Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از برگزاری چهارمین انتخابات پیاپی در رژیم صهیونیستی طی دو سال ، شاهد اتفاقاتی در این رژیم هستیم که نشانه‌ای از تغییرات جدید در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برگزاری چهار انتخابات در کمتر از دو سال در رژیم صهیونیستی- که تنها یک کابینه شکننده 7 ماهه را بدون تصویب حتی بودجه سالانه رژیم صهیونیستی به خود دید- تبعاتی را با خود به همراه آورده که پس از انتخابات 23 مارس 2021 به خوبی خونمایی کرده، نوید بخش چالش های جدیدی برای این رژیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خطای بالای نظرسنجی‌ها 

شاهد مهمترین تغییری که در انتخابات کنست بیست و چهارم رژیم صهیونیستی رخ داد در نتایج اعلام شده در نظرسنجی‌ها بود. تا انتخابات سوم- که در آوریل 2020 برگزار شد- آنچه توسط نظرسنجی‌ها به ویژه نظرسنجی‌های روزهای آخر ارائه می‌شد با نتایج نهایی بین 1 تا 2 کرسی اختلاف داشت. با این ملاحظه که تفاوت در نتایج نظرسنجی‌ها با نتایج انتخابات در هر نظرسنجی به 2 تا 4 حزب بود و سایر نتایج هر نظرسنجی مطابق با نتایج نهایی انتخابات بود.

در انتخابات 23 مارس 2021 (3 فروردین 1400) نتایج انتخابات با آنچه در نظرسنجی‌های آخر ارائه شده بود کاملا تفاوت داشت و برخی از نتایج با اختلاف 4 کرسی ارائه شده بود. بارزترین تفاوت نتایج انتخابات با نتایج نظرسنجی‌ها در نتایج آبی سفید، امید جدید و حزب کار بود. نتایج نظرسنجی‌ها با نتایج نهایی انتخابات احزاب یاد شده 4 کرسی اختلاف داشتند. ضمن اینکه نتایج سایر احزاب نیز همگی 2 کرسی اختلاف داشتند.

این به معنی آن است که اگر نظرسنجی‌های انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی نظرسازی نبوده باشند، از جامعه رژیم صهیونیستی فاصله گرفته، توان ارزیابی درست از افکار عمومی رژیم صهیونیستی از دست داده اند. این به معنای فاصله گرفتن ذهن تصمیم سازان با جامعه رژیم صهیونیستی است که در صورت استمرار می تواند تصمیم سازان رژیم صهیونیستی را دچار اشتباه محاسباتی کند.

 افزایش احزاب راه یافته به کنست 

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی کمیته انتخابات رژیم صهیوینستی در انتخابات 23 مارس 2021 در سرزمین‌های اشغالی 13 حزب موفق به کسب حداقل کرسی‌های لازم ، یعنی 4  کرسی ، برای ورود به کنست شده، به کنست رژیم صهیونیستی راه یافته اند. تعداد احزاب راه یافته به کنست در انتخابات گذشته به ترتیب 9، 8 و 7 بوده، حالا به 13 حزب افزایش یافته‌اند. این در حالی است برخی از احزاب مثل «خانه یهود»، «عوتسما» و «کولانو» با ائتلاف با همین 13 حزب در انتخابات کنونی شرکت کرده اند و عملاً باید گفت تعداد احزاب حاضر در کنست بیش از این 13 حزبی است که با نام رسمی خود وارد کنست شده اند.

افزایش تعداد احزابی که در کنست رژیم صهیونیستی کرسی در اختیار دارند موجب می شود هر یک از احزاب با باج خواهی‌ خود راه تشکیل ائتلاف را سخت‌تر کنند. معضلی که امروز گریبانگیر رژیم صهیونیستی شده و با افزایش تعداد احزاب وارد شده به کنست در حال توسعه و افزایش است.

نگاهی آماری به بیست و چهارمین انتخابات کنست اسرائیل، رشد افراطی گری وجه بارز انتخاباتپس از اعلام نتایج انتخابات اسرائیل وضعیت کابینه چگونه خواهد شد؟شمارش 90درصد آراء در انتخابات اسرائیل؛ انتخابات پنجم محتمل‌ترین گزینهحاشیه‌های انتخابات اسرائیل؛ از دست به بلندگو شدن نتانیاهو تا بدبینی رهبران سیاسیهاآرتص: خطر بزرگ داخلی به شدت اسرائیل را تهدید می‌کند

افزایش احزاب تندرو و کرسی افراطگرایان در کنست

در حال حاضر از مجموع 13 حزبی که وارد کنست رژیم صهیونیستی شده اند 5 حزبِ «لیکود»، «شاس»، «یهودیان توراتی»، «یمینا» و ِ«صهیونیسم دینی» رسماً به عنوان هم پیمانان نتانیاهو و راستگرایان وارد کنست شده اند. این در حالی است که حزبِ راستگرای افراطی ِ«خانه یهود» با حزب «یمینا» با یک فهرست در این انتخابات شرکت کرده و باید «خانه یهود» را نیز بخشی از کنست بدانیم. عین این اتفاق در حزب صهیونیسم دینی اتفاق افتاده و این حزب به عنوان نمادی از چند حزب مذهبی افراط‌گرا وارد کنست شده است.

علاوه بر این حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست «آویگدور لیبرمن» یک حزب راستگرای افراطی است که وارد کنست شده اما با نتانیاهو هم پیمان نشده است.

در همین حال باید این نکته را در نظر داشت که حزب «امید جدید» به ریاست «گدعون ساعر»، حزب «آبی سفید» به ریاست «بنی گانتس» و حزب «یش عاتید» به ریاست «یائیر لاپید» همگی انشقاق‌های برآمده از لیکود هستند که در حال حاضر در قالب اپوزیسیون فعال هستند. یعنی مخالفان نتانیاهو نیز خود بخش‌های قدیمی راستگرایان و لیکود هستند.

توجه به این نکته مهم نیز حائز اهمیت است که علاوه به نکته فوق که به افزایش تعداد احزاب راستگرا و افراطی دینی در کنست اشاره دارد این نکته نیز باید مد نظر قرار گیرد که جایگاه این احزاب راستگرا و افرطی دینی در حال بالا رفتن است. زمانی احزاب راستگرا و افراطگرایان دینی، مثل شاس تنها با کسب حداقل کرسی‌های لازم برای ورود به کنست تنها می توانست پایین ترین تعداد کرسی‌ها را در اختیار داشته، وارد کنست شود اما امروز همین احزاب راستگرا و افراط‌گرایان دینی با داشتن کرسی هایی بیش از 8 و 9 کرسی (مثل حزب یمینا) نقطه تعیین کننده در تشکیل کابینه می‌شوند.

همه اینها به معنی آن است که افراط گرایی و تندروی مذهبی در رژیم صهیونیستی در حال رشد و توسعه است و به همان میزان جایگاه سکولارها و چپگرایان سنتی رژیم صهیونیستی در حال افول است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین احزاب راستگرا رژیم صهیونیستی نتایج انتخابات تعداد احزاب نظرسنجی ها کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند

استاندار اصفهان گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما رسانه‌ها چهره خبیث این رژیم را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند