Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:19:10 GMT

برنامه بانک مرکزی برای تحقق شعار ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۶۷۴۲

برنامه بانک مرکزی برای تحقق شعار ۱۴۰۰

رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی به تشریح اولویت‌های بانک مرکزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز پرداخت.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: بانک مرکزی در راستای محقق کردن شعار سال ۱۴۰۰ و اجرای عملی بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام نوروز و در چارچوب وظایف قانونی خود اقدامات زیر را در اولویت خواهد داشت:

_ مهار تورم، با بهره گیری از ابزارهای سیاست پولی و نیز ارتقاء و تعمیق عملیات بازارباز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم، موضوع کلان اقتصادی است که با تصحیح سیاستگذاری اقتصادی هم در دولت، بودجه و هم در بخش سیاستگذاری پولی حاصل می‌شود.

_ تقویت ارزش پول ملی، با کنترل انتظارات و محدود کردن رشد نقدینگی از هر دو طریق، محدودکردن رشد پایه پولی و تداوم اقدامات اجرایی برای کاهش ناترازی بانک‌ها و تنظیم و اعمال محدودیت در خلق نقدینگی بانک‌ها. ارتقای ثبات بازار، مدیریت نوسانات و تلاش برای پیش بینی پذیر کردن روند نرخ ارز و سایر متغیرهای اقتصادی و تقویت اقدامات برای آزادسازی منابع مسدود ارزی درخارج از کشور.

_ بستر سازی هدایت منابع بانکی به سمت تولید و رفع موانع پشتیبانی بانک‌ها از تولید. خصوصاً تاکید بر تأمین مالی زنجیره تولید و نیز محدود سازی بنگاهداری بانک‌ها.

_ ارتقای شفافیت و مقابله با هرگونه پولشویی از طریق تکمیل اقدامات نظارتی بر تراکنش‌های بانکی و نیز بستن منافذ فساد در نظام بانکی از طریق نظارت و پایش اعتبارسنجی در اعطای تسهیلات و نحوه هزینه کرد آن و وصول مطالبات معوق.

_ براساس مجموعه شاخص‌ها و در غیاب شوک جدید به اقتصاد ایران، به‌طور طبیعی سال ۱۴۰۰ با ثبات‌تر از سال ۱۳۹۹ است و احتمال غالب آن است که رشد اقتصادی تداوم یافته و تورم هم به مسیر بلندمدت خود برگردد. البته این بدان معنا نیست که احتیاط‌های لازم را درپیش نگرفته و تدابیر لازم اتخاذ نشود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بانک مرکزی همتی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی اصغر غفاری آثار همزمان با روز جهانی کارگر با حضور در کارخانه بینا رزن، اظهار داشت: کارگران در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقش به سزایی دارند.

فرماندار رزن در آیین تجلیل از کارگران با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: کارگران در همه حوزه‌ها تأثیرگذارند و چرخه تولید جامعه دست این قشر زحمتکش است.

وی با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر افزود: محور تحقق شعار سال کارگران سخت‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

غفاری‌آثار افزود: پویایی تولید به دست‌های توانمند و زحمت کش کارگران گره خورده و موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار رزن در راستای پیگیری و تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با حضور در واحد تولیدی بینا رزن تولید کننده مواد غذایی، از این شرکت بازدید کرد و در این بازدید مسائل و مشکلات این مجموعه صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیات لازم جهت افزایش بهره وری و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

گفتنی است؛ این واحد تولیدی در طرح توسعه ای خود در دولت سیزدهم با دریافت غریب به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۷۰۰۰ متر مربع سوله ساخته است که تا دو ماه آینده فاز اول توسعه با اشتغال ۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند