید.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه هنوز برخی از مسوولان با فرهنگ تولید و اشغالزایی بیگانه هستند، اظهار داشت: مدیران تولیدی و کسانیکه خواهان سرمایه گذاری در جهت تولید و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان هستند، در پیچ‌وخم کارهای زاید اداری مستهلک شده و کار را به صورت نیمه رها می کنند.

ماموستا امامی بااشاره به غیرفعال بودن بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: رونق اقتصادی نیاز به افراد لایق و دلسوز دارد و استفاده از لابی و رانت برای دسترسی به منابع کشور و استفاده از بیت المال در جهت منافع شغلی چیزی را عوض نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا به تعداد بیکاران در سراسر جهان اضافه کرده است گفت: در شرایط اقتصادی موجود عمل به توصیه های رهبری و تلاش همه جانبه برای حرکت در مسیر شعار سال و تحقق آن ضامن بهبود شرایط فعلی و رفاه بیشتر مردم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش دوباره آمار مبتلایان به کرونا اضافه کرد: در روزهای گذشته تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور افزایش یافته است بنابراین باید این ویروس منحوس را جدی گرفته و با رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی از شیوع مجدد ان جلوگیری کنیم.

حضور در میدان، پشتیبانى از تولید و زدودن موانع بر همه واجب است

امام جمعه پلدشت گفت: حضور در میدان پشتیبانى از تولید و زدودن موانع فقط کار مسؤولان نیست و آحاد مردم در آن نقش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی افزود: از سخنان رهبر معظم انقلاب برمى آید که حضور در میدان پشتیبانى از تولید و زدودن موانع فقط کار مسؤولان نیست. آحاد مردم در آن نقش دارند. لازم است در اینجا به خودمان نیز انتقاد کنیم، آیا غیر از این است که بسیارى از این پشتیبانى‌ها و مانع‌زدایى نیاز به فرهنگ‌سازى و کار فرهنگى دارد؟ ما در این سه سال در این‌باره چه کرده‌ایم؟

وی  با تاکید بر اولویتهای پشتیبانی و مانع زدایی ازتولید تصریح کرد: باید توجه داشت که ایجاد فرصتى براى یک صنف تولیدى نباید منجر به حذف فرصت سایر صنوف و صنایع بالادستى یا پایین‌دستى آن در زنجیره ارزش بشود

وی در خصوص توصیه رهبر انقلاب به مردم برای انتخابات 1400 اظهار کرد: فرد انتخابی باید دارای مدیریت و کفایت مدیریتی، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، مردمی، امیدوار بوده و به توانمندی های داخلی معتقد باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین پشتیبانی و مانع زدایی سرمایه گذاری نماز جمعه امام جمعه حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام که در مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، ضمن بیان اینکه امروز جوانان ما دل در گرو ائمه اطهار (ع) دارند، تاکید کرد: اجتماع حسینی اربعین نشان عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار است.

وی افزود: امروزه ارادت مردم به ائمه اطهار و عشق به خاندان ائمه در کشور به ویژه جوانان واقعاً وصف ناپذیر است.

منتخب مردم استان سمنان در خبرگان آتی همچنین بیان کرد: خداوند ائمه و پیامبران را برای هدایت بشر و آموختن معارف الهی جلوی ما قرار دادند تا شهدای دفاع از حرم تربیت کنیم مثل شهیدان سلیمانی، حججی که کیلومترها دورتر از وطن به عشق حرم و ائمه اطهار (ع) جان جان خود را از دست داده‌اند.

میرباقری شاهرودی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام افرادی تربیت کردند که پا به رکاب بودند و ما هم که شیعه حضرت علی (ع) هستیم باید پا به رکاب باشیم، تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به تعلیم و تربیت دینی فرزندان کوشا باشند.

وی با بیان اینکه انبیا آمدند تا راهنمای انسان‌ها برای رسیدن به سیر تکامل باشند خداوند با فرستادن ائمه ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد و ما باید معارف الهی را بیاموزیم و طهارت نفس داشته باشیم، افزود: درهای معرفت بر روی بشریت با وجود قرآن و ائمه و پیامبران باز است و همه باید در شناخت معارف الهی تلاش کنیم.

کد خبر 6096793

دیگر خبرها

  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است