Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:54:14 GMT

انگلیس سفیر چین در لندن احضار کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۴۲۹

انگلیس سفیر چین در لندن احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک در خبری فوری از اقدام انگلیس در احضار سفیر چین خبر داد. 

این اقدام در واکنش به تحریم های چین علیه انگلیس انجام شده است. 

دولت انگلیس روز دوشنبه هم‌گام با اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا، چهار مقام پکن را به اتهام نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ تحریم کرد.

در واکنش به این اقدام وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ نهاد و ۹ فرد از جمله قانونگذاران انگلیس همچون «لاین دانکن اسمیت» رهبر پیشین حزب محافظه کار و کمیته حقوق بشر حزب محافظه کار را به دلیل «نشر بدخواهانه اکاذیب و اطلاعات جعلی» تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین اعلام کرد که ورود افراد تحریم شده و اعضای درجه یک خانواده آنان به خاک چین ممنوع است و افزود که شهروندان و نهادهای چینی نیز از برقراری روابط تجاری با این افراد منع می‌شوند.

این اقدام پکن در واقع یک اقدام تلافی‌جویانه علیه تحریم‌هایی است که به طور هماهنگ از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه نقض ادعایی حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین وضع شده است.

پکن پیش از این نیز تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه اتحادیه اروپا وضع کرده است.

کد خبر 5176187 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین انگلیس احضار سفیر تحریم اقتصادی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی عراق ایران روسیه جنگ 2015 یمن رژیم صهیونیستی افغانستان فلسطین اتحادیه اروپا جو بایدن کره شمالی ترکیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، امروز شنبه در اظهاراتی ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا درباره دست‌داشتن سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در حمله‌های سایبری علیه اروپا را دروغی تحریک‌آمیز دانست.

آنتونوف اعلام کرد: ما این‌دست اظهارات را مثالی دیگر برای دیپلماسی بلندگوها و دلیلی برای تمایل توصیف‌ناپذیر واشنگتن برای گرفتن انگشت اتهام ارتکاب اشتباه‌های مرگبار به سوی روسیه می‌دانیم.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: ما بارها و بارها به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که اگر شکی دارند باید آن را از طریق کانال‌های رسمی، به همراه ارایه حقایق مشخص و دلایل ملموس منتقل کنند.

آنتونوف تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی، به آسانی، هیچ دلیلی برای اثبات نکات اعلامی (ادعاهای) خود ندارند. روشن است که این داستان‌های دروغین و تحریک‌آمیز، همچون سال‌های گذشته، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش خواهند یافت.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات دروغین و نپذیرفتن آشکار برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای امنیت اطلاعات بین‌المللی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 6096128

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل