Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی کریمی از تشکیل صندوق پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور با هدف حمایت از دانشجویان در حوزه کارآفرینی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور با برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی استعداد‌های خود را در بین دانشجویان و دانش آموختگان شناسایی کرده و از این ظرفیت‌ها در سال ۱۴۰۰ حمایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی ۱۰ پژوهشکده تخصصی در دانشگاه پیام نور

او شکل گیری پژوهشکده‌های دانشگاه را در سال ۱۳۹۹ رویکرد و ویژگی‌های ارزشمندی دانست و گفت: ۱۰ پژوهشکده تخصصی در مناطق مختلف کشور در حوزه‌های مختلف بسته به شرایط و امکانات هر منطقه و اساتید توانمند شکل گرفته که هر کدام از آن‌ها می‌تواند منشاء اتفاقات خوبی باشد و امید که در سال جدید به صورت عملیاتی شاهد بروز و ظهور دستاورد‌های این پژوهشکده‌ها باشیم.

سهم کتاب‌های الکترونیکی افزایش می‌یابد

 کریمی به تلاش دانشگاه برای کاهش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مقید به حضور فیزیکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بخش آموزش و گسترش آموزش‌های الکترونیکی در دانشگاه، سهم کتاب‌های الکترونیکی نیز رو به افزایش است و درآینده‌ای نزدیک تمام منابع مکتوب دانشگاه به صورت الکترونیکی قابل دسترس خواهد بود.

آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور شبکه‌ای می‌شود

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه آزمایشگاه‌ها برای تسهیل دسترسی دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه‌ها به صورت شبکه‌ای می‌شود، گفت: رویکرد مجازی آزمایشگاه ها، فرصت بسیار مناسبی برای تمامی دانشجویان در سراسر کشور خواهد بود که بتوانند از امکانات دانشگاه در سراسر کشور به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوند و در سال جدید این رویکرد با قوت بیشتری انجام خواهد شد.

او افزود: سمت و سوی پایان نامه هاو رساله‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور به سمت طرح‌های تقاضا محور و کاربردی است و در کنار بحث هم افزایی ضمن تعامل با سایر دانشگاه ها، وزارت خانه‌ها و مجموعه‌های خارج از دانشگاه، به صورت خاص و فعال‌تر از گذشته در حوزه مراکز رشد و نوآوری ورود خواهیم کرد.

شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پیام نور را متوقف نکرد

کریمی با عنوان اینکه سال ۱۳۹۹ را در شرایطی به پایان می‌رسانیم که همه جامعه و به خصوص جامعه دانشگاهی هنوز هم شدیدا متاثر از بحران همه گیری کروناست، افزود: بیماری کرونا در عین حال که آثار و تبعات و جنبه‌های منفی زیادی داشت، منجر به رویکرد‌های متفاوتی هم در دانشگاه پیام نور شد.

او  افزود: رویکرد دانشگاه پیام نور در حوزه پژوهشی به اقتضای شرایط به نحوی اصلاح شد که بتواند با شرایط جدید خود را وفق دهد و بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی که به نوعی امکان فعالیت آن‌ها به صورت غیرحضوری و در قالب مجازی ممکن بود را به این سمت سوق دادیم.

او  اذعان داشت: حوزه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه با رویکرد‌های خاص این دوران و به سهم خود در راستای ایفای نقش در زمینه موضوعاتی که مرتبط با شیوع بیماری کرونا بود، در بخش پیشگیری، تشخیص و درمان اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

او  با عنوان اینکه در حوزه پژوهشی علاوه بر بحث‌ها و فعالیت‌های معمول، در کنار شرایط و بحران کرونا، فعالیت‌های متداول را در حوزه وبینار و همایش‌ها داشتیم، اظهار داشت:در این دوران، شکل گیری مرکز نوآوری و صنایع خلاق به صورت قوی جلو رفت و این مرکز با محوریت و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و در سال جدید فعالیت خود را به صورت رسمی شروع می‌کند.

گام‌های بلند دانشگاه پیام نور در حوزه کارآفرینی 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به اقدامات مطلوب این دانشگاه در حوزه کارآفرینی گفت: این بسترسازی دانشگاه پا به پای دانشگاه‌های کشور و دنیا با رویکرد دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به صورت جدی و قوی شکل گرفته است.

او افزود: در حال حاضر رویکرد همه دانشگاه‌های دنیا به سمت کارآفرینی و ثروت آفرینی است ودانشگاه پیام نور با توجه به نوع سیستم آموزشی سنخیت خوبی با حوزه کارآفرینی خواهد داشت چرا که دانشجویان این دانشگاه با تسهیل شرایط آموزشی الکترونیکی می‌توانند اوقات فراغت و مفید بیشتری را برای الحاق به کارآفرینان داشته باشند.

کریمی با عنوان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم، تمایزات معیار‌های گذشته در بین دانشگاه‌ها کم رنگ‌تر می‌شود، گفت: امروزه همه دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه کارآفرینی عرض اندام کنند و دانشگاه پیام نور نیز در این حوزه قدم‌های بزرگی برداشته است.

بیشتر بخوانید

بودجه دانشگاه های ایرانی فاصله زیادی با دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد ایران از نظر پژوهش و تولید مقاله چه جایگاهی در جهان دارد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا فناوری دانشگاه پیام نور حوزه کارآفرینی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌منظور گسترش همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و کاربردی با هدف بهره‌‏مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حوزه‌های علم و فناوری، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و شرکت لبنیات کالبر اراک در حوزه‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، کارآفرینی و اشتغال با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو سازمان، در دفتر مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار آنا گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، همکاری‌های پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی دانشگاه و شرکت، آموزش، مهارت‌آموزی و پرورش نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر در زمینه‌های تخصصی مورد نیاز طرفین و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی است.

مرتضی قاسمی افزود: انجام امور مطالعاتی در رابطه با فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته، مشارکت و همکاری در توسعه و تدوین دانش فنی تولید محصولات غذایی، مشارکت و همکاری در تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه، مشارکت و همکاری در زمینه توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی موردنیاز طرفین با تأکید بر عارضه‌یابی زنجیره توسعه و تکوین محصول و شبکه‌سازی هوشمند با بهره‌گیری از امکانات طرفین و جذب سرمایه‏‌گذاران داخلی و خارجی و جلب مشارکت صنعتگران حوزه صنایع غذایی و فعالان اقتصادی جهت اجرایی کردن طرح‌‏های مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

وی، همکاری در زمینه حمایت از دانشجویان درراستای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و کارآموزی طرح پویش، همکاری و تعامل در اجرای طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی ماهر و متخصص از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، تعامل طرفین به‌منظور حمایت و هدایت موثر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت خلق پژوهش‌های کاربردی موردنیاز طرفین، مشارکت و همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی موردنیاز برای توانمندسازی مدیران و کارکنان دانشگاه و شرکت براساس ضوابط و مقررات طرفین با صدور گواهینامه‌های معتبر، مشارکت و همکاری در زمینه برگزاری بازدید‌های علمی و تور‌های تخصصی و صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌ها، واحد‌های صنعتی و همچنین امکان بازدید مدیران و کارکنان شرکت از توانمندی‏‌های دانشگاه، همکاری دوجانبه درباره حوزه‌های تخصصی مرتبط را از مهم‌ترین موضوعات تفاهم‌نامه برشمرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: طراحی، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌‌ها، همایش‌ها، سمینار‌های داخلی و بین‌المللی و استارت‌آپ‌ها علمی مرتبط با صنایع غذایی و فرآورده‌های لبنی به صورت مشترک، دعوت استادان خبره داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف برای دانش‌افزایی متخصصین طرفین، مشارکت و همکاری در راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها و سرا‌های نوآوری با انتفاع طرفین (مطابق تبصره ۲ ماده ۲)، استفاده از توان علمی اعضای هیأت علمی و متخصصان طرفین، به کارگیری امکانات تحقیقاتی و پژوهشی طرفین جهت انجام پروژه‌های پژوهشی، تدوین و انتشار کتاب و مقالات، استفاده متقابل از تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی به‌خصوص برای آموزش دانشجویان و سایر زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی ـ تحقیقاتی و کاربردی که در آینده برحسب صلاحدید امکان آن فراهم شود، از دیگر موارد توافق طرفین است.

این تفاهم‌نامه در ۱۲ ماده و در ۳۹ بند و ۷ تبصره به امضای مرتضی قاسمی دبیر هیئت امناء و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و عباس داودآبادی مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر اراک رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی