Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد میربهبودی روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با شروع سال ۱۴۰۰ با همکاری مردم و کسبه در یک هفته گذشته و تلاش کارکنان بهداشت و درمان و بسیجیان و در قالب طرح شهید سلیمانی با نمونه گیری و شناسایی زودرس بیماران برای جلوگیری از بستری شدن مبتلایان و اعمال محدودیت های کنترل تردد از سوی نیروی انتظامی  وضعیت منطقه از نظر رنگ بندی کرونا از قرمز(خیلی پرخطر) به نارنجی تغییر یپدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:‌ ادامه این روند و کاهش محدودیت ها منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان به خصوص پرهیز از دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و فامیلی است .

وی از مردم خواست مفاد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت بهداشتی شهرستان دوباره قرمز نشود، زیرا برپایه  مطالعات، حضور در مهمانی های خانوادگی و برگزاری دورهمی های نوروزی شانس ابتلا به کووید ۱۹ را  پنج برابر در میان افراد افزایش می دهد که در خاتم عامل ۶۵ درصد موارد ابتلا به این بیماری دورهمی های خانوادگی و فامیلی گزارش شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هرگونه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است و هرگونه فعالیت گروه های شغلی سه و چهار مانند برگزاری همایش ، مراسم ، برگزاری جشن در تالارهای پذیرایی، فعالیت سالن های ورزشی، کافه ها، کتابخانه ها، چایخانه و قهوه خانه ها تعطیل و تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد ممنوع است.

میربهبودی گفت: همکاری با نمونه گیران و نیروهای طرح شهید سلیمانی بسیار مهم است و توصیه می شود افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام می شود به خاطر سلامتی خود و خانواده هایشان از منزل خارج نشوند چرا که تیم های حمایتی بسیجیان طرح شهید سلیمانی در صورت درخواست، همراه و یاور شهروندان در طول مدت قرنطینه هستند.

شرایط بهداشتی خاتم از اواخر اسفندماه سال ۹۹ تا پایان هفته گذشته از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز شد و در حال حاضر ۹ شهرستان دیگر استان یزد به رنگ آبی و رزد است. 

شهر هرات  مرکز شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مجاورت استان های کرمان و فارس قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال حاضر ۲۰۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر ابراهیم سلمانی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته با پذیرش ۷۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد، بیشترین پذیرش در این مدت در استان به ثبت رسید.

بیشترین موارد ابتلای افراد هفته گذشته به ویروس کرونا ۱۸۸ تا ۱۷۸ نفر در نوسان بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان  شناسایی شد، ادامه داد: این ویروس در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم گزارش شد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و  در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد خاتم محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد خاتم ویروس کرونا یزد خاتم محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹ گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، مقامات یونان می‌گویند طی چند روز اخیر گرد و غبار ناشی از گسترش طوفان در صحرای آفریقا به مناطق جنوبی این کشور رسیده و اکنون آسمان شهر «آتن»، پایتخت یونان را مه نارنجی رنگی فراگرفته است.

ایسنا در خبری نوشت: این گرد و غبار رنگ آسمان آتن را به رنگ قرمز متمایل به زرد درآورده است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان می گویند غلظت بالای ذرات ریز در هوا، سلامتی شهروندان را نیز به خطر می‌اندازد.

مقامات یونان هشدار می دهند غلظت گرد و غبار می تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد.

همچنین کارشناسان هواشناسی پیش بینی می کنند این پدیده تا اواخر امروز (چهارشنبه) ادامه می‌یابد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898960

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال