Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@22:39:14 GMT

اعطای نشان فداکاری به شهید «حبیب رشیدنژاد»

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۷۰۴۷

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «حبیب رشیدنژاد» تعلق گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از روابط عمومی ارتش؛ برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به پاس فرماندهی و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب تا عملیات‌های مختلف دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «حبیب رشیدنژاد» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاد، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید حبیب رشیدنژاد، سال ۱۳۳۳ در شهر ارومیه دیده به جهان گشود.

او پس از پایان دوره راهنمایی، وارد دبیرستان نظام تهران شد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۲ وارد دانشکده افسری شد. پس از اتمام تحصیلات در دانشکده افسری، جهت طی دوره مقدماتی پیاده به مرکز پیاده شیراز منتقل شد. در ادامه لشکر ۶۴ ارومیه را برای ادامه خدمت انتخاب کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تحرکات ضدانقلاب در کردستان و آذربایجان غربی، به‌صورت شبانه‌روزی در این مناطق حضور داشت و در بیشتر عملیات‌ها بر علیه ضد انقلاب ایفای نقش کرد. او مدتی همرزم شهید دکتر چمران بود و دوشادوش وی در سرکوبی ضدانقلاب مجاهدت کرد.

سرانجام در تاریخ ۱۳۵۸/۰۵/۲۷، در حالیکه تازه از عملیات پاک‌سازی منطقه سرو بازگشته بود، دوباره ستون نظامی تحت فرماندهی خود را برای سرکوب ضدانقلاب به روستای بند ارومیه گسیل داشت. در این عملیات بود که با زبان روزه و در ماه مبارک رمضان پس از جراحت شدید و انتقال به بیمارستان لشکر ۶۴ ارومیه، به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

برچسب ها: شهید ، شهید حبیب رشیدنژاد ، دفاع مقدس ، نشان فداکاری ، ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهید شهید حبیب رشیدنژاد دفاع مقدس نشان فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران حبیب رشیدنژاد نشان فداکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند

ایسنا/کرمان معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، تحولات عظیمی را در منطقه و دنیا ایجاد کردند و اکنون یهودیان نیز جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

سیدمحمد حسینی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست اساتید، اعضای هیئت علمی و بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: در زمان حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد خیلی‌ها اذعان ‌کردند که تاکنون کشوری به صورت مستقیم به آمریکا شلیک نکرده است.

وی افزود: قبل از عملیات وعده صادق هم رجزخوانی دشمن برای جمهوری اسلامی ایران زیاد بود، اما این عملیات با موفقیت انجام شد.

حسینی تصریح کرد: عملیات وعده صادق به دنبال حمله مستقیم به کنسولگری ایران انجام شد و نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای جهان اسلام موجب افتخار شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه عملیات طوفان الاقصی را در اجرای عملیات وعده صادق موثر دانست و گفت: صهیونیست‌ها علی‌رغم جنایاتی که در غزه داشتند، اما نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: اتفاقات روزهای اخیر از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های دنیا در حمایت از فلسطین، نشان می‌دهد که دنیا با ما همراه شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم گفت: بزرگانی چون شهید مطهری در سخنرانی‌های متعدد خود بر حقانیت فلسطین تاکید کردند و اکنون همه دنیا فهمیده که مواضع جمهوری اسلامی ایران به حق بوده و غرب‌زده‌های داخلی هم اکنون نمی‌توانند چهره آمریکا را بزک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است