Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ پنجمین مرحله از کمک های مردمی و خیرین استان مرکزی و شهر اراک به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ارسال شد که در این مرحله بیش از ۶۰ میلیون تومان کمک به این مناطق هدایت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، سرهنگ پاسدار محمد مهجوری در آیین ارسال پنجمین محموله کمک های خیرین و مردم شهر اراک و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی طنین انداز کردن فرهنگ جهادی در جامعه بود که از دفاع مقدس شروع شده و امروز خوشبختانه جوانان با این فرهنگ آمیخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گروه های جهادی با مولفه های ایمان به خدا، مجاهدت، بکارگیری همت و بصیرت به دنبال عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری هستند و بیانات ایشان را همچون چراغی پرفروغ همواره در مسیر می بینند.

مهجوری گفت: طی این سال ها نتایج اردوهای جهادی و حرکت هایی که در این قالب انجام می شود بوضوح ثابت کرده اینگونه حرکت ها بستری اثرگذار برای تربیت جوانان کشور و آماده کردن آنها جهت حرکت در آینده است، لذا اهمیت بسیاری دارند.

وی افزود: گروه های جهادی به عنوان سفیران تلاش و خدمت رسانی به دنبال توسعه این حرکت های ارزشمند هستند و این توسعه هم از نظر وسعت جغرافیایی و هم از نظر کیفیت و کمیت عرصه های فعالیتی مهم است.

مهجوری اظهار کرد: از سال گذشته با توجه به اعلام آمادگی که برخی از خیرین و مردم برای کمک و خدمت رسانی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان داشتند گروه های جهادی شهر اراک برای خدمت به این مناطق سازماندهی شدند که طی مراحل مختلف علاوه بر ارسال کمک های خیرین، مردم استان مرکزی در این مناطق حضور پیدا کردند.

وی افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ پنجمین مرحله از کمک های مردمی و خیرین استان مرکزی و شهر اراک به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ارسال شد که در این مرحله بیش از ۶۰ میلیون تومان کمک به این مناطق هدایت شد. جمعا طی ۵ مرحله بیش از ۶ میلیارد تومان توسط خیرین و مردم استان مرکزی برای مردم استان سیستان و بلوچستان ارسال شده و سعی داریم این اقدامات ارزشمند ادامه پیدا کند.

به گفته وی، ۳ گروه جهادی شهدای اراک، شهید آهنگرانی و شهید لاجوردی به طور ثابت در طول سال و ۲ گروه جهادی با ۵ اکیپ تخصصی در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به محرومان خدمت رسانی می کنند. عمده فعالیت های گروه های جهادی در قالب خدمات فرهنگی، جشن ها و برگزاری مراسمات مناسبتی، ارائه خدمات پزشکی، خدمات دندان پزشکی و ویزیت رایگان، ساخت و سازها و تعمیرات و محرومیت زدایی شامل تهیه و توزیع بسته های کمک مومنانه و سایر خدمات است.

مهجوری گفت: طی اعزام چندین مرحله گروه های جهادی و کمک های مردم و خیرین، شناسایی خوبی از نیازمندی ها و خلاء ها در این مناطق انجام شده که امروز مهمترین نیازمندی و خلاء این مناطق خدمات پزشکی و درمانی است.

وی از کلیه پزشکان، پرستاران و همه مدافعان عرصه سلامت خواست که در صورت امکان در قالب گروه های جهادی در این مناطق حضور پیدا کنند و گفت: مردم  و خیرین استان مرکزی و شهر اراک می توانند جهت ارسال هرگونه کمک به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان کمک های خود را به حساب های شماره کارت : ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۴۴۶۰۴ و شماره حساب ۱۳۲۵۴۳۹۵۰۰۰۹۵۱ واریز کنند، همچنین مکان تحویل اقلام؛ خیابان امام خمینی(ره) خیابان ملت سالن ورزشی کانون بسیج و انتهای خیابان جهانگیری موکب شهدای گمنام است.

به گفته وی، ارسال کمک های خیرین و مردم به مناطق محروم سیستان و بلوچستان براساس درخواست و نیت های خیرخواهانه خیرین و مردم انجام شده و بیش از ۷ گروه جهادی در ایام نوروز در شهر اراک در این زمینه خدمت رسانی می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردوی جهادی استان مرکزی استانی فرهنگی و هنری مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان مناطق محروم سیستان و بلوچستان گروه های جهادی ایام نوروز کمک های مردم خیرین و مردم استان مرکزی خدمت رسانی شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی و میمون از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار شجاعی، اظهار داشت: ماموران همیشه مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کنند، با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند و به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

شجاعی افزود: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شده به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف 224 قطعه پرنده زینتی از نوع عروس هلندی و مرغ مینا و 32 میمون شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از 16 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان