Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کارآزمایی که «موسسه‌های ملی بهداشت» (NIH) آن را پشتیبانی می‌کند، برای تعیین این موضوع طراحی شده است که آیا واکسن شرکت مدرنا نام mRNA-1273 می‌تواند از عفونت کروناویروس پیشگیری کند، میزان ویروس در بینی را کاهش دهد و باعث کاهش سرایت ویروس از افراد واکسینه شده به افراد در تماس نزدیک با آنها شود یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی حدود ۱۲۰۰۰ نفر از بزرگسالان جوان در ۲۰ دانشگاه در آمریکا در طول یک دوره پنج‌ماهه زیر نظر قرار خواهند گرفت.

نیمی از دانشجویان در هنگام ورود به دانشگاه واکسن مدرنا خواهند زد و نیمی دیگر چهار ماه پس از آن واکسینه خواهند شد.

این دانشجویان به همراه ۲۵۰۰۰ نفر که آنها «تماس‌های نزدیک»شان خوانده‌اند، پرسشنامه‌هایی را پر خواهند کرد، از ترشحات بینی‌شان نمونه‌برداری خواهد شد و برای یک دوره معین نمونه‌ خون خواهند داد و پژوهشگران بر اساس این داده‌ها می‌ةوانند انتشار ویروس را اندازه بگیرند.

این پژوهشگران می‌گویند امیدشان این است که این بررسی ثابت کند که واکسن‌های کرونا در قدم اول از عفونت افراد با ویروس کرونا جلوگیری می‌کنند و باعث توقف سرایت آن به دیگران هم می‌شوند.

به گفته کارشناسان خوابگاه‌های دانشجویی در آمریکا از جمله به علت تراکم بالای جمعیت، علاقه دانشجویان به معاشرت اجتماعی و ترس کمتر از افراد جوانان از بیماری شدید دچار بار بالای کووید-۱۹ بوده‌اند.

کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌های کرونای فایزر و مدرنا برای تعیین اثربخشی واکسن در جلوگیری از بیماری علامت‌دار طراحی شده بودند. آن بررسی‌ها که شامل ده‌ها هزار نفر می‌شد نشان داد که این واکسن‌ها در پیشگیری از بیماری علامت‌دار بسیار موثر هستند. در بررسی واکسن مدرنا، تزریق دو دوز واکسن اثربخشی ۹۴ درصدی در پیشگیری از بیماری علامت‌دار نشان داد.

اما بر اساس این بررسی‌های اولیه نمی‌توان امکان انتقال ویروس کرونا را از افراد واکسن‌زده به شکل ناقلان بی‌علامت به دیگران رد کرد.

به خاطر همین عدم قطعیت است که مقامات بهداشت عمومی حتی از افرادی که واکسن زده‌اند، می‌خواهند ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

با اینکه شواهد دنیای واقعی از جمله کشورهای با پوشش بالای واکسیناسیون بیانگر آن است که این واکسن‌ها ممکن است عفونت با ویروس را هم کاهش دهند، اما هدف از این بررسی این است که به این پرسش پاسخی قوی‌تر دهد.

کد خبر 591993 برچسب‌ها كروناويروس واکسن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن کرونا واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد