Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع یمنی جمعه شب از ادامه حملات هوایی ائتلاف سعودی به استان مأرب یمن خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی شهرستان های «مدغل» و «صرواح» استان مأرب را در 12 نوبت بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین در شهرستان «عبس» استان حجه واقع در شمال غرب یمن و منطقه «مجازه» در محور عسیر را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع نظامی یمن نیز اعلام کردند؛ نیروهای ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس الحدیده، ظرف 24 ساعت گذشته 119 بار این آتش بس را نقض کردند.
حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن در روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در مأرب ادامه داشته است.

کشته شدن یک فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در مأرب
منابع یمنی بامداد شنبه گزارش دادند که «امین الوائلی» از فرماندهان ارشد نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب یمن کشته شده است.
«امین الوائلی» فرمانده منطقه نظامی ششم ائتلاف سعودی در محور عملیاتی مأرب در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شد.
بر اساس این گزارش، در این درگیری شمار دیگری از مزدوران ائتلاف سعودی نیز کشته شدند.

کشته شدن فرمانده ارشد دولت مستعفی منصور هادی
خبرنگار العالم در یمن به نقل از منابعی در میان مزدوران سعودی، از کشته شدن فرمانده منطقه ششم نظامی در دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" در جریان درگیری‌ها در مارب در شمال یمن خبر داد.
به گزارش العالم، پایگاه‌های خبری وابسته به مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کردند که "امین الوائلی" فرمانده منطقه ششم نظامی در دولت منصور هادی در جریان درگیری‌ها با نیروهای مشترک یمنی در مأرب کشته شد.
این منابع به نقل از یک مسئول نظامی افزودند، الوائلی در جریان درگیری‌ها با نیروهای مشترک در یکی از جبهه‌های درگیری در مرکز کشور کشته شد.

ادعای جالب عربستان: برادر بزرگتر یمنی‌ها هستیم!
در هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، نماینده ریاض در سازمان ملل در سخنرانی گفت عربستان سعودی برادر بزرگتر تمامی یمنی‌ها به شمار می‌آید.
«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل شامگاه جمعه گفت که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دادیم که ابتکار عربستان برای آتش بس در یمن، امنیت و ثبات را باز خواهد گرداند.
وی در ادامه سخنانش گفت که در انتظار همکاری با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن هستیم.
این دیپلمات سعودی بدون اشاره به شش سال تجاوز و محاصره همه جانبه این کشور علیه یمن گفت که حوثی‌ها باید بدانند که جامعه بین‌الملل برای ایجاد صلح در یمن به اجماع رسیده است.
تجاوز نظامی به یمن دیروز (ششم فرودین 1400) وارد هفتمین سال شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.
«فیصل بن فرحان » وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفته بود که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.
بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارالله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.
عبدالله المعلمی در ادامه سخنانش مدعی شد که جنبش انصارالله باعث بغرنج شدن اوضاع انسانی در یمن است.
این مقام سعودی در ادامه فرافکنی‌های خود به اظهارات ضد ایرانی پرداخت و مدعی شد که ایران نقشی مخرب در یمن داشته و هدف تهران طولانی کردن جنگ در یمن است.
وی ادامه داد که ایران هیچ مرز مشترکی با یمن نداشته اما در امور داخلی یمن مداخله می‌کند.
المعلمی در بخشی از سخنرانی خود گفت که عربستان سعودی برادر بزرگتر یمنی‌ها به شمار می‌آید و ریاض از هر کسی که خواهان گفت‌وگو با ریاض است استقبال می‌کند.

20 تظاهرات در روز ملی مقاومت یمن
منابع یمنی از برگزاری 20 تظاهرات در مناطق مختلف یمن در روز ملی مقاومت خبر دادند.
روز جمعه جای‌جای یمن از صنعاء گرفته تا صعده و الحدیده شاهد برگزاری تظاهرات به مناسبت روز ملی مقاومت بوده است.
در همین ارتباط، شبکه خبری المسیره گزارش داد که هزاران نفر از مردم یمن بعد از ظهر امروز در شهرها و مناطق مختلف این کشور از جمله صعده، صنعاء و الحدیده تظاهرات برگزار کرده و این روز را گرامی داشتند.
یمنی‌های شرکت کننده در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی ادامه محاصره و جنایات ائتلاف سعودی را که وارد هفتمین سال خود شده است، محکوم کردند.

سکوت سازمان ملل در قبال محاصره یمن
رییس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: هربار که به حق مشروع خود در دفاع روی می آوریم، سازمان ملل ابراز نگرانی می کند اما در برابر محاصره مستمر و تجاوزات روزانه و دخالت نامشروع بیگانگان سکوت می کند.
مهدی المشاط در سخنرانی امروز خود به مناسبت روز ملی مقاومت گفت: ملت یمن مقاومت در برابر ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی را انتخاب کرد. مقاومت ما در برابر تجاوزکاران ما را از گرفتاری های دیگری که می توانست دشوارتر باشد، نجات داد.
وی افزود: قدرت یمنی ها و مقاومت و ایستادگی آنها اینک بسیار بیشتر از 6 سال گذشته است. از مهمترین دستاوردهای مقاومت آن است که نبود انسانیت و فقدان ارزشها نزد متجاوزان را برای همگان برملا کرد.
المشاط خاطرنشان کرد: ما با یک جنگ نظامی روبرو هستیم که یک طرف غیریمنی آن را هدایت می کند و با مشکل دیگری روبرو هستیم که هر دو طرف آن یمنی هستند. طرفهای یمنی نمی توانند به تفاهم برسند مگر آنکه طرف غیریمنی را دور نگه دارند.
رییس شورای عالی سیاسی یمن گفت: کسانی که در اردوگاه دشمن هستند باید بدانند که راه بازگشت برای همیشه باز نخواهد ماند و باید هر چه سریعتر در محاسبات خود تجدید نظر و تصمیم صحیح را اتخاذ کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی ائتلاف سعودی روز ملی مقاومت عربستان سعودی برادر بزرگتر سازمان ملل کشته شدن یمنی ها کشته شد بر اساس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت