Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@02:24:28 GMT

گرده افشانی نخیلات کازرون آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۱۱۶

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: گرده افشانی ۵۸۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

حمید رشیدی شنبه 7 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۶درصد سطح زیر کشت محصولات باغی کازرون را خرما تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: درحال حاظر ۶۰۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۵۸۰۰ هکتار آن بارور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن دارد، عنوان کرد: این عملیات بیشتر به صورت سنتی و توسط افراد مجرب انجام می‌شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در فارس است، گفت: سالانه افزون‌بر ۴۲ هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر کشورهای همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از نخیلات مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و ۱۵ درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به اینکه کبکاب و زاهدی مهم‌ترین ارقام خرما در این شهرستان است، اظهار کرد: با اجرای برنامه اصلاح باغ‌های خرما به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی هستیم.

برچسب ها: رشیدی ، جهاد کشاورزی ، کازرون لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NiD

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رشیدی جهاد کشاورزی کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ مصطفی سلیمی مفرد عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های آبیاری قطره‌ای نخیلات آب‌پخش اظهار داشت: طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند یک اجماع استانی برای تأمین اعتبار پروژه و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی به منظور اجرای با کیفیت آن است.

وی در خصوص نحوه تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: در حال حاضر طرح تحول نخیلات و اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش دارای اعتبار ملی است اما در سال گذشته تنها ۵۰ درصد اعتبار آن (حدود ۶۰ میلیارد تومان) تأمین شده و همین موضوع منجر به کند بودن روند پیشرفت پروژه شده است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سریع و باکیفیت این پروژه نیاز به همدلی و هماهنگی بین همه مسئولان استان بوشهر دارد و در کنار اعتبار ملی، اعتبار استانی نیز باید برای آن در نظر گرفته شود.

کد خبر 6091528

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد