Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@01:03:16 GMT

اجرای طرح جهانی «ساعت زمین» در تبریز

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۰۵۷

اجرای طرح جهانی «ساعت زمین» در تبریز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:کلانشهر تبریز نیز سال‌هاست که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است.

اوافزود:طرح "ساعت زمین" در تبریز همزمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان اجرا می‌شود.

او گفت: طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) ‏ به صورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰)، با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد:طی اجرای این طرح، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری مکان‌های بزرگ و نمادین شهر‌ها در مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

عباس نژاد گفت:بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست،ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ائل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت شنبه شب به اجرا در می‌آید.

اوافزود:تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته‌اند و این امر در ایران امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا می‌شود که می‌تواند نقشی موثر در توجه عموم به حفظ محیط زیست داشته باشد.

اوگفت: هدف اصلی این برنامه جلب مشارکت عمومی برای ساختن آینده و طبیعت دوستی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از همه مردم استان درخواست کرد تا با مشارکت در این برنامه، حتی با خاموش کردن یک لامپ در منازلشان به حفظ منابع طبیعی این موهبت عظیم الهی کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساعت زمین محیط زیست خاموشی مقطعی حفاظت محیط زیست ساعت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود