Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۰ تیرماه امسال بود که رسانه ها خبر از گم شدن سها رضانژاد دادند. او همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفته بود نیمه های شب قدم در مسیری بی بازگشت گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.

به گزارش برنا؛ سها که اهل کرج بود همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفته بود  نیمه های شب قدم در مسیری بی بازگشت گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جستجوها برای سها

دیری نپایید که جستجو ها برای یافتن نشانه هایی از این دختر کوهنورد آغاز شد و با وجود بسیج همگانی نیروهای امدادی و تخصصی، کاوش بی سرانجام ماند.

پدر و مادر این دختر جوان در نزدیکی محل گم شدن او مستقر شدندو دنبال دختر نازنینشان گشتند تا بلکه نشانی از او پیدا کنند.

شمار قابل ‌توجهی از کاربران شبکه‌ها با بازنشر ویدئوی درخواست کمک مادرِ "سها رضانژاد" خواستار اقدام مقامات انتظامی و قضایی برای پیدا کردن او شده بودند.

با ادامه ناپدید شدن دختر کوهنورد در جنگل های کردکوی، فرضیه های دیگری مانند ربودن سها آرام آرام بر سر زبان ها افتاد.

یافتن جسد منتسب به سها

17 مرداد ماه بود که پیدا شدن یک جنازه‌ در ارتفاعات سخت‌گذر جنگل‌های کردکوی واقع در غرب استان گلستان امیدهای خانواده "سها رضانژاد" دختر کوهنورد گمشده اهل کرج برای یافتن سرنخ پس از حدود یک ماه بی‌خبری را زنده کرد.

مشخصات جسد

عضلات و چهره صورت جنازه تجزیه شده و دست و پا و کمر دچار شکستگی متعدد بود و در داخل یک آبراهه منطقه‌ای سنگلاخی قرار داشت که اطراف آن مملو از کنده های پوسیده و علفزارهای زیر اشکوب (زیر درختی) جنگلی بود.

سر جسد را موریانه خورده بود و با گذشت زمان تمام مو‌های سرش ریخته بود. صورتش هم قابل شناسایی نبود و چند تکه استخوان کنار جسد بود که احتمالا استخوان جمجمه بود که در اثر برخورد سر با جسم سخت، جمجمه دچار شکستگی شده بود. بدن جسد این قدر آب خورده بود که انگار خمیر شده بود. پاهایش شکسته بود و صندل او هم کنار جسدش افتاده بود.

یکی از اولین چیز‌هایی که جلب توجه کرد، قوطی مواد شوینده‌ای بود که همراه سها بود. شاید این گواه آن باشد که سها رضانژاد برای استفاده از سرویس بهداشتی از کمپ فاصله گرفته بود.

شناسایی جسد سها

اما به‌دلیل گذشت زمان طولانی از رها شدن جنازه و از بین رفتن بافت نرم در بسیاری از قسمت‌های بدن و آثار فساد نعشی، امکان تعیین هویت از روی چهره و معاینه ظاهری امکان‌پذیر نبود. البته متعلقاتی همراه جسد بود که از آنها استفاده شد، اما به‌طور قطعی مشخص نبود جسد متعلق به سها رضانژاد است و به همین‌خاطر آزمایش DNA انجام شد.

پس از گرفتن نمونه از جنازه و خون پدر و مادر متوفی، نمونه‌ها برای انجام آزمایش DNA به تهران ارسال و با توجه به حساسیت موضوع، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه آزمایش اعلام و هویت جسد شناسایی شد.

علت مرگ سها

این بار گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت مرگ دختر جوان آغاز شد.

پیکر دختر جوان به پزشکی قانونی استان منتقل شد و تیمی تخصصی جسد را مورد معاینه قرار دادند و با توجه به شکستگی‌های متعدد در استخوان جمجمه، ستون فقرات، دنده‌ها و اندام فوقانی و تحتانی و محرز نشدن آثار بزه، علت دقیق فوت صدمات متعدد بدنی بر اثر اصابت جسم سخت تعیین شد که می‌تواند با فرضیه سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

پایان داستان سها

در نهایت پرونده دختر گم شده کوردکوی برای همیشه بسته شد و تن جوان او او زیر خروارها خاک سرد آرام گرفت.

//انتهای پیام:۵

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوروز 1400 سها رضانژاد گم شده در کردکوی سها رضانژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید

این بیماری در پی تجمع مایع لنفی زیر ناخن که موجب می‌شود به رنگ زرد به نظر برسند، ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه اختلال در سیستم لنفاوی باشد. مبتلایان به این عارضه ممکن است به مرور زمان به بیماری‌های ریوی یا سیستم لنفاوی (مبارزه با عفونت) دچار شوند.

متاسفانه علت این عارضه معمولا ناشناخته است با این حال برخی از دلایل هم مطرح شده‌اند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

ژنتیک : اگر در خانواده شما کسی ناخن‌ زرد دارد، احتمال ابتلا به آن در شما هم بیشتر است.

انوع خاصی از سرطان: این عارضه در مواردی نادر با سرطان مغز استخوان (multiple myeloma)، سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان کیسه صفرا، سرطان حنجره و لنفوم و برخی سرطان‌های دیگر همراه بوده است.

سندرم‌های نقص ایمنی: سندرم ناخن زرد در مواردی به دلیل کمبود ایمونوگلوبولین جی (IgG)، نوعی کمبود آنتی‌بادی که در آن بدن ایمونوگلوبین کافی تولید نمی‌کند و همچنین نقص ایمنی متغیر شایع (وضعیتی که با عفونت‌های مکرر مشخص می‌شود) ایجاد می‌شود.

بیماری‌های غده تیروئید:  سندرم ناخن زرد گاهی با بیماری هاشیموتو (تیروئید بزرگ‌شده و آسیب‌دیده)، کم‌کاری شدید تیروئید و تیروئید پرکار همراه است.

سندرم نفروتیک: سندرم ناخن زرد خیلی به‌ندرت ممکن است همراه با سندرم نفروتیک (زمانی که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند) نیز ظاهر شود.

به نوشته ایندیپندنت،‌ اختلالات لنفاوی، آرتریت روماتوئید و کمبود ویتامین E هم می‌تواند زرد شدن ناخن‌ها را به دنبال داشته باشند.

نشانه‌های سندرم ناخن زرد

اگرچه زرد شدن ناخن‌ها از نشانه‌های اولیه این سندرم است، علائم دیگری هم هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

برخی از این علائم عبارتند از ناخن‌های زرد، ضخیم و منحنی، ناخن‌هایی که رشدشان متوقف شده است، ناخن‌هایی که از بستر زیرینشان جدا شده‌اند، عفونت در بافت نرم اطراف ناخن و از دست دادن کوتیکول (پوسته ناخن).

سندرم ناخن زرد معمولا به ‌عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

برخی از این روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های تنفسی،‌ ویتامین E برای ناخن، کورتون (کورتیکواستروئید)‌ برای التهاب و جراحی، زمانی که پوشش ریه‌ها و حفره قفسه سینه پر از مایع می‌شود، هستند.

به گزارش وری‌ول‌هلت، در مجموع می‌توان گفت که سندرم ناخن زرد چیزی فراتر از زرد شدن ناخن‌ها است و می‌تواند سیستم تنفسی و غدد لنفاوی را درگیر ‌کند و در مواردی عامل آن ژنتیک یا بیماری‌های مزمن است و در صورت ابتلا به سندرم ناخن زرد، می‌توان از طریق روش‌های درمانی متمرکز بر رفع نشانه‌های این عارضه، آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد