Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:09:55 GMT

تصاویری از پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) منتشر شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۶۸۴

تصاویری از پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، تصاویری از پروژه ترفیع گنبد حرم امام حسین (علیه السلام) با عنوان پروژه معراج منتشر شد.

ساخت گنبد از سال ۱۳۹۴ در کرمان آغاز شد و پیش از آن هم سه سال بحث مطالعات مربوطه توسط مهندسین و مشاورین انجام شده بود.

ویژگی خاص این گنبد ساخت آن با بتن و فولاد است و فریم فولادی آن در کارخانه‌ای در تهران ساخته و در اراک گالوانیزه و سپس به کرمان منتقل شد و در آنجا دو بار باز و بست گردید تا ایرادات احتمالی برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالب‌های بتنی در ۶ تیپ ساخته شد که به صورت پیچ و مهره‌ای روی فریم فولادی نصب شدند. ستون‌های قدیمی اطراف حرم فقط با معجزه، قدرت تحمل گنبد ۱۲۰۰ تنی را داشتند و لازم بود که برای باز شدن فضای اطراف ضریح و همچنین نصب گنبد جدید، لاغر و مقاوم سازی شوند که این فرآیند هم طی ۴ سال به خوبی با بهترین مصالح و متدهای علمی روز دنیا صورت گرفت.

همه هزینه‌های ساخت گنبد حرم مطهر و همچنین بازسازی و مقاوم سازی حرم مطهر در کربلا توسط نذورات مردمی انجام شد و مصالح به کار رفته در این پروژه‌ها نیز از داخل کشور تأمین شد.

کد خبر 5175334

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمان استان کرمان حرم امام حسین کربلا ستاد بازسازی عتبات عالیات نیمه شعبان قرآن فعالیت های قرآنی امام زمان حضرت مهدی عج مهدویت موسسه خیریه انقلاب اسلامی ایران حضرت علی اکبر سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم حرم حضرت معصومه س ماه مبارك رمضان حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین از مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: در شهرستان فامنین ۳۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیازمند مقاوم‌سازی است.

روح‌الله وجدی‌فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در این شهرستان وجود دارد، اظهارکرد: از ۶۹۰۷ واحد مسکن روستایی در شهرستان فامنین ۳۱۰۹ واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۶ واحد مسکونی روستایی در فامنین مقاوم‌سازی شده است، شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی این شهرستان را ۴۵ درصد دانست و تصریح کرد: سال گذشته ۶۵ سند مسکن روستایی در شهرستان فامنین صادر شده و امسال صدور ۱۰۰ سند روستایی هدفگذاری شده است.

فاضل با بیان اینکه شهرستان فامنین دارای ۶۲ روستاست، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در ۲۴ روستای شهرستان فامنین با ۲۳۰ میلیارد ریال بهسازی صورت گرفته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فامنین ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار تن آسفالت در ۷۰ هزار مترمربع از روستاهای شهرستان فامنین بکار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها