Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی گفت: دولت آقای روحانی به شدت مقصر است که به تعهدات خودش عمل نکرد و وقتی دید که نمی‌تواند قراردادش را با مردم ایفا کند، باید به مردم می‌گفت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از خبرآنلاین، گفت‌وگوی زیر با عباس آخوندی،وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث درباره کاندیداتوری قبل از بحث درباره گفتمان، راهزنی است

- هنوز هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری نگرفته ام، اصلی ترین بحث من این است که باید یک گفتمانی مطرح شود، من با این روش فعلی خیلی موافق نیستم، چرا که اسم افراد را می آورند ولی، معلوم نیست که این افرادی که می‌خواهند بیایند چه کار می‌خواهند بکنند.

- اول باید بگوییم چه گفتمانی برای خارج کردن ایران از این تنگنای سیاسی، اقتصادی و بین المللی داریم، بعد ببینیم چه کسی می‌تواند این گفتمان را اجرا کند. قبل از بحث در مورد گفتمان، بحث کاندیداتوری به نظر من یک نوع راهزنی است.

جریانات سیاسی به‌جای مطرح‌کردن گفتمان افراد را مطرح می‌کنند

- جریانات سیاسی برای این هستند که در یک چنین موقعیتهای بحرانی یک راهکار خروج از بحران را به مردم ارائه دهند.

- متاسفانه مدتی است جریانات سیاسی کمتر حرف سیاسی می زند و به جای اینکه بگویند چه نگاه و برنامه‌ای برای خروج کشور از این تنگنا دارند، بیشتر افرد را مطرح می کنند.

گفت‌وگوی تمدن‌ها برای ایران اقتدار آفرید!

- آقای خاتمی ‌گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد و این در ظاهر یک شعار بود ولی یک موقعیتی برای ایران در سطح جهان ایجاد می‌کرد، سازمان ملل پذیرفت یک جریان جهانی مفهوم گفتگو را در سطح جهان بپذیرد.

- این یک اقتدار بود و در سال 84 تمام اینها را کنار گذاشتند و یک منطق دیگری گذاشتند که ما خیلی مقتدر هستیم چون می‌توانیم اسلحه بسازیم، قبلش هم ما اسلحه می‌ساختیم یعنی همواه برای دفاع از کشور اسلحه تولید می‌کردیم مگر می‌شود کشور را بدون دفاع گذاشت؟

ناطق با خاتمی رقابت داشت اما الان برای یکدیگر پپسی باز می‌کنند!

- آدم‌ها در طول حیات سیاسی شان تغییر می‌کنند اینطور نیست که شما بگویید اینها هم‌چنان در یک جایی می‌ایستند.

- درست است، آقای ناطقی که با آقای خاتمی آن رقابت را داشت الان برای یکدیگر پپسی باز می‌کنند یعنی آدم‌ها در طول حیات سیاسی‌شان تغییر می‌کنند.

اصلاحات تضعیف شد چون از گفتمان به شخصیت رسید

- در مورد اینکه چرا موقعیت اصلاحات به تدریج در جامعه تضعیف شد باید بگویم در سال 76 اصلاحات برای خودش یک گفتمان آورد و از سال 84 به بعد شخصیت آورد و دیگر نگفت چه گفتمانی دارد.

- درست است آقای میرحسین شخصیت تاریخی داشت ولی نهایتا ما از سال 84 به بعد گفتمان روشنی که بگوییم می‌خواهیم چه کار کنیم را نداریم.

- ما الان یک مرحله قبل از انتخابات داریم و یک مرحله روز اخذ رای داریم. تا روز اخذ رای بحث شما باید این باشد که بتوانید در اصلاح گفتمان عمل کنید، ولی بعدش که ثبت نام‌ها تمام شد باید انتخابات را روی گزینه‌های موجود ببرید و آن وقت دیگر بین گزینه‌ها یکی را انتخاب می‌کنید ولی تا قبل از آن باید حرف آزاد بزنید و در اصلاح و شکل‌گیری یک گفتمان مؤثر کمک کنید.

روحانی باید به مردم می‌گفت نمی‌توانم این تعهداتی که کردم را انجام دهم

- دولت آقای روحانی به شدت مقصر است که به تعهدات خودش عمل نکرد و وقتی دید که نمی‌تواند قراردادش را با مردم ایفا کند، باید به مردم می‌گفت.

- ببینید مثلا قرار است من این ساختمان را برای شما بسازم؛ یا می توانم بسازم یا نمی توانم. اگر می‌توانم که می‌سازم و آن را تحویل شما می‌دهم اما اگر نمی‌توانم باید به شما بگویم که نمی‌توانم بسازم، ولی اگر نمی‌توانم اینکار را کنم اما به شما می‌گویم که می‌توانم در حق شما جفا کردم.

- ایشان باید به مردم می‌گفت من نمی‌توانم این تعهداتی که کردم را انجام دهم. وقتی ایشان نمی‌توانست به تعهد اجتماعیش عمل کند باید به مردم می‌گفت که ایهاالناس من نمی‌توانم به تعهد اجتماعی عمل کنم بلکه شخص جدید بیاید که بتواند به تعهدات جدیدش عمل کند.

دولت باید انتخابات زودرس برگزار می‌کرد

- این همه دولت در دنیا هستند که نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند، چکار می کنند؟ انتخابات زودرس انجام می دهند.

- وقتی می‌گوییم دموکراسی، باید به قاعده دموکراسی وفادار باشیم و دموکراسی یعنی من به عنوان کسی که نامزد می‌شوم آماده بستن یک قرارداد اجتماعی با یک ملت هستم.

- این یعنی دارم قرارداد می بندم که اگر من رئیس جمهور شما شدم اینکارها را می‌کنم و بعد که رئیس جمهور شدم یا در سیاست عملی می‌توانم اینکارها را کنم یا نمی‌توانم. اگر توانستم که چه بهتر و اگر نتوانستم و دیدم به هر دلیلی امکان انجام کار نیست باید به مردم راستش را بگویم و بگویم که از عهده من خارج است و کس دیگری را انتخاب کنید که اینکار را انجام دهد. دموکراسی یعنی همین!

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باید به مردم می گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار مجازی مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و تأکید بر دقت در اعلام نظرات، اظهار کرد: در این بیانات آمده است: «یکی از آسیب‌ها بی‌احتیاطی در استفاده‌ از تریبون و بلندگویی است که در اختیار شما است. فرمایشات شما به طور مستقیم پخش می شود در کشور، یا بعداً به وسیله رسانه‌ها منتشر می شود؛ این امکان در اختیار همه نیست، در اختیار نماینده است؛ مراقب باشید که در استفاده‌ از این امکان بی‌احتیاطی نشود و در [ارائه‌ی] نقدهای خود، نظرات خود [دقّت کنید]. گاهی انسان نظرات تندی هم دارد که این نظرات را می شود در یک جلسه‌ی دونفره، سه‌نفره، پنج‌نفره گفت امّا اگر این را در سطح عموم مردم گفتید، ممکن است به جای فایده ضرر داشته باشد. بعضی خیال می کنند که هر نظر انتقادی‌ای نسبت به هر جایی دارند باید این را اعلان کنند و به اطّلاع عموم برسانند، در حالی که به اطّلاع عموم رساندن، گاهی فایده ندارد و گاهی علاوه‌ بر نداشتن فایده ضررهای فراوانی دارد. بنابراین در استفاده‌ی از این رسانه‌ها بایستی مراقبت بشود و بی‌احتیاطی نشود.»

او با بیان اینکه ما وقتی انقلابی هستیم که انقلابی عمل کنیم، یادآور شد: امیدواریم انقلابی عمل کنیم. کارمندان محکم بایستند و کارهای خود را با انسجام و استحکام انجام دهند و ما به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم.

نادعلی با اشاره به سالروز درگذشت کیومرث صابری «گل آقا»، گفت: این هنرمند فقید انتقادات طنز و گزنده ای داشت و هیچ مسئولی از این انتقادات در امان نبود؛ امیدواریم این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

همچنین محمد آخوندی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز کارگر و روز معلم گفت: فردا هزارمین روز فعالیت شورای شهر تهران در دوره ششم است و از ابتدای دوره کارکنان شورا تلاش کردند به شرایط مطلوب برسیم. بنده برای کوتاهی‌ها عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم در ۴۶۰ روز باقی مانده بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و نظارت دقیق داشته باشیم؛ از عملکرد مدیران حمایت کنیم و انتقاد سازنده هم داشته باشیم.

او با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اهمیت یکدلی افزود: در این موضوع محور اتحاد و وحدت، قانون و رهبری جامعه است و امیدواریم به آن توجه شود. بررسی سوابق در تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد نزاع و درگیری مشکل ایجاد می‌کند. البته اختلاف نظر طبیعی است، اما نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند.

آخوندی با اشاره به امداد الهی با کسانی است که صبر می کنند تاکید کرد: امیدواریم در برابر کسانی که به دنبال سوء استفاده از شرایط و ایجاد نزاع و درگیری هستند، مراقبت کنیم.

کد خبر 848289 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران شورای شهر رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!