Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور و استان کاهش یافته و در واقع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها به فراموشی سپرده شده است.

بهروز اکرمی هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ در اولین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در سال جدید، با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها در سطح ملی به ۵۸ درصد رسیده و این آمار نشان از فاجعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری و شستن دست ها در واقع به فراموشی سپرده شده و میزان استفاده از ماسک هم کاهش یافته است، گفت: متاسفانه در استان مرکزی هم رعایت پروتکل ها کاهش یافته است. در شهر خمین مواردی دیده شد که افراد از ماسک استفاده نمی کنند در حالی که خمین در وضعیت نارنجی قرار دارد، به همین دلیل فرمانداران باید تشویق به استفاده از ماسک را در شهرستان ها جدی بگیرند.

اکرمی تصریح کرد: افزایش ۴۸ درصدی موارد بستری در استان، آلارم ها را به صدا درآورده است و امیدواریم پروتکل ها رعایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه طبق مقالات علمی بین المللی بیشترین شانس ابتلا در رستوران هاست، به همین دلیل اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه باید تهمیدات لازم را در نظر بگیرند، افزود: قریب به یک ماه است که خمین در وضعیت نارنجی قرار دارد که قابل قبول نیست، اگر نسخه های قبلی و زحمات جواب نداده است، باید نسخه ها و تدابیر جدید و ویژه ای در نظر بگیرند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به اینکه خوشخبتانه دلیجان در وضعیت زرد قرار گرفته است، خواستار منع دید و بازدید نوروزی در ادارات شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا در هفته اول فروردین ماه در قیاس با هفته پایانی اسفندماه ۱۳۹۹، اظهار کرد: ۶۶۰ مورد مثبت شناسایی شده در هفته چهارم اسفندماه در هفته اول فروردین ماه با ۲۰ درصد افزایش به ۷۹۱ نفر رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی موارد بستری در استان طی بازه زمانی مذکور، گفت: ۶۵ مورد بستری هفته چهارم اسفند، در هفته اول نوروز به ۹۶ نفر رسیده است، همچنین ۹۹۵ مورد سرپایی با افزایش ۱۷ درصدی به ۶۹۵ نفر رسید، اما خوشبختانه در بحث موارد فوتی کاهش ۸۳ درصد رقم خورده است به طوری که ۱۸ مورد فوت به ۳ مورد تنزل یافته است.

وی افزود: در بحث رپید تست تاکنون ۳۹ هزار و ۲۳۵ مورد تست در استان انجام شده است که ۱۹ هزار ۳۵۴ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱۴ هزار و ۱۸ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۵۸۶۳ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: از کل تست های انجام شده ۲۹۵۶ تست که معادل ۸ درصد تست هاست، مثبت اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی منچستریونایتد و برنلی + فیلم

دیدار تیم‌های منچستریونایتد و برنلی در چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ‌برتر انگلیس با تساوی یک بر یک به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچستریونایتد و برنلی عصر _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وپنجم لیگ‌برتر انگلیس از ساعت ۱۷:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با تساوی یک بر یک به‌پایان رسید.

آنتونی در دقیقه ۷۹ برای منچستریونایتد و زکی آمدونی در دقیقه ۸۷ از روی نقطه پنالتی برای برنلی گلزنی کردند.

خلاصه بازی منچستریونایتد و برنلی کد خبر 748528

دیگر خبرها

  • اکبری: شانس بالای سپاهان در جام حذفی/ حواشی تمرکز مورایس را به‌هم زد
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • گواردیولا: مقابل ناتینگهام فارست خوش‌شانس بودیم؛ فقط با مالکیت توپ دوام آوردیم
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست + فیلم
  • خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام + فیلم
  • خلاصه بازی اینتر و تورینو + فیلم
  • خلاصه بازی منچستریونایتد و برنلی + فیلم