Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:46:20 GMT

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایشی شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۸۲۸۵

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایشی شد

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته نخست سال جدید تعداد مراجعان روزانه سرپایی با علائم بالینی کرونا سه رقمی شد که این میزان در مقایسه با هفته پایانی اسفند رشد داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا روزانه از ۳۰ نفر از نزدیکان هریک از مبتلایان شناسایی شده تست گرفته می‌شود.

شیرانی حضور در تجمعات قبل از عید نوروز و دورهمی‌ها و دید و بازدیدها را عامل افزایش شیوع کرونا در استان اعلام کرد و گفت: همچنان توصیه می‌شود مردم از رفتن به سفر و برپایی دورهمی و دید و بازدید نوروزی خودداری کرده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ، مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را ۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی، تعداد موارد نمونه‌گیری از ابتدای شیوع تاکنون را ۷۹ هزار و ۳۹۶ تست عنوان کرد و افزود: با انجام این تعداد نمونه‌گیری، ۲۶ هزار و ۱۷۷ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان سامان در وضعیت نارنجی(پرخطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا