Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@22:39:52 GMT

مشارکت کلان‌شهر مشهد در رویداد جهانی «ساعت زمین»

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۶۵۰

مشارکت کلان‌شهر مشهد در رویداد جهانی «ساعت زمین»

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» از ساعت ۲۰ الی ۲۱ امشب همزمان با سراسر دنیا در کلان‌شهر مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی از اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» همزمان با سراسر دنیا در کلانشهر مشهد خبر داد و گفت: «ساعت زمین» رویدادی محیط زیستی است که از سوی صندوق جهانی طبیعت بنیان نهاده شده و فراخوانی برای حفظ طبیعت است که با هدف آگاهی مردم درباره تغییرات آب و هوایی و لزوم مصرف هوشمندانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: شعارجهانی «ساعت زمین» در سال ۲۰۲۱ میلادی «درباره طبیعت صحبت کنید» انتخاب شده است تا به اهمیت موضوع تغییرات اقلیمی و اثرات ناشی از آن بیشتر پرداخته شود و امسال بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در این پویش جهانی مشارکت خواهند داشت.

وی افزود: در مراسم امسال در شامگاه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰، از ساعت ۲۰ الی ۲۱ به مدت یک ساعت، کلیه ساختمان‌های ستادی شهرداری مشهد و مناطق ۱۳گانه، کلیه فروشگاه‌های شهرما و کلیه بازارهای میوه و تره‌بار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به حالت خاموشی در آمده تا از این طریق، از بزرگترین حرکت اجتماعی مردمی برای کره زمین حمایت شود.

گفتنی است؛ ایران در سال ۱۳۹۰ به جنبش ساعت زمین پیوست که با خاموشی چراغ‌های برج میلاد درتهران انجام شد.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشارکت ساعت زمین شهرداری مشهد شهرداری مشهد ساعت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد

به گزارش قدس خراسان، پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان تیم تحقیق، مسئول نگارش پیش‌نویس سند ملی زیارت با همکاری دستگاه‌های کشوری است، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت پذیرای نمایندگان  ۱۷ وزارتخانه و سازمان عالی رتبه کشوری مرتبط با امر زیارت بود.

در این رویداد نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های کشوری در ۸ میز: زیارت تمدنی، تسهیل زیارت، شهر زیارتی، زیارت متعالی، اقتصاد زیارت، حکمرانی زیارت و... به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مربوط به زیارت پرداختند.

در انتهای این میزها، محتوای به دست آمده در قالب چهار عنوان مسئله‌ها، چشم انداز، راهبردها و اقدامات اجرایی پیشنهادی به پیش نویس اولیه سند ضمیمه خواهند شد. 

گفتنی است این سند پس از نگارش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها