Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@20:40:22 GMT

حریق در بازار بزرگ اصفهان اطفا شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۹۷۳۴

حریق در بازار بزرگ اصفهان اطفا شد

فرهاد کاوه آهنگران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه در یک باب مغازه ساعت فروشی در بازار بزرگ اصفهان رو به روی تیمچه ملک و بین دهانه قیصریه و سرای مخلص رخ داد و ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح امروز به آتش نشانی اعلام شد.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی ۲ دقیقه پس از گزارش در محل حادثه حاضر شدند، اظهار داشت: آتش سوزی این واحد صنفی در کوتاه‌ترین زمان اطفا شد و دلیل آن در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوه آهنگران با اشاره به اینکه سقف بازار بزرگ اصفهان چوبی است و در صورت سرایت آتش به آن خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آمد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بازار بزرگ اصفهان و نزدیکی آن به آثار تاریخی و میراث جهانی لازم است که نکات ایمنی در این مکان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز و با توجه به تعطیلی برخی از واحدها، گشت موتوری آتش نشانی در سطح بازار فعال است، گفت: سه ایستگاه آتش نشانی نیز در اطراف بازار بزرگ اصفهان استقرار دارد و نگهبانان بازار نیز دوره های آموزشی درباره ایمنی را گذراندند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اطلاع رسانی به کسبه بازار بزرگ اصفهان قبل از تعطیلی بازار مبنی بر قطعی شبکه برق و رعایت نکات ایمنی، اضافه کرد: در بازار بزرگ اصفهان انواع کاربری‌ها وجود دارد بنابراین نصب کلید ایمن و محافظ جان در مغازه‌ها الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم نیز با شهرداری و انجمن اسلامی بازار بزرگ اصفهان برای برداشتن موانع در مسیر تردد بازار بزرگ اصفهان نیز انجام شد تا هنگام بروز حوادث خودروهای امدادی بتوانند هرچه سریعتر خود را به مکان مورد نظر برسانند.

در سال‌های گذشته نیز چند مورد حادثه آتش سوزی در مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان رخ داد و تا کنون جلسه‌های بسیاری بین نهادهای مختلف برای تامین ایمنی این مجموعه برگزار و به تشکیل کارگروه ویژه ایمن‌سازی بازار تاریخی اصفهان با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ایمنی این مجموعه تاریخی و صنفی بزرگ منجر شده است.

بازار اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه است؛ این بازار با قدمتی افزون بر چهار قرن در کنار مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو در مجموعه میدان امام (نقش جهان)  قرار دارد.

این بازار بزرگ دارای مغازه‌ها و دکان‌هایی مربوط به دوران حکومت صفویه است که در زمان گذشته به‌خصوص در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویه امکان رقابتی سالم را برای هنرمندان، صنعتگران و صاحبان مشاغل مختلف فراهم کرد و باعث پیشرفت و شکوفایی مردم و شهر شد و این نقش و کارکرد همچنان ادامه دارد.

بر اساس برخی از آمار منتشر شده حدود ۲۷ هزار واحد صنفی در این بازار فعال است.

برچسب‌ها آتش سوزی اصفهان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی اصفهان میراث فرهنگی آتش سوزی اصفهان میراث فرهنگی اخبار کنکور بازار بزرگ اصفهان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم

 سید محمد سجادی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۳:۱۱ آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه به مرکز فرماندهی آتش نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۴ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه ۱۵  آتش نشان به محل آتش سوزی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: آتش سوزی از طبقه همکف ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیر‌های خروج را مسدود کرده بود.

وی ادامه داد: با سرعت عمل بالای آتش نشانان، آتش سوزی در لحظات اولیه مهار شد و یک کودک ۶ساله و یک خانم ۴۷ ساله که در طبقات گرفتار شده بودند از داخل ساختمان خارج شدند.

سجادی با بیان اینکه حادثه فوق خسارت جانی در پی نداشت گفت: علت حادثه توسط تیم علت یابی حریق در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس